Amaç: Araştırma, özel bir hastane grubunda çalışan hemşirelerin kurumda uygulanan hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacı ile tanımlayıcı türde yapıldı.
Yöntem: Araştırmanın evrenini, bir sağlık grubuna bağlı 6 hastanede çalışan toplam 1038 hemşire, örneklemini ise deneme ve oryantasyon
sürecini tamamlayan 722 hemşire oluşturdu. Veriler; demografik özellikler, kurumun eğitim faaliyetleri ve hemşirelerin kurumdaki
hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik görüşlerine ilişkin toplam 52 sorudan oluşan anket formu ile toplandı.
Bulgular: Araştırma sonucunda; hemşirelerin çoğunluğunun kurumun eğitim faaliyetlerinden memnun olduğu, en fazla mesleki bilgi
konusunda gelişmek istedikleri, eğitim gelişim bölümünden mesleki bilgi ve yayınlara ulaşma konusunda destek almak istedikleri belirlendi.
Hemşireler daha çok eğitim hemşirelerinden eğitim almak ve eğitimlerdeki başarılarının hediye ve tebrik ile ödüllendirilmesini
istemekteydi. Eğitim sürecinde, gereksinim analizi ile ilgili etkinliklerden memnuniyet puanı en düşük, eğitimin uygulanması ile ilgili
etkinliklerden memnuniyet puanı en yüksekti. 20 yaş altında, lise mezunu, işinden ve kurumun eğitim faaliyetlerinden memnun olanlar,
diğerlerine göre kurumda uygulanan eğitimlere yönelik daha olumlu görüşlere sahipti.
Sonuç: Hemşirelerin, kurumdaki hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik görüşleri olumlu yöndedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 2 |