ÖZET
Bu araştırma, i.O. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu 1999-2000 egitim-öğretim yılında ilk kez müfredat ders programına konan ve 2. sınıf ogrencileri için seçimlik ders olarak açılan "Hemşirelik Bakim Teknolojisi Dersi"ni degerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir.
Araştirma evreni, i.O. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu 1999-2000
egitim-ogretim yılı II. yarıyılında açılan Hemşirelik Bakim Teknolojisi Dersini alan ogrencilerden (60 ogrenci) oluşmaktadır. Orneklem grubu ise küme ornekleme yontemi ile belirlenmiş olup tüm evren (60 ogrenci) yarışma kapsamına alınmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen iki anket formu ile elde edilmiştir.
Sonuçlanan frekans dagılımları hesaplanmış, elde edilen veriler yüzdelik ve ki-kare testi ile istatistiksel olarak degerlendirilmiştir. Ogrenciler bu dersin amacına ulaştıgı-m, doyum sagladıklarını ifade etmişler ve yüksek bir oranda başarı saglamışlardır.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik ogrencileri, Bakım teknolojisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 12 Sayı: 49 |