Amaç: Bu çalışma, hastaların hemşirelik hizmetlerine yönelik memnuniyetlerini ve memnuniyeti etkileyen değişkenleri
belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini, bir eğitim hastanesinde araştırmaya katılmaya gönüllü 165 hasta oluşturmuştur. Veriler,
anket formu ve Demir & Eşer tarafından (2004) geliştirilmiş “Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği”
(HHMÖ) kullanılarak toplandı.
Bulgular: Araştırma kapsamına alınan hastaların; yaş ortalamasının 51.35±16.28, %54.5’inin kadın olduğu saptandı.
Hastaların; %57.6‘sının 3-7 gün arasında hastanede kaldıkları saptandı. Bu çalışmada hastaların toplam memnuniyet
puanı 132.48±20.90 (yüksek) olarak bulundu. Hastaların cinsiyet ve eğitim durumlarına göre puanları açısından anlamlı
bir fark bulunmazken (p > 0.05), yaş gruplarına göre hastaların puan ortalamalarının genç yaş grubundaki hastalara göre
istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek olduğu saptandı (p < 0.05). Hastaların daha önce hastaneye yatma durumu, hastanede
kalma günü ve refakatçisinin bulunma durumuna göre memnuniyet toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olmadığı saptandı (p > 0.05).
Sonuç: Çalışma sonucunda, araştırma kapsamına alınan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin
yüksek olduğu, hastaların yaşının memnuniyet puanlarını etkilediği saptandı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2 |