Araiurma, Celal Bayar Universitesi Ara§tlfma ve Uygulama Hastanesinde yfuiitillmii§ olup, hastanede yatan hastalann, hizmete ili1kin degerlendirme ve beklen tilerini saptamak amac1yla tammlay1c1 olarak planlanm11 ve uygulanm11trr. Gere(: ve Yontem; Ara§tlnna Ekim-Kas1m-Arahk 2000 ve Ocak 2001 tarihlerinde hastanemizin yeti1kin servislerinde yatarak tedavi gormekte olan, ara§tumaya goniillii olarak ka ulan, bilinci a(01k, konu1abilen 200 hastaya amaca yonelik soru kag1d1 uygulanarak ya p1lm11t1r. Veriler bilgisayarda SPSS programmda degerlendirilmi§, istatistiksel deger lendirmede yiizdelik ve Ki-Kare testleri kullarnhn11trr. Ara§tmnadan elde edilen so nu(Olar §byledir; hasta kabul prosediiriinde hastalann genellikle hem§ireden yard!lil gordiikleri, servise ilk geldiklerinde (354) hemiire taratindan kar1tlancWdar1, 378.53 oran1nda hem irelerin kendilerine yatacak yer g6sterdikleri, hastalar1n, tedavileri hakkmda (393.54) hekilftlerinden bilgi alcWdan, hekime(389) ve hemiireye (393) ihtiya(Olan oldugunda kolayca ula1abildikleri, kendilerine en yakm hissettikleri sagllk personelinin (Oogunlukla(357) hemiire oldugu, cerrahi servislerinde yatan hastalarm
383.78 oramnda hekimden ameliyatlan hakkmda bilgi aldtldan, hastanenin fizik ya pis1yla ve bu yap1s1 hakkmda dii§iincelerinin genellikle olumlu oldugu, egitim diizeyi yiiksek olan hastalarm hastaneden ho§nut olma durumlarmm egitim diizeyi dii§iik olan hastalara gbre daha fazla oldugu belirlenmiitir(p <0.001). <;:ah§mamizdan elde edilen sonrn;lar dogrultusunda hastanelerde rehber ki1ilerin gbrev ald1g1 hasta kabul biirosu nun bulunmas1, ekip i bifligini vurgulay1c1 egitim seminerlerinin di.izenlenmesi 6neril
mi§tir.
Anahtar Kelimeler: Hasta kabulii, Saghk hizmeti, Hasta memnuniyeti.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 12 Sayı: 47 |