Amaç: Araştırma hemşirelik yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ve empatik becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak planlanan araştırmanın örneklemini, bir hemşirelik yüksekokulunda 2008- 2009 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 125 öğrenci oluşturdu. Veriler, öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini içeren anket formu, Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği ve Empatik Beceri Ölçeği ile toplandı. Elde edilen veriler SPSS 15.0 (Statistical PackagefortheSocialSciences) paket programı ile analiz edildi.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.04±1.24, %72.8’inin kız öğrencilerden oluştuğu, saptandı. Öğrencilerin duygusal zekâ toplam puan ortalaması 116.0±19.7, empatik beceri puan ortalaması 124.7±14.3 idi. Duygusal zekâ puan ortalaması ile empatik beceri puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki belirlendi (r=0.664, p<0.01).
Sonuç: Araştırma kapsamına alınan hemşirelik yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin duygusal zekâ ve empatik beceri düzeylerinin düşük olduğu, duygusal zekâ düzeyleri ile empati becerilerinin birbirini pozitif yönde etkilediği saptandı.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci hemşire, duygusal zekâ, empatik beceri
Aim: The aim of the research was to examine the relationship between emotional intelligence levels and empathy skills of nursing college’s first grade students.Method: A descriptive and correlational study was conducted with 125 students who agreed to participate on a voluntary basis, in a nursing college in 2008-2009 the spring semester of academic year. Data were collected with a questionnaire including socio-demographic characteristics of the students, and Emotional Intelligence Evaluation Scale and Empathy Skill Scale. In the analysis of data, frequency, percentage, mean, standard deviation and correlation analysis were performed using SPSS Package Programme.Results: The average age of students was 20.04 ± 1.24, 72.8% of students is composed of the girls. The mean total score of students was 116.0 ± 19.7 for emotional intelligence, and for empathy skills was 124.7 ± 14.3. Emotional intelligence and empathy skills of the average total score between the mean scores was statistically signicifanta moderate positive correlation was observed (r=0.664, p<0.01).Conclusion: The level of emotional intelligence and empathy skills of the nursing college’s first grade students including in the research was low,and between their emotional intelligence levels and empathy skills, a positive correlation was seen.
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 1 |