Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali

Yıl 2018, , 243 - 274, 25.12.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.502243

Öz

Bu makalede Sezai Karakoç’un “Diriliş” olarak kavramlaştırdığı fikir hareketi bir
eğitim metodu olarak değerlendirilmektedir. Hareketin kendisi doğrudan bir eğitim süreci
olarak ele alınmakla birlikte, Karakoç’un doğrudan eğitim-öğretimle ilgili görüşleri
de makalede yer almaktadır. Eğitim felsefesine kaynak teşkil edebilecek görüşler, ferdin
ahlak gelişimi, öğretimde yöntem ve teknikler, başarı gibi kavramlar inceleme konusu haline
getirilmiştir. Sezai Karakoç’un eserler toplamına yayılmış olan eğitim ile görüşlerini
bir araya getirmeye çalışan bu makalede çoğunlukla tanımlayıcı bir tutum izlenmiş, yer
yer konu hakkında değerlendirmeler de yapılmıştır. Bununla birlikte eğitim konusunda
Sezai Karakoç’un görüşlerinin hangi zemin üzerine şekillendiğini daha net bir şekilde
görebilmek için eğitimin bir kamuoyu oluştu rma aracı olarak ele alınmaya başlandığı
Tanzimat’tan sonra ortaya çıkan çeşitli görüşlere de makalenin girişinde değinilmiştir. Sezai
Karakoç’un toplumda adaletin temeline sevgi fenomeninin yerleşmesi için öngördüğü
ahlaki gelişim, demokrasinin ferdin ahlaki gelişim süreçleriyle ilgisi ve eğitimi kamuoyunu
yönlendirme aracı olarak görüp görmediği ortaya çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Ak, Suat, “Bir İdealin Siyasi Aksiyon Ocağı: Büyükdoğu Cemiyeti”, Yediİklim Dergisi, Necip Fazıl Özel Sayısı, Mayıs 2005.

Sezai Karakoç’s Opions About Education and Schooling: Person and Community Idea Moving from Work’s

Yıl 2018, , 243 - 274, 25.12.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.502243

Öz

In this article, the idea movement, which Sezai Karakoç conceptualizes as Resurrection,

is evaluated as an educational method. Although the movement itself is considered

as a direct educational process, Karakoç’s opinions on direct education-schooling are

also included in the article. Concepts such as opinions that can be the source of education

philosophy, moral development of individuals, methods and techniques in schooling,

success are turned into the subject of researches. In this paper, which is tried to bring the

opinions of Sezai Karakoç together with the education that spread over his works, a descriptive

attitude was mostly observed. In addition, evaluations were made on the subject.

On the other hand, various notion that emerged after the Tanzimat, in which education

began to be considered as a tool of public opinion in order to be able to see clearly which

ground the ideas of Sezai Karakoç were formed on, were also mentioned in the introduction

of the article. It was found out whether Sezai Karakoç’s moral development for

the placement of the phenomenon of love on the basis of justice in society, its relation to

the individual’s moral development process and whether education is seen as a means of

directing public opinion.

Kaynakça

  • Ak, Suat, “Bir İdealin Siyasi Aksiyon Ocağı: Büyükdoğu Cemiyeti”, Yediİklim Dergisi, Necip Fazıl Özel Sayısı, Mayıs 2005.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Yunus Emre Özsaray 0000-0002-0830-5373

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Kabul Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Özsaray, Y. E. (2018). Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(12), 243-274. https://doi.org/10.16947/fsmia.502243
AMA Özsaray YE. Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Aralık 2018;(12):243-274. doi:10.16947/fsmia.502243
Chicago Özsaray, Yunus Emre. “Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert Ve Toplum İdeali”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 12 (Aralık 2018): 243-74. https://doi.org/10.16947/fsmia.502243.
EndNote Özsaray YE (01 Aralık 2018) Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 12 243–274.
IEEE Y. E. Özsaray, “Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 12, ss. 243–274, Aralık 2018, doi: 10.16947/fsmia.502243.
ISNAD Özsaray, Yunus Emre. “Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert Ve Toplum İdeali”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 12 (Aralık 2018), 243-274. https://doi.org/10.16947/fsmia.502243.
JAMA Özsaray YE. Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018;:243–274.
MLA Özsaray, Yunus Emre. “Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert Ve Toplum İdeali”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 12, 2018, ss. 243-74, doi:10.16947/fsmia.502243.
Vancouver Özsaray YE. Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018(12):243-74.