BibTex RIS Kaynak Göster

Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması

Yıl 2012, Sayı: 573, 29 - 29, 01.11.2012

Öz

Bu araştırmada, Mısır ve Tunus’taki söz konusu krizler örnek alınarak küresel krizlerin neden olduğu belirsizlik ortamında turizm işletmelerinde ne tür pazarlama stratejilerinin önem kazandığı ve küresel krizin turizm işletmelerinde neden olduğu farklılıklar analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, faaliyet gösteren turizm işletmelerinden A, B ve C grubu seyahat acentaları yöneticilerinin görüşleri araştırmaya dâhil edilerek 123 işletme yöneticisin görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Anova ve t-testine tabi tutulmuştur. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, ankete katılan işletme yöneticilerinden çoğu krizlerden etkilendiklerini belirtmişlerdir. Yöneticilerin kriz dönem-lerine iliksin uyguladıkları pazarlama stratejileri ilerleme yönünde değil, mevcut durumu korumaya yönelik stratejileri tercih etmektedirler

The Differences on Marketing Thoughts of Tourism Managements in Global Crises Atmosphere: The Reflection of Egypt and Tunisia Political Crises to Turkey

Yıl 2012, Sayı: 573, 29 - 29, 01.11.2012

Öz

In this study, it has been analyzed that marketing strategies important for tourism managements during global crisis time and differences between tourism agencies with the example from Egypt and Tunisia just crises for this purpose, A, B and C group travel agencies were included in the survey and the managers of these establishments, in total 123 travel agencies, were interviewed. Data was obtained were analyzed through frequency, percentage, mean, Anova and t-test. The statistical analyses showed that most of the managers participating the survey stated that they were affected by the crises, crisis strategies conducted by the managers were not improve–oriented but keeping the actual position

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Burhanettin Zengin

İsmail Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 573

Kaynak Göster

APA Zengin, B., & Şahin, İ. (2012). Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(573), 29-29.
AMA Zengin B, Şahin İ. Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması. FPEYD. Kasım 2012;(573):29-29.
Chicago Zengin, Burhanettin, ve İsmail Şahin. “Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır Ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 573 (Kasım 2012): 29-29.
EndNote Zengin B, Şahin İ (01 Kasım 2012) Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 573 29–29.
IEEE B. Zengin ve İ. Şahin, “Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması”, FPEYD, sy. 573, ss. 29–29, Kasım 2012.
ISNAD Zengin, Burhanettin - Şahin, İsmail. “Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır Ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 573 (Kasım 2012), 29-29.
JAMA Zengin B, Şahin İ. Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması. FPEYD. 2012;:29–29.
MLA Zengin, Burhanettin ve İsmail Şahin. “Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır Ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 573, 2012, ss. 29-29.
Vancouver Zengin B, Şahin İ. Kriz Ortamında Turizm İşletmelerinin Pazarlama Anlayışındaki Farklılıklar: Mısır ve Tunus Siyasal Krizlerinin Türkiye’ye Yansıması. FPEYD. 2012(573):29-.