BibTex RIS Kaynak Göster

Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi

Yıl 2014, Sayı: 595, 73 - 94, 01.09.2014

Öz

Günümüzde insanların gelir seviyesinde meydana gelen artışlar, boş zamanlarının çoğalması, çalışma yorgunluğunu gidermek için dinlenme ortamlarına ihtiyaç duymaları, eğlenceye olan ilgilerinin artması, teknoloji ve küreselleşme sonucunda seyahatlerin artması turizm endüstrisi içerisinde yer alan konaklama işletmelerini daha işlevsel ve önemli bir konuma getirmiştir. Konaklama işletmeleri emek yoğun bir yapıya sahip olduğu için hizmetler insan ağırlıklı olarak yürümektedir. Dolayısıyla konaklama işletmelerinde dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri, doğru sayıda ve nitelikte personelin doğru zamanda ve doğru yerlerde bulunup işletmenin örgütsel gereksinimlerini karşılamalarını sağlamaktır. Bu çalışmada konaklama işletmelerinin bazı departmanlarında çalışması gereken personel sayısının belirlenmesi amacıyla Excel VBA modülünde bir model geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • AKTAŞ, Ahmet; (2011), Ağırlama Hizmet İşletmelerinde
  • Yiyecek İçecek Yönetimi, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. BAHAR, Ozan ve BALDEMİR, Ercan; (2008), “Uluslararası
  • Ticaret ile Uluslararası Turizm Arasındaki Nedensellik İlişkisi: Türkiye Örneği” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Der- gisi, 10(4), ss.97-111. BALDEMİR, Ercan ve BOZKURT, Bilgehan; (2012), “Kon- aklama Tesislerinin Performanslarını Etkileyen Faktörlerin
  • İncelenmesi: Marmaris Örneği”, MSKÜ Sosyal Bilimler En- stitüsü Dergisi, Sayı 29, ss.27-43. BALDEMİR, Ercan ve ERBOY, Nedret; (2013), “Karınca Kolo- nisi Optimizasyon Algoritması İle Türkiye İçin Bir Turistik Tur
  • Programı Denemesi”, 14. Uluslar arası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, 24-28 Mayıs, Bosna Hersek. BALDEMİR, Ercan ve KURNAZ Hande Akyurt; (2013)
  • “İlçelerin Turizm Potansiyellerin Analitik Hiyerarşi Yöntemiyle Sıralanması: Muğla İli Örneği”, MSKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 30, ss.51-67. BARUTÇUGİL, İsmet S.; (1989), Turizm İşletmeciliği, Uludağ
  • Üniversitesi Basımevi, Bursa. BATMAN, Orhan; (1999), Otel İşletmelerinin Yönetimi, Değişim Yayınları, Adapazarı.
  • BEREZAN, Orie, RAAB, Carola, YOO, Michelle and LOVE, Curtis; (2013), “Sustainable Hotel Practices and National- ity: The Impact on Guest Satisfaction and Guest Intention to
  • Return”, International Journal of Hospitality Management, 34, pp.227-233. BOTTI, Laurent and PEYPOCH Nicolas; (2013), “Multi-Criteria
  • ELECTRE Method and Destination Competitiveness”, Tourism Management Perspectives, 6, pp.108-113. CERTO, Samuel C. and CERTO, S. Trevis; (2009), Modern
  • Management Concept and Skills, 11. Edition, Pearson Prentice Hall, USA. ÇETİN, Canan ve ÖZCAN, Esra Dinç; (2013), İnsan Kaynakları
  • ERASLAN, Nevzat; (2004), Konaklama İşlemelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ERDOĞDU, Emel; (2013), İnsan Kaynakları Yönetiminde Per- sonel Seçimi ve Psikoteknik Testlerin Önemi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü, Ankara. GENÇ, Nurullah; (2004), Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş
  • Sistemler ve Yaklaşımlar), Seçkin Yayıncılık, Ankara. GÖKDENİZ, Ayhan ve DİNÇ, Yakup; (2009) , Konaklama
  • İşletmelerinde Ön Büro Operasyonları ve Yönetimi (Örnek Ön- Büro Modülleri), Detay Yayıncılık, Ankara. GÖKDENİZ, Ayhan ve ERDEM, Barış; (2002), “Otel
  • İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Personel Bulma ve Seçme Süreci”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Dergisi, 5(1), ss.129-152. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14518/turizm-tesislerinin-bel- gelendirilmesine-ve-niteliklerin-.html (01.07.2014).
  • HUANG, Chin-Wei, HO, Foo Nin and CHIU, Yung-Ho; (2014)
  • “Measurement of Tourist Hotels' Productive Efficiency, Occu- pancy, and Catering Service Effectiveness Using a Modified Two-Stage DEA Model inTaiwan”, Omega, 48, pp.49-59. HUI, Sam C. M. and WAN, Martin C. W.; (2013), “Study of Hotel
  • Energy Performance Using Data Envelopment Analysis”, 12th International Conference on Sustainable Energy Technologies (SET-2013) 26-29th August, Hong Kong.
  • KANDIR, Serkan Y., KARADENİZ, Erdinç, ÖZMEN, Mehmet ve ÖNAL, Yıldırım B.; (2008), “Türk Turizm Sektöründe Büyüme
  • Göstergelerinin Turizm İşletmelerinin Finansal Performansına Etkisinin İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), ss.211-237. KANTARCI, Kemal; (2004), Konaklama İşletmelerinde Ön Büro
  • İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. KARAATLI, Meltem, ÖMÜRBEK, Nuri, AKSOY, Esra ve KAR- AKUZU, Hanife; (2014), “Turizm İşletmeleri İçin AHP Temelli
  • Bulanık TOPSIS Yönetimi ile Tur Operatörü Seçimi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), ss.53-70. KARAGIANNIS, Stephanos and APOSTOLOU, Dimitrios; (2010), “Regional Tourism Development Using Linear Pro- gramming and Vector Analysis”, Regional Science Inquiry Journal, 2(1), pp.25-32.
  • KARAGÜL, Kenan ve GÜNGÖR, İbrahim; (2013)
  • “Havalimanından Otellere Tek Tip Araçlarla Turist Dağıtımı Problemine Çözüm Önerisi ve Alanya Uygulaması”, 14. Uluslar arası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempo- zyumu, 24-28 Mayıs, Bosna Hersek. KARATAŞ, Muhammed ve BABÜR, Serap; (2013), “Gelişen
  • Dünyada Turizm Sektörünün Yeri”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(25), ss.15-24. KASSA, Biniyam Asmare and TIZAZU, Anteneh Eshetu; (2013), Personnel Scheduling Using an Integer Programming
  • Model-An Application at Avanti Blue-Nile Hotels, SpringerPlus, :333, pp.1-7. KAYA, İsmet; (2010), “Konaklama İşletmeciliğinde Stratejik
  • Yönetim Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım”, KMÜ Sosyal ve Eko- nomik Araştırmalar Dergisi, 12(18), ss.27-35. KESKİN, Gülümser; (2009), Otel İşletmeciliği ve İş Tatmini, De- tay Yayıncılık, Ankara.
  • KIM, Soo Y.; (2011), “Prediction of Hotel Bankruptcy Using
  • Support Vector Machine, Artificial Neural Network, Logistic Re- gression, and Multivariate Discriminant Analysis”, The Service Industries Journal, 31(3), pp.441-468. KOZAK, Meryem Akoğlan; (2009), Otel İşletmelerinde Kat
  • Hizmetleri Yönetimi, 7.Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. KURGUN, Hülya; (2008), Konaklama İşletmelerinde Oda- lar Bölümü Yönetimi: Modern Yönetim Yaklaşımları ve Gelir
  • Yönetimi, 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. MAHAPATRA, Subas Ch. and SHEKHAR, B. Raja; (2012)
  • “Determining the Optimal Revenue Management Approach Us- ing LPP with Reference to Hotel Industry”, International Jour- nal of Research in Management, Economics and Commerce, (11), pp.516-524. MAVİŞ, Fermani; (2006), Otel Yönetimi, Detay Yayıncılık, An- kara.
  • NINEMEIER, Jack D.; (2000), Management of Food and Bev- erage Operations, Third Edition, Educational Institute of the American Hotel Motel Association, USA.
  • ORAL, Saime; (2005), Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri
  • Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. ÖĞMEN, Cengiz; (2010), Otel İşletmelerinde Mevsim Dışı
  • Satışların Maliyet Yönetimi Açısından İncelemesi ve Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla. RACOVITA, Margareta, SCHIN, George C. and SUSANU, Viorel; (2011), “Modelling the Processes of Maximizing Hotel
  • Revenues, Based on Applying the Linear Programming and the Network Flows” International Conference “Risk in Contempo- rary Economy”, 12. Edition, Galati Romanya, pp.262-266. ROBBINS, Stephen P., DECENZO, David A. and COULTER, Mary; (2013), Fundamentals of Management: Essential Con- cepts and Applications, 8. Edition, Pearson (Çeviren: ÖĞÜT
  • Adem Yönetimin Esasları: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım) SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve TOKOL, Tuncer; (2001), İşletme, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • SARUHAN, Şadi Can ve YILDIZ, Müge Leyla; (2013), Çağdaş
  • Yönetim Bilimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. SEÇİLMİŞ, Cihan ve SARI, Yaşar; (2010), “Kriz Dönemlerinde
  • Konaklama İşletmelerinin Kriz Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma”, SDÜ İİBF Dergisi, 15(1), ss.501-520. SEYMEN, Oya A.; (2000), İşletmelerde Yeniden Yapılanma
  • Süreç Odaklı Organizasyonlar ve Otel İşletmelerinde Uygulanması, Beta Yayıncılık, İstanbul. SEZGİN, Orhan Mesut; (2001), Genel Turizm ve Turizm
  • Mevzuatı, Detay Yayıncılık, Ankara. SÖKMEN, Alptekin; (2003), Ağırlama Endüstrisinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ŞENER, Burhan; (2007), Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ŞENER, Burhan; (2009), Konaklama İşletmelerinde Ön Büro
  • Yönetimi, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. TAN, Ai Ling and MANSOURIRAD, Ehsanollah; (2013), “Cost
  • Minimization in Hotel’s Service Recovery”, Applied Mathemati- cal Sciences, 7(91), pp.4531 – 4534.
  • TOOSI, Faezeharab Z. and TABARI, Naser Ali Y.; (2014), “Iden- tifying and Prioritizing the Most Important Competitive Factors in Hotels Based on Balanced Scorecard and ANP Method”, In- dian Journal of Scientific Research, 4(6), pp.855-860.
  • TOPALOĞLU, Cafer; (2004), Otel İşletmelerinde Örgüt içi Çatışmalar ve Yönetimi: 4 ve 5 Yıldızlı Kıyı Otel İşletmelerinde Uygulama(Muğla Örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. TÜZÜN, İpek K; (2013), “Konaklama İşletmelerinde İnsan
  • Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Farklılıkları ve İşgücü Devir Hızıyla İlişkileri”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42(1), ss.61-76. WALDRON, Mark W., VSANTHAKUMAR, Jeyarajan and ARULRAJ, S.; (1997), “Improving the Organizaton and Man- agement of Extension”, http:www.fao.org/docrep/W5830E/ w5830e0fhtm. 22.08.2014.
  • YELGEN, Esin; (2010), Konaklama İşletmelerinde Gayri Men- kul Yatırım Ortaklıkları Uygulamaları: Alanya’da Bir Araştırma
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi So- syal Bilimler Enstitüsü, Antalya. YU, Zhanchang, ZHANG, Sijia, CHEN, Siyong, LIU, Bingxing and YE, Shiqi; (2013), “Research on Traveling Routes Prob- lems Based on Improved Ant Colony Algorithm”, Communica- tions and Network, 5, pp.606-610.
  • Sheets(“OdaDatabase”).Select For i = 4 To finalrow If Cells(i, 8) = geliştarihi Then Range(Cells(i, 1), Cells(i, 7)).Copy Sheets(“OdaBilgileri”).Range(“A100”).End(xlUp).Offset(1,0).PasteSpecial NumberFormats End If Next i Sheets(“OdaBilgileri”).Select Range(“a2”).Select End Sub xlPasteFormulasAnd

A Model Proposal of Personnel Planning in Accommodation Companies

Yıl 2014, Sayı: 595, 73 - 94, 01.09.2014

Öz

Today, some factors such as the increase in people’s income level and their leisure time, the need for places in order to unwind, increase interest in entertainment and travel facilities as a result of technology and globalization make accommodation companies more functional and significant. Because accommodation companies have labor intensive structure, their activities mainly depend on people. Hence, one of the most important issue to consider in accommodation companies is having adequate qualified staff and having them in accurate time and place in order to meet organizational requirements. In this study, an Excel VBA model is developed in order to determine the number of required staff for different departments of the accommodation companies

Kaynakça

  • AKTAŞ, Ahmet; (2011), Ağırlama Hizmet İşletmelerinde
  • Yiyecek İçecek Yönetimi, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. BAHAR, Ozan ve BALDEMİR, Ercan; (2008), “Uluslararası
  • Ticaret ile Uluslararası Turizm Arasındaki Nedensellik İlişkisi: Türkiye Örneği” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Der- gisi, 10(4), ss.97-111. BALDEMİR, Ercan ve BOZKURT, Bilgehan; (2012), “Kon- aklama Tesislerinin Performanslarını Etkileyen Faktörlerin
  • İncelenmesi: Marmaris Örneği”, MSKÜ Sosyal Bilimler En- stitüsü Dergisi, Sayı 29, ss.27-43. BALDEMİR, Ercan ve ERBOY, Nedret; (2013), “Karınca Kolo- nisi Optimizasyon Algoritması İle Türkiye İçin Bir Turistik Tur
  • Programı Denemesi”, 14. Uluslar arası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, 24-28 Mayıs, Bosna Hersek. BALDEMİR, Ercan ve KURNAZ Hande Akyurt; (2013)
  • “İlçelerin Turizm Potansiyellerin Analitik Hiyerarşi Yöntemiyle Sıralanması: Muğla İli Örneği”, MSKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 30, ss.51-67. BARUTÇUGİL, İsmet S.; (1989), Turizm İşletmeciliği, Uludağ
  • Üniversitesi Basımevi, Bursa. BATMAN, Orhan; (1999), Otel İşletmelerinin Yönetimi, Değişim Yayınları, Adapazarı.
  • BEREZAN, Orie, RAAB, Carola, YOO, Michelle and LOVE, Curtis; (2013), “Sustainable Hotel Practices and National- ity: The Impact on Guest Satisfaction and Guest Intention to
  • Return”, International Journal of Hospitality Management, 34, pp.227-233. BOTTI, Laurent and PEYPOCH Nicolas; (2013), “Multi-Criteria
  • ELECTRE Method and Destination Competitiveness”, Tourism Management Perspectives, 6, pp.108-113. CERTO, Samuel C. and CERTO, S. Trevis; (2009), Modern
  • Management Concept and Skills, 11. Edition, Pearson Prentice Hall, USA. ÇETİN, Canan ve ÖZCAN, Esra Dinç; (2013), İnsan Kaynakları
  • ERASLAN, Nevzat; (2004), Konaklama İşlemelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ERDOĞDU, Emel; (2013), İnsan Kaynakları Yönetiminde Per- sonel Seçimi ve Psikoteknik Testlerin Önemi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü, Ankara. GENÇ, Nurullah; (2004), Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş
  • Sistemler ve Yaklaşımlar), Seçkin Yayıncılık, Ankara. GÖKDENİZ, Ayhan ve DİNÇ, Yakup; (2009) , Konaklama
  • İşletmelerinde Ön Büro Operasyonları ve Yönetimi (Örnek Ön- Büro Modülleri), Detay Yayıncılık, Ankara. GÖKDENİZ, Ayhan ve ERDEM, Barış; (2002), “Otel
  • İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Personel Bulma ve Seçme Süreci”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Dergisi, 5(1), ss.129-152. http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14518/turizm-tesislerinin-bel- gelendirilmesine-ve-niteliklerin-.html (01.07.2014).
  • HUANG, Chin-Wei, HO, Foo Nin and CHIU, Yung-Ho; (2014)
  • “Measurement of Tourist Hotels' Productive Efficiency, Occu- pancy, and Catering Service Effectiveness Using a Modified Two-Stage DEA Model inTaiwan”, Omega, 48, pp.49-59. HUI, Sam C. M. and WAN, Martin C. W.; (2013), “Study of Hotel
  • Energy Performance Using Data Envelopment Analysis”, 12th International Conference on Sustainable Energy Technologies (SET-2013) 26-29th August, Hong Kong.
  • KANDIR, Serkan Y., KARADENİZ, Erdinç, ÖZMEN, Mehmet ve ÖNAL, Yıldırım B.; (2008), “Türk Turizm Sektöründe Büyüme
  • Göstergelerinin Turizm İşletmelerinin Finansal Performansına Etkisinin İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), ss.211-237. KANTARCI, Kemal; (2004), Konaklama İşletmelerinde Ön Büro
  • İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. KARAATLI, Meltem, ÖMÜRBEK, Nuri, AKSOY, Esra ve KAR- AKUZU, Hanife; (2014), “Turizm İşletmeleri İçin AHP Temelli
  • Bulanık TOPSIS Yönetimi ile Tur Operatörü Seçimi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), ss.53-70. KARAGIANNIS, Stephanos and APOSTOLOU, Dimitrios; (2010), “Regional Tourism Development Using Linear Pro- gramming and Vector Analysis”, Regional Science Inquiry Journal, 2(1), pp.25-32.
  • KARAGÜL, Kenan ve GÜNGÖR, İbrahim; (2013)
  • “Havalimanından Otellere Tek Tip Araçlarla Turist Dağıtımı Problemine Çözüm Önerisi ve Alanya Uygulaması”, 14. Uluslar arası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempo- zyumu, 24-28 Mayıs, Bosna Hersek. KARATAŞ, Muhammed ve BABÜR, Serap; (2013), “Gelişen
  • Dünyada Turizm Sektörünün Yeri”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(25), ss.15-24. KASSA, Biniyam Asmare and TIZAZU, Anteneh Eshetu; (2013), Personnel Scheduling Using an Integer Programming
  • Model-An Application at Avanti Blue-Nile Hotels, SpringerPlus, :333, pp.1-7. KAYA, İsmet; (2010), “Konaklama İşletmeciliğinde Stratejik
  • Yönetim Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım”, KMÜ Sosyal ve Eko- nomik Araştırmalar Dergisi, 12(18), ss.27-35. KESKİN, Gülümser; (2009), Otel İşletmeciliği ve İş Tatmini, De- tay Yayıncılık, Ankara.
  • KIM, Soo Y.; (2011), “Prediction of Hotel Bankruptcy Using
  • Support Vector Machine, Artificial Neural Network, Logistic Re- gression, and Multivariate Discriminant Analysis”, The Service Industries Journal, 31(3), pp.441-468. KOZAK, Meryem Akoğlan; (2009), Otel İşletmelerinde Kat
  • Hizmetleri Yönetimi, 7.Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. KURGUN, Hülya; (2008), Konaklama İşletmelerinde Oda- lar Bölümü Yönetimi: Modern Yönetim Yaklaşımları ve Gelir
  • Yönetimi, 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. MAHAPATRA, Subas Ch. and SHEKHAR, B. Raja; (2012)
  • “Determining the Optimal Revenue Management Approach Us- ing LPP with Reference to Hotel Industry”, International Jour- nal of Research in Management, Economics and Commerce, (11), pp.516-524. MAVİŞ, Fermani; (2006), Otel Yönetimi, Detay Yayıncılık, An- kara.
  • NINEMEIER, Jack D.; (2000), Management of Food and Bev- erage Operations, Third Edition, Educational Institute of the American Hotel Motel Association, USA.
  • ORAL, Saime; (2005), Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri
  • Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. ÖĞMEN, Cengiz; (2010), Otel İşletmelerinde Mevsim Dışı
  • Satışların Maliyet Yönetimi Açısından İncelemesi ve Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla. RACOVITA, Margareta, SCHIN, George C. and SUSANU, Viorel; (2011), “Modelling the Processes of Maximizing Hotel
  • Revenues, Based on Applying the Linear Programming and the Network Flows” International Conference “Risk in Contempo- rary Economy”, 12. Edition, Galati Romanya, pp.262-266. ROBBINS, Stephen P., DECENZO, David A. and COULTER, Mary; (2013), Fundamentals of Management: Essential Con- cepts and Applications, 8. Edition, Pearson (Çeviren: ÖĞÜT
  • Adem Yönetimin Esasları: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım) SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve TOKOL, Tuncer; (2001), İşletme, Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • SARUHAN, Şadi Can ve YILDIZ, Müge Leyla; (2013), Çağdaş
  • Yönetim Bilimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. SEÇİLMİŞ, Cihan ve SARI, Yaşar; (2010), “Kriz Dönemlerinde
  • Konaklama İşletmelerinin Kriz Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma”, SDÜ İİBF Dergisi, 15(1), ss.501-520. SEYMEN, Oya A.; (2000), İşletmelerde Yeniden Yapılanma
  • Süreç Odaklı Organizasyonlar ve Otel İşletmelerinde Uygulanması, Beta Yayıncılık, İstanbul. SEZGİN, Orhan Mesut; (2001), Genel Turizm ve Turizm
  • Mevzuatı, Detay Yayıncılık, Ankara. SÖKMEN, Alptekin; (2003), Ağırlama Endüstrisinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ŞENER, Burhan; (2007), Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ŞENER, Burhan; (2009), Konaklama İşletmelerinde Ön Büro
  • Yönetimi, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. TAN, Ai Ling and MANSOURIRAD, Ehsanollah; (2013), “Cost
  • Minimization in Hotel’s Service Recovery”, Applied Mathemati- cal Sciences, 7(91), pp.4531 – 4534.
  • TOOSI, Faezeharab Z. and TABARI, Naser Ali Y.; (2014), “Iden- tifying and Prioritizing the Most Important Competitive Factors in Hotels Based on Balanced Scorecard and ANP Method”, In- dian Journal of Scientific Research, 4(6), pp.855-860.
  • TOPALOĞLU, Cafer; (2004), Otel İşletmelerinde Örgüt içi Çatışmalar ve Yönetimi: 4 ve 5 Yıldızlı Kıyı Otel İşletmelerinde Uygulama(Muğla Örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. TÜZÜN, İpek K; (2013), “Konaklama İşletmelerinde İnsan
  • Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Farklılıkları ve İşgücü Devir Hızıyla İlişkileri”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42(1), ss.61-76. WALDRON, Mark W., VSANTHAKUMAR, Jeyarajan and ARULRAJ, S.; (1997), “Improving the Organizaton and Man- agement of Extension”, http:www.fao.org/docrep/W5830E/ w5830e0fhtm. 22.08.2014.
  • YELGEN, Esin; (2010), Konaklama İşletmelerinde Gayri Men- kul Yatırım Ortaklıkları Uygulamaları: Alanya’da Bir Araştırma
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi So- syal Bilimler Enstitüsü, Antalya. YU, Zhanchang, ZHANG, Sijia, CHEN, Siyong, LIU, Bingxing and YE, Shiqi; (2013), “Research on Traveling Routes Prob- lems Based on Improved Ant Colony Algorithm”, Communica- tions and Network, 5, pp.606-610.
  • Sheets(“OdaDatabase”).Select For i = 4 To finalrow If Cells(i, 8) = geliştarihi Then Range(Cells(i, 1), Cells(i, 7)).Copy Sheets(“OdaBilgileri”).Range(“A100”).End(xlUp).Offset(1,0).PasteSpecial NumberFormats End If Next i Sheets(“OdaBilgileri”).Select Range(“a2”).Select End Sub xlPasteFormulasAnd
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hakan Bakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 595

Kaynak Göster

APA Bakan, H. (2014). Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(595), 73-94.
AMA Bakan H. Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi. FPEYD. Eylül 2014;(595):73-94.
Chicago Bakan, Hakan. “Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 595 (Eylül 2014): 73-94.
EndNote Bakan H (01 Eylül 2014) Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 595 73–94.
IEEE H. Bakan, “Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi”, FPEYD, sy. 595, ss. 73–94, Eylül 2014.
ISNAD Bakan, Hakan. “Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 595 (Eylül 2014), 73-94.
JAMA Bakan H. Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi. FPEYD. 2014;:73–94.
MLA Bakan, Hakan. “Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 595, 2014, ss. 73-94.
Vancouver Bakan H. Konaklama İşletmelerinde Personel Planlamasına Yönelik Bir Model Önerisi. FPEYD. 2014(595):73-94.