Bu araştırmada, Mısır ve Tunus’taki söz konusu krizler örnek alınarak küresel krizlerin neden olduğu belirsizlik ortamında turizm işletmelerinde ne tür pazarlama stratejilerinin önem kazandığı ve küresel krizin turizm işletmelerinde neden olduğu farklılıklar analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, faaliyet gösteren turizm işletmelerinden A, B ve C grubu seyahat acentaları yöneticilerinin görüşleri araştırmaya dâhil edilerek 123 işletme yöneticisin görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Anova ve t-testine tabi tutulmuştur. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, ankete katılan işletme yöneticilerinden çoğu krizlerden etkilendiklerini belirtmişlerdir. Yöneticilerin kriz dönem-lerine iliksin uyguladıkları pazarlama stratejileri ilerleme yönünde değil, mevcut durumu korumaya yönelik stratejileri tercih etmektedirler
In this study, it has been analyzed that marketing strategies important for tourism managements during global crisis time and differences between tourism agencies with the example from Egypt and Tunisia just crises for this purpose, A, B and C group travel agencies were included in the survey and the managers of these establishments, in total 123 travel agencies, were interviewed. Data was obtained were analyzed through frequency, percentage, mean, Anova and t-test. The statistical analyses showed that most of the managers participating the survey stated that they were affected by the crises, crisis strategies conducted by the managers were not improve–oriented but keeping the actual position
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 573 |