Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇİZGİ FİLM ŞARKILARI YOLUYLA DEĞER AKTARIMI: NİLOYA ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 859 - 871, 29.12.2022
https://doi.org/10.55666/folklor.1176963

Öz

Çizgi FilmŞarkıları Yoluyla Değer Aktarımı: NiloyaÖrneğibaşlıklı bu çalışma, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Araştırmada çizgi film şarkılarında ifade bulan değerlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç ile çocukların en çok izlediği çizgi filmlerden biri olan Niloya, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen kök değerlerbağlamında incelenmiş; bölüm şarkılarında hangi değerlere yer verildiği ve bu değerlerin ne sıklıkla kullanıldığı sorularına yanıt aranmıştır.İçerik analiziyle elde edilen bulgulardan hareketle; adalet, dostluk, dürüstlük, özdenetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik olarak belirlenen kök değerlerin tümününaraştırma konusu şarkı sözlerinin 68’inde, şarkıların temaları yoluyla vurgulandığı belirlenmiştir. Bununla birlikte şarkı sözleriyle en çok vurgulanan değerin vatanseverlikdeğeri;bu değeri sırasıyla sevgi, sorumluluk, dostluk, özdenetim, sabır, yardımseverlik ve saygıdeğerlerinin izlediği;adalet ve dürüstlük değerlerinin ise en az vurgulanan değerler olduğu görülmüştür. Ayrıca herbir kök değer altında incelenen alt değerlere yapılan vurgu dağılımının geniş olmadığı; vurguların belli başlı alt değerlerde toplandığı; alçakgönüllü olma, başkalarına kendine davranılmasını istediği şekilde davranma, cömert olma, davranışlarının sonuçlarını üstlenme, dayanışma, diğer insanların kişiliklerine değer verme, eşit davranma, fedakârlık yapma, gerektiğinde özür dileme, güven duyma, güvenilir olma, işbirliği yapma, paylaşma, sadık olma, sözünde durma, toplumu önemseme, tutarlı olma, vefalı olma ve yardımlaşma alt değerlerinin hiç vurgulanmamış olduklarıizlenmiştir.

Kaynakça

  • Referans 1 Gül, G. ve Mintaş, S. ve Engür, D. (2020). Şarkılarla Değerler Eğitiminin Okul Öncesi Çocukların Farkındalık Düzeyine Etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi,18 (39), 9-31.
  • Referans 2 Hökelekli, H. (2010). Modern Eğitimde Yeni Bir Paradigma: Değerler eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6(18), 4–10.
  • Referans 3 Izgar, G. (2013). İlköğretim Okulu 8. Sınıf Öğrencilerine Uygulanan Değerler Eğitimi Programının Demokratik Tutum Ve Davranışlarına Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Referans 4 Kadan, G., Aral, N. (2017). Evrensel Değerlerin Çizgi Filmler Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in EducationandTeaching) Cilt: 6 Sayı: 4, 104-117. Referans 5 Karaca, S. S. (2019). Çizgi Filmlerde Değerler Eğitimi, Değerler Eğitimi Açısından Rafadan Tayfa Çizgi Filminin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Yolasığmazoğlu 0000-0003-4480-6383

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yolasığmazoğlu, H. (2022). ÇİZGİ FİLM ŞARKILARI YOLUYLA DEĞER AKTARIMI: NİLOYA ÖRNEĞİ. Folklor Akademi Dergisi, 5(3), 859-871. https://doi.org/10.55666/folklor.1176963