Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji Destekli Öğretimin Bölme İşlemi Konusunu Anlamaya Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 160 - 170, 31.05.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı, matematik 2. sınıf bölme işleminde teknoloji destekli öğretimin, akademik başarıya ve cinsiyet değişkeni üzerindeki etkisini incelemektir. Bu araştırmada nicel araştırma modeli ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu 2020-2021 eğitim öğretim yılının 2. döneminde İstanbul ili Tuzla ilçesindeki bir devlet ilkokulunda 2. sınıfta öğrenim gören 32 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubundaki öğrencilere teknoloji destekli öğretim yöntemi, kontrol grubundaki öğrencilere ise yapılandırmacı öğretim yöntemi ile bir ders saatinin 30 dakika olduğu, 12 ders saati boyunca uygulanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2018-2019 eğitim-öğretim yılında okutulan Başak yayınları 2. sınıf matematik ders kitabından seçilen 10 soru bölme işlemi başarı testi olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olan “başarı testi” uygulama öncesinde kontrol ve deney grupları arasında anlamlı düzeyde bir fark olup olmadığını test etmek için ön test, uygulamadan sonraki başarıları karşılaştırmak için de son test olarak uygulanmıştır. Veriler SPSS Windows 25.0 ve Excel programları kullanılarak çalışmadaki istatistiksel analizler yapılmıştır. Sonuçlar değerlendirilirken anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. T testi sonuçlarından ön teste ait p değerine bakıldığında 0,05’ten büyük olduğu için eğitim verilmeden önce deney grubu ile kontrol grubunda bulunan öğrenciler arasında anlamlı bir fark olmadığı gözlenmiştir. Son teste ait p değeri 0,05’ten küçük olduğundan deney grubu lehine anlamlı düzeyde bir fark olduğu anlaşılmaktadır. Son test puanlarının cinsiyete göre değişimi incelendiğinde, son test puanlarının öğrencinin cinsiyetine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0,05).

Destekleyen Kurum

FGMTEK 2021

Proje Numarası

978-975-98654-6-7

Kaynakça

  • Albayrak, M. (2010). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için ilköğretimde matematik ve öğretimi-I (3. Baskı). Erzurum: Mega Ofset Matbaacılık.
  • Budak, Y. ve Demirel, Ö. (2003). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyacı. Kuramdan uygulamaya eğitim yönetimi dergisi, (33), 62-81
  • Burns, M. (1991). Introducing division through problem-solving experiences. The Arithmetic Teacher, 38(8), 14-18.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Cohen, L, Manion, L. ve Morrison, K. (1998). A Guide to Teaching Practice. Fourth Edition. Routledge, London and New York. 302.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin başarılarına etkisi. Yüks. Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-1: Teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 51- 63.
  • Hall, W., Davis, N.,Bolen,L., Chia, R. (1999). Gender and racial differences in mathematical performance. The Journal of Social Psychology, 139 (6),677-689
  • İşman A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem -A yayıncılık (1. Baskı), Ankara.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kart, C. (1996). Matematik ve ülke kalkınmasındaki rolü. Çağdaş Eğitim Dergisi, 3-8.
  • Kart, C. S., & Ford, M. E. (2002). Exploring the factorial structure of the EORTC QLQ-C30: Racial differences in measuring health-related quality of life in a sample of urban, older adults. Journal of aging and health, 14(3), 399-421.
  • Martin, D. J. (2012). Elementary science methods: A constructivist approach. Cengage Learning.
  • MEB Devlet kitapları (2018). 2. Sınıf İlkokul Matematik Ders Kitabı Ankara: Başak Yayınları
  • Meece, J. (1996). Gender Differences in Mathematics Achievement: The role of motivation. Yayımlandığı kitap M. Carr (Editör), Motivation in Mathematics. Hampton Press, Inc. Cresskill, New Jersey.s.113-130
  • Milli eğitim bakanlığı talim ve terbiye kurulu başkanlığı, 2018.Matematik dersi (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB
  • Morpakampüs Programı Giriş Linki: https://www.morpakampus.com/giris
  • Okulistik Programı İndirme Linki: https://www.okulistik.com/anasayfa/index.html
  • Orlich, D.C., Harder, R.J., Callahan, R.C. & Gibson, H.W., (2001). Teaching Strategies; A Guide to Better Instruction, New York, Houghton Mifflin Company
  • Renshaw, C. E., & Taylor, H. A. (2000). The educational effectiveness of computer-based instruction. Computers & Geosciences, 26(6), 677-682. https://doi.org/10.1016/S0098-3004(99)00103-X
  • Rugayah, H., Hashim, H. & Wan, N. M. (2004). Attitudes toward learning about and working with computers of students at unit. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3(2). 24-35.
  • Siegler, R. S., Duncan, G. J., Davis-Kean, P. E., Duckworth, K., Claessens, A., Engel, M., Susperreguy, M. I., & Chen, M. (2012). Early predictors of high school mathematics achievement. Psychological Science, 23(7), 691–697. doi:10.1177/0956797612440101
  • Schreyer-Bennethum, L., ve Albright, L. (2011). Evaluating the incorporation of technology and application projects in the higher education mathematics classroom. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 42(1), 53-63. https://doi.org/10.1080/0020739X.2010.510216
  • Sürücü, A. & Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 8 (14), 253-295. DOI: 10.26466/opus.404122
  • Van de Walle, J., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (7th ed.). Boston, MA: Pearson Education
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme öğretme süreci. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: Selçuk Üniversitesi Cilt I.
  • Yeşil, (2006). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2), 61-78 (2006).
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 27, (1), 155-167
  • Yorgancı, S. ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik Öğretiminde akılllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3):919-930.

The Effect of Technology Supported Instruction on Understanding the Subject of Division

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 160 - 170, 31.05.2023

Öz

The aim of this study is to examine the effect of technology-assisted instruction on academic achievement and gender variable in mathematics 2nd grade division process. Quantitative research model and quasi-experimental design with a control group were used in this research. The study group consists of 32 students studying in the 2nd grade of a public primary school in Tuzla, Istanbul, in the 2nd semester of the 2020-2021 academic year. The technology-supported teaching method was applied to the students in the experimental group, and the constructivist teaching method was applied to the students in the control group for 12 lesson hours, where one lesson was 30 minutes.The 10-question division process selected from the Başak publications 2nd grade mathematics textbook, which was taught in the 2018-2019 academic year of the Ministry of National Education, was determined as an achievement test. Before applying the "achievement test" as the data collection tool, a pretest was applied in order to test whether there is a significant difference between the experimental and control groups, and posttest was applied in order to compare the achievements after the application. In the study, statistical data analyses were performed by using SPSS Windows 25.0 and Excel programs. The significance level was accepted as p<0.05 during the evaluation of the results. Considering that the p-value of the pretest among the results of the t-test was higher than 0.05, it was observed that there is no significant difference between the students in the experimental group and control group before teaching the course. It was understood that there is a significant difference in favor of the experimental group since the p-value of the post-test was lower than 0.05. Considering the change in the posttest scores of the students according to gender, it was determined that there is no statistically significant difference among the posttest scores according to the gender of the student (p>0.05).

Proje Numarası

978-975-98654-6-7

Kaynakça

  • Albayrak, M. (2010). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için ilköğretimde matematik ve öğretimi-I (3. Baskı). Erzurum: Mega Ofset Matbaacılık.
  • Budak, Y. ve Demirel, Ö. (2003). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyacı. Kuramdan uygulamaya eğitim yönetimi dergisi, (33), 62-81
  • Burns, M. (1991). Introducing division through problem-solving experiences. The Arithmetic Teacher, 38(8), 14-18.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Cohen, L, Manion, L. ve Morrison, K. (1998). A Guide to Teaching Practice. Fourth Edition. Routledge, London and New York. 302.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin başarılarına etkisi. Yüks. Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-1: Teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 51- 63.
  • Hall, W., Davis, N.,Bolen,L., Chia, R. (1999). Gender and racial differences in mathematical performance. The Journal of Social Psychology, 139 (6),677-689
  • İşman A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem -A yayıncılık (1. Baskı), Ankara.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kart, C. (1996). Matematik ve ülke kalkınmasındaki rolü. Çağdaş Eğitim Dergisi, 3-8.
  • Kart, C. S., & Ford, M. E. (2002). Exploring the factorial structure of the EORTC QLQ-C30: Racial differences in measuring health-related quality of life in a sample of urban, older adults. Journal of aging and health, 14(3), 399-421.
  • Martin, D. J. (2012). Elementary science methods: A constructivist approach. Cengage Learning.
  • MEB Devlet kitapları (2018). 2. Sınıf İlkokul Matematik Ders Kitabı Ankara: Başak Yayınları
  • Meece, J. (1996). Gender Differences in Mathematics Achievement: The role of motivation. Yayımlandığı kitap M. Carr (Editör), Motivation in Mathematics. Hampton Press, Inc. Cresskill, New Jersey.s.113-130
  • Milli eğitim bakanlığı talim ve terbiye kurulu başkanlığı, 2018.Matematik dersi (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB
  • Morpakampüs Programı Giriş Linki: https://www.morpakampus.com/giris
  • Okulistik Programı İndirme Linki: https://www.okulistik.com/anasayfa/index.html
  • Orlich, D.C., Harder, R.J., Callahan, R.C. & Gibson, H.W., (2001). Teaching Strategies; A Guide to Better Instruction, New York, Houghton Mifflin Company
  • Renshaw, C. E., & Taylor, H. A. (2000). The educational effectiveness of computer-based instruction. Computers & Geosciences, 26(6), 677-682. https://doi.org/10.1016/S0098-3004(99)00103-X
  • Rugayah, H., Hashim, H. & Wan, N. M. (2004). Attitudes toward learning about and working with computers of students at unit. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 3(2). 24-35.
  • Siegler, R. S., Duncan, G. J., Davis-Kean, P. E., Duckworth, K., Claessens, A., Engel, M., Susperreguy, M. I., & Chen, M. (2012). Early predictors of high school mathematics achievement. Psychological Science, 23(7), 691–697. doi:10.1177/0956797612440101
  • Schreyer-Bennethum, L., ve Albright, L. (2011). Evaluating the incorporation of technology and application projects in the higher education mathematics classroom. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 42(1), 53-63. https://doi.org/10.1080/0020739X.2010.510216
  • Sürücü, A. & Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 8 (14), 253-295. DOI: 10.26466/opus.404122
  • Van de Walle, J., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (7th ed.). Boston, MA: Pearson Education
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme öğretme süreci. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Konya: Selçuk Üniversitesi Cilt I.
  • Yeşil, (2006). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2), 61-78 (2006).
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 27, (1), 155-167
  • Yorgancı, S. ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik Öğretiminde akılllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3):919-930.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yeliz Ünal 0000-0001-6719-4901

Mustafa Yeşilyurt 0000-0003-4108-7467

Proje Numarası 978-975-98654-6-7
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünal, Y., & Yeşilyurt, M. (2023). Teknoloji Destekli Öğretimin Bölme İşlemi Konusunu Anlamaya Etkisi. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 6(2), 160-170.