Amaç: Araştırma, hastaların bağımlılık düzeylerinin, hemşirelik bakım kalitesini algılamalarına etkisini incelemek amacıyla yapılmış kesitsel bir çalışmadır.
Yöntem: Araştırma Şubat 2012- Ağustos 2012 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinde gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini ‘olasılıksız örnekleme tekniği’ ile belirlenen ve araştırmaya katılmayı kabul eden 125 hasta oluşturdu. Araştırmanın verileri, Hasta Tanıtım Formu, Bakım Davranışları Ölçeği- 24 ve Cheltanham’ın Hasta Sınıfl ama Ölçeği kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde, Student t, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U testi ve One Way ANOVA testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırma sonucunda, hastaların %37.6’sının 1. Bakım grubunda, % 32.8’inin 2. Bakım grubunda, %29.6’sının da 3. Bakım grubunda olduğu saptandı. Bakım Davranışları Ölçeği puan ortalaması 4.71 + 0.72 (min. 2.04, max. 6.00 Median: 4.70) olarak bulundu. Hastaların bağımlılık düzeyi ile Bakım Davranışları Ölçeği puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı saptandı (p>0.05). Hastaların cinsiyeti ve hastane deneyimi ile Bakım Davranışları Ölçeği toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu belirlendi.
Sonuç: Hastaların bağımlılık düzeyleri, hemşirelik bakım kalitesinin algılanmasını etkilemedi. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, bakım kalitesi, hasta memnuniyeti, nöroşirurji, algı.
Hemşirelik bakım kalitesi hasta memnuniyeti nöroşirurji algı.
Aim: This cross-sectional study was made with the aim to dependency levels of patients effect of nursing care quality’s perception
Method: This research was carried out in a university hospital, between the dates of February-August, 2012. The sampling of the study was done by ‘nonprobability sampling tecnique’in 125 patients who accepted to participate in the study. The data were collected by using Patient Identifi cation Form, Caring Behaviors Inventory and The Cheltanham Patient Classifi cation Scale. Student t, Kruskal- Wallis, Mann-Whitney U test and One Way ANOVA test were used in data analysis.
Results: As a result of the study, it was determined that 37.6% were receiving fi rst care group, 32.8% of the second care group and 29.6% in the third care group. It was determined that the patients’ mean score of the Scale of Care Behaviours was 4.71+ 0.72 (min. 2.04, max. 6.00). It was not found that statistically signifi cant difference between the level of dependency of patients and the Care Behaviors Scale mean scores (p> 0.05). It was found that statistically signifi cant difference between gender, hospital experience and the care behaviours scores.
Conclusion: Dependency levels of patients, the perception does not affect the quality of nursing care. Key Words: Nursing, quality of care, patient satisfaction, neurosurgery, perception.
Nursing quality of care patient satisfaction neurosurgery perception.
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 22 Sayı: 2 |