Bu çalışmanın amacı, toplumsal paradigmalardaki değişimler ışığında tüketim olgusunu diyalektik bir mercek altında incelemektir. Diyalektik çözümlemeye olan ihtiyaç tüketim olgusunun çok boyutlu ve karmaşık yapısından kaynaklanmaktadır. Tüketim olgusunun tarihsel gelişim sürecini; modern öncesi, modern ve postmodern dönemler olmak üzere üç farklı boyutta incelemek mümkündür. Diyalektik, gerçekliği ve onun çelişmelerini incelemeye yarayan ve bu çelişmeleri aşmayı sağlayan yolları aramayı öngören akıl yürütme yöntemi olarak tanımlanmaktadır. Diyalektik olgusunun yasalarından yola çıkarak, tüketimde diyalektik olgusu; materyal/sembolik, toplumsal/bireysel, arzu/tatmin, rasyonel/irrasyonel, yaratıcılık/kısıtlılık, faydacı/hazcı tüketim, kullanım değeri/değişim değeri, üretim/tüketim birlikteliği ve zıtlığı boyutları ile açıklanabilir
The purpose of this study is to analyze the concept of consumption with a dialectic view in the light of social paradigm shifts. The need for a dialectic method is due to the complex and multidimensional nature of consumption concept. The historical evolution of the concept can be broken down into three distinctive periods, namely pre-modern, modern and postmodern. Dialectical is defined as a method of reasoning that investigates reality and its contradictions also providing solutions to beat these contradictions. Based on the laws of dialectic method, such contradictions may present themselves as material/symbolic, social/individual, desire/satisfaction, rational/irrational, creativeness/scantiness, utilitarian/hedonic, utility value/trade value, and production/consumption
Consumption Dialectical of Consumption Modernism Postmodernism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 571 |