Bu çalışmanın amacı 6. sınıf öğrencileri için sanal astronomi müzesi tasarlamaya yönelik bir STEAM etkinliği önerisinde bulunmaktır. Önerilen etkinlik ile öğrencilerin Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarından kazanımlar elde etmeleri amaçlanmıştır. Etkinlik üç ders saati olarak planlanmıştır. Etkinlik 5E öğrenme modeline göre hazırlanmıştır. Giriş aşamasında müze ve astronomi müzesi konularında öğrencilerin ilgisinin çekilmesi planlanmıştır. Keşfetme aşamasında öğrencilerin güneş sistemi, güneş sistemindeki gezegenler, sıraları ve boyutları ile ilgili araştırmalar yapmaları, araştırma aşamasında ise güneş sistemindeki gezegenlerle alakalı taslak çizimler oluşturmaları beklenmiştir. Öğrencilerin taslak çizimlerini Paint 3D programını kullanarak üç boyutlu hale getirmeleri sağlanmıştır. Açıklama aşamasında ise öğretmen güneş sistemindeki gezegenleri, temel özelliklerini, büyüklüklerini, uzaklıklarını açıklamaktadır. Derinleştirme aşamasında öğrenciler sanal astronomi müzesi hazırlayarak Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanından kazanımlar elde ederler. Öğrencilerin hazırladıkları sanal müzeler değerlendirme aşamasında rubrik ile değerlendirilir. Önerilen etkinliğin uygulaması yapılmamıştır. Daha sonra yapılacak çalışmalarda etkinliğin uygulaması yapılarak, öğrenciler üzerindeki farklı etkileri incelenebilir.
STEAM Sanal Müze Sanal Gerçeklik Astronomi Eğitimi 5E öğrenme modeli
The aim of this study is to propose a STEAM activity for designing avirtual astronomy museum for 6th grade students. Students will be able to acquire abilities from Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics fields through the proposed activity. The activity is planned as three lesson hours. The activity was prepared according to the 5E teaching model. In the introductory phase, the teacher tries to attract the attention of the students in museum and astronomy museum. Students conduct research on the solar system, planets in the solar system, their order and size during the exploration phase. They make sketches about the planets in the solar system based on the research results. They make these sketch drawings three-dimensional using the Paint 3D program. In the explanation stage, the teacher explains the planets in the solar system, their basic characteristics, sizes and distances. During the deepening phase, students acquire skills from Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics by preparing a virtual astronomy museum. Virtual museums prepared by students are evaluated with rubrics. The recommended activity has not been implemented. In future research, the application of the activity can be done and its different effects on students can be examined.
STEAM virtual museum virtual reality astronomy education 5E Teaching Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |