21st-century societies expect individuals to have critical, creative, systematic, reflective, analytical, in-depth, and logical thinking skills. Gifted students who play a role in the development of the societies in which they live are expected to have advanced logical reasoning skills. Therefore, in this study, the logical reasoning skills of gifted students were examined. The research is a descriptive study within the scope of general survey models. In this study, easily accessible sampling method, which is one of the convenient sampling methods, was preferred. The participants of the study are composed of 41 fifth-grade students in a center where gifted students are educated. As a data collection tool, "The Longeot's Test of Cognitive Development” was used. Nonparametric analysis methods were used in data analysis. The majority of the gifted students are in the formal stage. There is no significant difference in terms of gender between the scores of the general, concrete, and formal stages of gifted students. The results obtained were discussed by considering other studies in the literature. The study was completed by making various suggestions for researchers and teachers. It has been suggested to give more space to educational activities that will develop the logical thinking skills of gifted students.
Cognitive development gifted student logical thinking Longeot
21. yüzyıl toplumları bireylerin eleştirel, yaratıcı, sistematik, yansıtıcı, analitik, derinlemesine ve mantıklı düşünme becerilerine sahip olmasını bekler. Yaşadıkları toplumların gelişiminde rol oynayan özel yetenekli öğrencilerin gelişmiş mantıksal düşünme becerilerine sahip olmaları beklenir. Bu nedenle bu çalışmada özel yetenekli öğrencilerin mantıksal düşünme becerileri incelenmiştir. Araştırma, genel tarama modelleri kapsamında betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmada, uygun örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları özel yetenekli öğrencilerin eğitim gördükleri bir merkezdeki 41 beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak "Longeot Bilişsel Gelişim Testi" kullanılmıştır. Veri analizinde parametrik olmayan analiz yöntemleri kullanılmıştır. Özel yetenekli öğrencilerin büyük çoğunluğunun bilişsel gelişimi soyut işlemler aşamasındadır. Özel yetenekli öğrencilerin genel, somut ve soyut işlem aşamalarından aldıkları puanlar arasında fark yoktur. Elde edilen sonuçlar literatürdeki diğer çalışmalar dikkate alınarak tartışılmış, araştırmacı ve öğretmenler için çeşitli önerilerde bulunarak çalışma tamamlanmıştır. Elde edilen bu bulgular literatürdeki çeşitli araştırmalarla karşılaştırılmıştır. Özel yetenekli öğrencilerin mantıksal düşünme becerilerini geliştirecek eğitim faaliyetlerine daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.
Bilişsel gelişim özel yetenekli öğrenci mantıksal düşünme Longeot
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |