The educational background is often the participants of the educational process as educators and students; teachers and students, children and young people, kindergarten teachers and caregivers, apprentices and masters, parents and school administrators etc.. When it comes to education, there are personal relationships between the educator and the educated who come to mind first. However, education is, first and foremost, a process involving interventions that shape the life of man today and tomorrow. Since education is a process involving interventions, various educational insights have been developed over the years
Eğitim olgusu, sıklıkla eğitim sürecine eğitimci ve öğrenci olarak katılanlar; öğretmenler ve öğrenciler, çocuklar ve gençler, anaokulu öğretmen ve bakıcıları, çıraklar ve ustalar, anne-babalar ve okul yöneticileri vs. ile ilişkilendirilmektedir. Eğitim denildiğinde ilk akla gelen, eğitici ile eğitilenler arasındaki kişisel ilişkiler olmaktadır. Ancak, eğitim her şeyden önce, insanoğlunun bugünkü ve yarınki yaşamını şekillendiren müdahaleleri içeren bir süreçtir. Eğitimin müdahaleleri içeren bir süreç olmasından dolayı yıllar içerisinde çeşitli eğitim anlayışları geliştirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 624 |