Bu çalışmanın amacı, Fen bilgisi öğretmen adaylarının “Ekonomi ve Girişimcilik” ve “Girişimcilik ve Analitik Düşünme” dersleri kapsamında almış oldukları 14 haftalık eğitimin farklı açılardan etkilerinin değerlendirilmesidir. Araştırma eylem araştırması yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 110 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, uygulama öncesi ve sonrası uygulanan “Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği” ve öğretmen adaylarının oluşturduğu kavram haritalarından elde edilmiştir. Nicel verilerin analizi için bağımlı örneklemler t-testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizi sonucunda; girişimcilik ölçeği ön-test ve son-test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık çıktığı belirlenmiştir ( t=-2.242, p<.05). Ölçeğin alt boyutlarının analizi sonucunda ise “risk alma” (z=-3.011, p<.05) ve “yenilikçi olma” (t=-2.853, p<.05) boyutlarında son test lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının oluşturdukları kavram haritaları değerlendirildiğinde ise çoğunun alt düzey kavram haritası oluşturduğu ve kavramlar arası ilişkileri kurmakta zorlandıkları belirlenmiştir. Bu sonucun ortaya çıkmasında, öğretmen adaylarının birçoğunun girişimcilik kavramına pek fazla aşina olmayıp, bu kavramı ve ilişkili olduğu diğer kavramları sadece araştırma kapsamında yürütülen dersler aracılığıyla öğrenmelerinin etkili olduğu düşünülmektedir.
Trabzon Üniversitesi
The aim of this study is to evaluate the effects of the 14-week education that the prospective science teachers have taken within the scope of the courses "Economy and Entrepreneurship" and "Entrepreneurship and Analytical Thinking". This research was conducted via action research method. 110 prospective science teachers participated in this research. The data of the study were obtained from the “Entrepreneurship Scale for Prospective Teachers” applied before and after the application and the concept maps created by the prospective teachers. Paired-samples t-test and Wilcoxon Signed Ranks test were used for the analysis of quantitative data. As a result of the analysis of the quantitative data obtained; it was determined that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the entrepreneurship scale in favor of the post-test (t = -2.242, p <.05). As a result of the analysis of the sub-dimensions of the scale, it was determined that there was a significant difference in favor of the post-test in terms of “Risk taking” (z = -3.011, p <.05) and “Being innovative” (t = -2.853, p <.05). When the concept maps of prospective teachers were evaluated, it was determined that most of them formed low-level concept maps and had difficulties in establishing relationships between concepts. It is thought that most of the prospective teachers were not familiar with the concept of entrepreneurship, but learned this concept and other related concepts only through the courses conducted within the scope of the research.
Entrepreneurship Education Prospective Teachers Science Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |