Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Calligraphist Afif İbrahim Efendi

Yıl 2017, Sayı: 9 - Bahar, 313 - 331, 23.06.2017
https://doi.org/10.16947/fsmia.323380

Öz

Calligraphist Afif İbrahim Efendi is one of the calligraphers that put his stamp on

the Ottoman Calligraphy history. Even if he didn’t have a special place among popular

caligraphists he had limited number of works that reach the present day and this indicates

that he wrote well. Afif Efendi took his calligraphy lessons from Hüseyin Habl. He was

ordinarily a public servant. In this case probably calligraphy was not his real job. But his

interest in calligraphy can be seen obviously from his list of heritage (muhallefat). How

many of the writings in his collection has reached the present day? Because Afif İbrahim

Efendi had the richest calligraphy collection that has been in the archives till today. It is

obvious that he keenly collected the calligraphies of Hafız Osman and Şeyh Hamdullah

who were leading experts in the calligraphy history. He also had a good book collection

according to his period. Therefore apparently he was a precious culture and art expert.

Kaynakça

  • Dere, Ömer Faruk, Hattat Hafız Osman Efendi, İstanbul, Korpus Kültür Sanat Yayıncılık, 2005.

Hattat Afif İbrahim Efendi

Yıl 2017, Sayı: 9 - Bahar, 313 - 331, 23.06.2017
https://doi.org/10.16947/fsmia.323380

Öz

Hattat Afif İbrahim Efendi Osmanlı Hat tarihine adını yazdırmış hattatlardandır. O

her ne kadar büyük hattatlar arasında olmasa bile, günümüze ulaşan çok az sayıdaki eserinden

onun değerli bir kalem sahibi olduğu açıkça görülmektedir. Afif Efendi hat derslerini

Hüseyin Hablî’den almıştır. Kendisi esasen bir devlet memurudur. Öyle olunca da her

halde hat onun için bir meslek olmamıştır. Ama çok büyük bir hat merakı olduğu bize intikal

eden miras listesinde apaçık görülmektedir. Onun koleksiyonunda görülen yazıların

acaba ne kadarı günümüze ulaşabildi? Çünkü bugüne kadar arşivlerde görülen en zengin

hat koleksiyonunu Afif İbrahim Efendi yapmıştır. Hafız Osman ve Şeyh Hamdullah gibi

hat tarihinin önde gelen üstadlarının yazılarını onun büyük bir şevkle topladığı görülüyor.

85 adet muhtelif türde Hafız Osman, 68 adet de yine muhtelif türde Şeyh Hamdullah hattı

toplaması onu bu alanda “tek” yapmaya yetecek bir miktardır.

Afif Efendi devrine göre iyi bir de kitap koleksiyonu yapmıştır. Bu haliyle onu değerli

bir kültür ve sanat adamı olarak zikretmek gerektiği ortadadır.

Kaynakça

  • Dere, Ömer Faruk, Hattat Hafız Osman Efendi, İstanbul, Korpus Kültür Sanat Yayıncılık, 2005.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Talip Mert

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2017
Kabul Tarihi 23 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 9 - Bahar

Kaynak Göster

APA Mert, T. (2017). Hattat Afif İbrahim Efendi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(9), 313-331. https://doi.org/10.16947/fsmia.323380
AMA Mert T. Hattat Afif İbrahim Efendi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Haziran 2017;(9):313-331. doi:10.16947/fsmia.323380
Chicago Mert, Talip. “Hattat Afif İbrahim Efendi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 9 (Haziran 2017): 313-31. https://doi.org/10.16947/fsmia.323380.
EndNote Mert T (01 Haziran 2017) Hattat Afif İbrahim Efendi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 9 313–331.
IEEE T. Mert, “Hattat Afif İbrahim Efendi”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 9, ss. 313–331, Haziran 2017, doi: 10.16947/fsmia.323380.
ISNAD Mert, Talip. “Hattat Afif İbrahim Efendi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 9 (Haziran 2017), 313-331. https://doi.org/10.16947/fsmia.323380.
JAMA Mert T. Hattat Afif İbrahim Efendi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2017;:313–331.
MLA Mert, Talip. “Hattat Afif İbrahim Efendi”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 9, 2017, ss. 313-31, doi:10.16947/fsmia.323380.
Vancouver Mert T. Hattat Afif İbrahim Efendi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2017(9):313-31.