Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Function of Parables as Literary Texts in Turkish Language Education

Yıl 2018, , 241 - 250, 27.06.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.437757

Öz

Education is a process that is related to each other. This process involves the care

of a child, moral decency and education. It is necessary to think about the education of

the Turkic in this process. It is an important stage of Turkish education that people who

read and write the basic knowledge of Turkic people think from within Turkic. The fact

that Turkish education is actually education of one’s power of comprehension and that

it can be done by literary works is a well-known fact in our history. Unfortunately, the

first thing that comes to mind when it comes to Turkish education today is speaking and

writing education from basic to advanced level. However, this is a restrictive approach.

This stage, which is a succession of the Turkish education process, should not be seen

as the whole of this education. The actual education of Turkish starts with this opinion

after our opinion. It is evident that Turkish education through the use of literary texts will

improve the level of perception in the person. It is not possible for the people who come

face to face with popular books of ordinary culture today to cover the necessary distance

in Turkish education. For this reason, poetry, parables, stories and remarks which are the

literary qualities of the students who will develop the comprehension power of the students

in Turkish education should be used. In this study, the function and importance of

using such literary works in Turkish education will be examined by giving examples from

the view of Greek and Chinese cultures.

Kaynakça

  • Adorno, Theodor, Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, çev. Nihat Ülner, MustafaTüzel, Elçin Gen, İstanbul, İletişim Yayınları, 2009.

Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi

Yıl 2018, , 241 - 250, 27.06.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.437757

Öz

Eğitim, birbiriyle alakalı unsurlardan oluşan bir süreçtir. Bu süreç, bir çocuğun bakımını,
ahlaki terbiyesini ve eğitimini kapsar. Türkçenin eğitimi meselesini bu sürecin
içinde düşünmek gerekir. Türkçenin temel bilgilerini alarak okuyup yazan kişilerin Türkçenin
içinden düşünmeleri, Türkçe eğitiminin önemli bir aşamasıdır. Türkçe eğitiminin
aslında kişinin kavrayış gücünün de eğitimi olduğu ve bunun edebî eserler marifetiyle
yapılabileceği gerçeği, tarihimizde çok iyi bilinen bir husustur. Maalesef günümüzde
Türkçe eğitimi denilince akla ilk gelen şey, Türkçenin temel düzeyden ileri düzeye kadar
konuşma ve yazma eğitimi olmaktadır. Oysa bu, sınırlayıcı bir yaklaşımdır. Türkçe
eğitimi sürecinin bir merhalesi olan bu merhale, bu eğitimin tümü gibi görülmemelidir.
Asıl Türkçe eğitimi kanaatimizce bu merhaleden sonra başlamaktadır. Edebî metinler
marifetiyle Türkçe eğitiminin kişide idrak seviyesini geliştireceği aşikârdır. Günümüzde
popüler kültürün sıradan kitaplarıyla yüz yüze gelen kişilerin Türkçe eğitiminde gerekli
mesafeyi kat etmesi mümkün olamamaktadır. Bunun için Türkçe eğitiminde öğrencilerin
kavrayış gücünü geliştirecek edebî nitelikleri olan şiirler, meseller ve mesel nitelikli özlü
hikâyeler kullanılmalıdır. Bu çalışmada Türkçe eğitiminde mesel nitelikli edebî eserlerin
kullanılmasının işlevi ve önemi, meselenin Grek, Çin kültürlerindeki görünümünden örnekler
verilerek ele alınacaktır.

Kaynakça

  • Adorno, Theodor, Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, çev. Nihat Ülner, MustafaTüzel, Elçin Gen, İstanbul, İletişim Yayınları, 2009.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Özlem Fedai

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2018
Kabul Tarihi 27 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Fedai, Ö. (2018). Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(11), 241-250. https://doi.org/10.16947/fsmia.437757
AMA Fedai Ö. Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Haziran 2018;(11):241-250. doi:10.16947/fsmia.437757
Chicago Fedai, Özlem. “Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 11 (Haziran 2018): 241-50. https://doi.org/10.16947/fsmia.437757.
EndNote Fedai Ö (01 Haziran 2018) Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 11 241–250.
IEEE Ö. Fedai, “Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 11, ss. 241–250, Haziran 2018, doi: 10.16947/fsmia.437757.
ISNAD Fedai, Özlem. “Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 11 (Haziran 2018), 241-250. https://doi.org/10.16947/fsmia.437757.
JAMA Fedai Ö. Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018;:241–250.
MLA Fedai, Özlem. “Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 11, 2018, ss. 241-50, doi:10.16947/fsmia.437757.
Vancouver Fedai Ö. Türkçe Eğitiminde Mesel Nitelikli Edebi Metinlerin İşlevi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018(11):241-50.