BibTex RIS Kaynak Göster

YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 57, 109 - 122, 10.09.2015

Öz

Amai;: Saghk bak1m sisteminde ya$anan deg:i imler ve geli meler, hem ireleri   yeni rol!ere yonelterek i$levlcrinde c_;agda bilgi ve uygularnalan temel alrnalann1, ya$am boyu egitirni benimsemelerini ve saghg1n geli tirilmesi, stirdtirtilmesi ve yeniden kazan1lrnas1na yOnelik etkinliklerinde saghk/hasta egitimi rolUnUn One c;1kmas1n1 zorunlu hale getirmi tir. Ara$tlfma, Yatakh Tedavi Kuru1nlannda, profesyonel hem irenin ternel rolleri aras1nda yer alan hasta egitimine yonelik etkinliklerinin mevcut durumunu saptamak vc sonuc_;lar dogrultusunda hasta cgirirni uygularnalanna rehber olabilecek Oneri!er gcli$tirmek amac1yla tan1rnlay1c1 olarak plan!anm1$tlf. Ara urman1n Orneklemini; i.D istanbul Tip FakU!tesi, i.D Cerrahpa a Tip Faktiltesi, VKV Ozel Amerikan Hastancsi, SSYB Taksim Egitim ve Ara$Urrna Hastanesinde c;ah$an toplarn 1480 hem$irc ic_;inden tabakah 0111eklcme yOntemi  ile  sec_;ilen  370 hem$ire  olu turmu tur. Ara unnan1n veri!eri, literatur ve uzman gOrU ;ileri dogrultusunda  geli$tirilerek,  hem relerin sosyo demografik Ozelliklcrini, hasta egitimi uygularnalann1 ve hasta  egiti1n  sUreci uygulamalann1 kapsayan ve toplam 51 sorudan olu$an bilgi formu kullanilarak  elde edilrni tir. Eide edilen veriler, bilgisayar ortam1nda  say1larla ve ytizdelerle, X2 (ki-kare), Fisher Kesin X2 Onernlilik testleri ile degerlendirilrni tir. Hem$irelerin hasta egitimine yOnclik slirekli egitim prograrn1na katilrna durumlan ile hasta egitimi uygulamalan aras1nda istatistiksel  olarak anlamh bir fark bulunrnu (X2=1.965 p=0.160 p<0.05); c;ah t1klan bOliim, mezun olduklan okul, Oncelikli hem irelik rolleri aras1nda istatistiksel olarak anlamh bir fark bulunamarru ttr (p>0.05). Bulgular, hem irelerin hasta egitimine Onem verdiklerini ve ilgili sorumluluklin  tistlenmeye  hazir olduklann1 gOstermesine kar 1n, hasta egitimini ogrenme-Ogretrne stireci ilkeleri dogrultusunda ye1ine getirmedc sorunlar ya ad1klann1 ve  egitirni agirhkh olarak uygulama/bak1n1 esnastnda informal egitim etkinlikleri  eklinde yerine getirdiklerini gOstermi tir.

Anahtar Kelimeler: Hem ire, Egitirn, Hasta Egitimi, Hasta Egitim Stireci.

 

Yıl 2006, Cilt: 14 Sayı: 57, 109 - 122, 10.09.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Emine Akçin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Akçin, E. (2015). YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 14(57), 109-122.
AMA Akçin E. YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi. Florence Nightingale Journal of Nursing. Eylül 2015;14(57):109-122.
Chicago Akçin, Emine. “YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 14, sy. 57 (Eylül 2015): 109-22.
EndNote Akçin E (01 Eylül 2015) YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi. Florence Nightingale Journal of Nursing 14 57 109–122.
IEEE E. Akçin, “YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 14, sy. 57, ss. 109–122, 2015.
ISNAD Akçin, Emine. “YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 14/57 (Eylül 2015), 109-122.
JAMA Akçin E. YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;14:109–122.
MLA Akçin, Emine. “YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 14, sy. 57, 2015, ss. 109-22.
Vancouver Akçin E. YATAKLI TEDAVi KURUMLARINDA HASTA EĞiTiMiNE YÖNELiK HEMŞiRELiK ETKiNLiKLERi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;14(57):109-22.