Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuklar İçin Tefsir Yazımı

Yıl 2020, Sayı: 16, 445 - 476, 29.12.2020
https://doi.org/10.16947/fsmia.849258

Öz

Yirminci yüzyılda çocuk önemli bir muhatap haline gelmiştir. Çocuk Eğitimi, Çocuk
Psikolojisi ve Çocuk Edebiyatı başta olmak üzere doğrudan çocuklara yönelen disiplinler
oluşmuştur. Türkiye’de çocuklara yönelik dinî yayınlar 2000’li yıllardan sonra artış kaydetmiştir.
Çocuklar için Siyer, Hadis, Akaid, Peygamber kıssaları ve İlmihal bilgileriyle
ilgili çeşitli kitaplar kaleme alınmıştır. Tefsir sahasında ise çocuklar için yazılmış eser
sayısı yok denecek kadar azdır. Bunun sebeplerinden birisi tefsir akademisinin çocuklara
yönelik tefsir yazımına henüz eğilmemesidir. Bir başka sebep tefsirin daha ziyade
yetişkinlere yönelik bir ilim olarak algılanmasıdır. İşte biz bu makalede çocuklar için
yazılacak tefsirin özelliklerini belirtmeye ve örnek kabilinden İhlâs sûresi’nin tefsirini
ele almaya çalıştık. Bu vesileyle çocuklar için tefsir yazmanın gereğine dikkatleri çekmek
istedik.

Kaynakça

  • Abdurrahman, Cemal, Peygamberimizin Çocuk Eğitimi, çev. İshak Doğan, Konya, Menba Yayınları, 2010.
  • Bilgin, Beyza, “Çocuklarımızın Duyguları ve Duaları”, Din Eğitimi Araştırmalar Dergisi, sayı 2, 1995.
  • Bilkan, Ali Fuat, “Çocuk Edebiyatı-Kavram ve Mahiyet”, Hece Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı, ed. Beyza Nur Demirci, Ankara, Hece Yayınları, 2018.

Commentary Writing for Children

Yıl 2020, Sayı: 16, 445 - 476, 29.12.2020
https://doi.org/10.16947/fsmia.849258

Öz

In the twentieth century, the child has become an important interlocutor. Disciplines
aimed directly at children especially Child Education, Child Psychology and Child Literature
were formed. Religious publications for children in Turkey has increased after the
2000s. Various books have been written for children about Siyar, Hadith, Aqaid, Stories
of the Prophet and Catechism. In the field of commentary, there are almost no works
written for children. One of the reasons for this is that the academy of commentary does
not yet lean towards the writing of commentary for children. Another reason is that commentary
is perceived as a science for adults. In this article, we tried to state the features of
the commentary to be written for children and to deal with the interpretation of the Surah
al-Ihlas as an example. On this occasion, we wanted to draw attention to the need to write
exegesis for children.

Kaynakça

  • Abdurrahman, Cemal, Peygamberimizin Çocuk Eğitimi, çev. İshak Doğan, Konya, Menba Yayınları, 2010.
  • Bilgin, Beyza, “Çocuklarımızın Duyguları ve Duaları”, Din Eğitimi Araştırmalar Dergisi, sayı 2, 1995.
  • Bilkan, Ali Fuat, “Çocuk Edebiyatı-Kavram ve Mahiyet”, Hece Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı, ed. Beyza Nur Demirci, Ankara, Hece Yayınları, 2018.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

Hikmet Koçyiğit Bu kişi benim 0000-0001-9428-462X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Kabul Tarihi 18 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Koçyiğit, H. (2020). Çocuklar İçin Tefsir Yazımı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(16), 445-476. https://doi.org/10.16947/fsmia.849258
AMA Koçyiğit H. Çocuklar İçin Tefsir Yazımı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Aralık 2020;(16):445-476. doi:10.16947/fsmia.849258
Chicago Koçyiğit, Hikmet. “Çocuklar İçin Tefsir Yazımı”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 16 (Aralık 2020): 445-76. https://doi.org/10.16947/fsmia.849258.
EndNote Koçyiğit H (01 Aralık 2020) Çocuklar İçin Tefsir Yazımı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 16 445–476.
IEEE H. Koçyiğit, “Çocuklar İçin Tefsir Yazımı”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 16, ss. 445–476, Aralık 2020, doi: 10.16947/fsmia.849258.
ISNAD Koçyiğit, Hikmet. “Çocuklar İçin Tefsir Yazımı”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 16 (Aralık 2020), 445-476. https://doi.org/10.16947/fsmia.849258.
JAMA Koçyiğit H. Çocuklar İçin Tefsir Yazımı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2020;:445–476.
MLA Koçyiğit, Hikmet. “Çocuklar İçin Tefsir Yazımı”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 16, 2020, ss. 445-76, doi:10.16947/fsmia.849258.
Vancouver Koçyiğit H. Çocuklar İçin Tefsir Yazımı. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2020(16):445-76.