BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI

Yıl 2005, Cilt: 13 Sayı: 55, 127 - 138, 21.08.2015

Öz

Bu c;ah ma; ogretmenlerin, epilepsi, diyabct ve astlm hastas1 olan c;ocuklann acil mtidahale gerektiren duru1nlanndaki uygulamalannt ve etkileyen fakt6rleri belirlemek amac1yla planlanTI11$tlr. Tan1mlay1c1 tipte planlanan bu yah$ma istanbul Bahc;:elicv!er ve Gilng6ren ilyelerine bagl1 10 ilkogretim okulunda c;ah$an 250 ogretmen Lizerinde yap1lm1$tlr. ah$mada veri toplama arac1 olarak ara$hrmacilar  taraftndan geli$tirilen  "anket formu" ogretmenlerin Epilepsi, Diyabet, Asttm Hastaltklan Bilgi Dilzeyi Belirleme Formu" ve  "bgretmenlerin  Epilepsi  ve Diyabet Astun Hastaliklann1n Acil Durum Uygulamalann1 Degerlendinne Formu" kullan1lm1$t1f.

6gretmenlerin ya$ ortalamas1n1n 36.98±8.06 oldugu, % 57.6's1n1n  kad1n,  o/o  42.4'unun erkek oldugu, % 78.4'ilniln lisans, o/o 21.6's1111n Onlisans mezunu oldugu bulunmu tur. Ogretmenlerin epilepsi, diyabet, ast1m hastahklan ile  ilgili bilgi dilzeylerinin  iyi  dilzeydc  oldugu ancak acil  duru1n  uygulamalann1n  yetersiz  oldugu  bulunmu tur.  6gretmenlerin  konu  ile  ilgili olarak  egitilmcsi  Onerilmi tir.

Anahtar Kelimelcr:  Epilepsi, Diyabet, Ast1m, 6grenci, Acil Durum, Ogretmen

Yıl 2005, Cilt: 13 Sayı: 55, 127 - 138, 21.08.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Nalan Aktaş Öngün Bu kişi benim

M. Nihal Esin

Yayımlanma Tarihi 21 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 13 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Aktaş Öngün, N., & Esin, M. N. (2015). ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing, 13(55), 127-138.
AMA Aktaş Öngün N, Esin MN. ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing. Eylül 2015;13(55):127-138.
Chicago Aktaş Öngün, Nalan, ve M. Nihal Esin. “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”. Florence Nightingale Journal of Nursing 13, sy. 55 (Eylül 2015): 127-38.
EndNote Aktaş Öngün N, Esin MN (01 Eylül 2015) ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing 13 55 127–138.
IEEE N. Aktaş Öngün ve M. N. Esin, “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 13, sy. 55, ss. 127–138, 2015.
ISNAD Aktaş Öngün, Nalan - Esin, M. Nihal. “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”. Florence Nightingale Journal of Nursing 13/55 (Eylül 2015), 127-138.
JAMA Aktaş Öngün N, Esin MN. ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;13:127–138.
MLA Aktaş Öngün, Nalan ve M. Nihal Esin. “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 13, sy. 55, 2015, ss. 127-38.
Vancouver Aktaş Öngün N, Esin MN. ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;13(55):127-38.