Bu 9ah ma, hem irelik egitim;. uygulamasi ve ara t1rmas111da en 9ok kullamlan "Orem'in Gcnel Hem irelik Kuram1" ile ilgilidir. Ara tinna bireylerin iiz-baknn gils:lerini be Ii ricyen Oz-8ak nn Glicii Ol<;egi 'ni Tlirk I iterattirline kazand1rmak amac1 ile ta111mlay1c1 vt ili ki aray1cl olarak planlan1111 tir.
iki a amah olarak geryekle tirilen ara t1rman111 ilk bollimlincle, ingilizce olan 6z-Bak1111 GUcli Ol<;egi'nin Tlirk<;e 9evirisinin dil gei;er!igi;ikinci bolilmiinde Tilrk<;e formun giivenirligi ve fakt6r yap1 ges:erligi smanm1 t1r. Toplam 119 iyi ingilizce bilen lise son sm1f 6grencisine, ol9egin hem Tiirk<;e hem de ingilizce metni farkli s1ra ve zamanlarda uygulanm1 t1r. Varyans Analizi, t-testi, Kuder Richardson 20 gilvenirligi. Madde-Toplam Puan Korelasyonu, Pearson Korelasyonu ve Faktiir Analizleri ile inceleme sonucunda, dil farkhhklan a<;:1s111da11 istatistiksel olarak kar 1la t1nlan oli;:eklerin birbirine
<;ok benzedigi, yiiksek i9 tutarl1hga sahip oldugu ve dort fakt6rlii i;:ozlimlemeye uygun bir fakt6r yap1s1 giisterdigi bel irienrn i tir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 7 Sayı: 33 |