Amaç: Araştırma Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin iletişim alanında
temel yetkinliklerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim gören, araştırmaya katılmayı
kabul 275 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında sosyodemografi k özellikler soru formu ve Çevik (2007) tarafından
geliştirilmiş olan İletişim Barometresi kullanılmıştır. Değerlendirmede sayı, yüzde dağılımları ve ki-kare testleri
kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamasının 20.58±1.52, %93.1’inin kadın, %61.5’inin hemşirelik bölümü ve çoğunluğunun
(%40.0) birinci sınıf öğrencisi olduğu belirlenmiştir. İletişim barometresinin tüm alt alanlarından öğrencilerin %80’ininden
fazlasının 6 ve üzeri puan aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin iletişim barometresi alt alanlarından aldıkları puan
en düşük “kabul” alt alanından (7.18±1.82) ve en yüksek “dinleme” alt alanından (8.47±1.67) olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin İletişim Barometresi alt alan puan ortalamalarının yüksek olduğu belirlenmiştir.
Öğrencilerin iletişim temel yetkinliklerinin güçlü olduğu düşünülmektedir.
Bozkurt, E. (2008). Bireylerin iletişim sorunları ve iletişim beceri- lerinin geliştirilmesi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/medergi/16. htm (10.09.2008).
Buckman, R. (2001). Communication skills in palliative care.
Neurologic Clinics, 19(4): 989-1004.
Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden İnsan İnsana. 17. basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 93-133.
Çevik, A. (2007). İletişim Barometresi, http://www.ickin.com/. (10.03.2008). Güven Ortamı ve altı puan (16.7) (83.3) (6.7) (93.3) (13.3) (86.7)
Bozkurt, E. (2008). Bireylerin iletişim sorunları ve iletişim beceri- lerinin geliştirilmesi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/medergi/16. htm (10.09.2008).
Buckman, R. (2001). Communication skills in palliative care.
Neurologic Clinics, 19(4): 989-1004.
Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden İnsan İnsana. 17. basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 93-133.
Çevik, A. (2007). İletişim Barometresi, http://www.ickin.com/. (10.03.2008). Güven Ortamı ve altı puan (16.7) (83.3) (6.7) (93.3) (13.3) (86.7)
Güngör Tavşanlı, N., Gürol Arslan, G., & Taşpınar, A. (2012). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 20(1), 43-52.
AMA
Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. Mayıs 2012;20(1):43-52.
Chicago
Güngör Tavşanlı, Nurgül, Gülşah Gürol Arslan, ve Ayten Taşpınar. “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 20, sy. 1 (Mayıs 2012): 43-52.
EndNote
Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A (01 Mayıs 2012) Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing 20 1 43–52.
IEEE
N. Güngör Tavşanlı, G. Gürol Arslan, ve A. Taşpınar, “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 20, sy. 1, ss. 43–52, 2012.
ISNAD
Güngör Tavşanlı, Nurgül vd. “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 20/1 (Mayıs 2012), 43-52.
JAMA
Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2012;20:43–52.
MLA
Güngör Tavşanlı, Nurgül vd. “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 20, sy. 1, 2012, ss. 43-52.
Vancouver
Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2012;20(1):43-52.