Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 56 - 62, 29.12.2005

Öz




İlköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin bir
çok spor dalında olduğu gibi futbolda da temel beceri-leri tam olarak edinmeler
önemlidir. Bu araştırmada, ilköğretim okulları beden eğitimi dersi öğretim
progra-mında yer alan futbol ünitesi içerisindeki kaleci temel teknikleri ile
ilgili hedef davranışların yeterli olup ol-madığı ve hangi sınıf düzeyinde
bulunduğu incelenmiş olup, buna bağlı olarak öğrencilerin kaleci temel tek-nikleri
ile ilgili eğitim sorunlarının araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya,  Muğla ilindeki ilköğretim okul-larından 465
öğrenci katılmıştır. Verilerin analizi için yüzdelik ve x2  (ki kare) testi kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre lisanslı kalecilerin kaleci temel teknikleri eğitiminde
daha ileride oldukları görülmektedir.




 




Bu
araştırmada; 465 öğrenciden % 1,5’inin lisanslı kaleci olduğu, % 98,5’inin
kaleci temel teknik eğitiminin ilköğretim okullarının beden eğitimi
öğretmenleri tarafından beden eğitimi derslerinde verildiği, ve ayrıca
içlerinden % 1,5’inin ilgili eğitimi hem beden eğitimi derslerinde hem de
klüplerin alt yapısında gördüğü, temel tekniklerden top tutuş ve yumruklama
tekniğini %100’ünün, pozisyon alma, topu tokatlama ve topu oyuna sokma
tekniğini %3,9’unun,  planjon tekniğini
%1,5'inin bildiği, %100 olarak bilinen tekniklerin de VIII. sınıfta alındığı,
ayrıca uygulamaların %17’sinin toprak alanda, %83’ünün de beton alanda
yapıldığı bul-gularına rastlanmıştır. Bununla birlikte, mevcut beden eğitimi
VIII. sınıf ders programının futbol ünitesin-de yer alan kaleci temel
teknikleri ile ilgili hedef davranışlarının incelenmesi sonucunda bazı
davranışlara yer verilmediği görülmüştür.




Kaynakça

  • 1. AMATÖR SPOR DERGİSİ, Mayıs-Haziran, Ankara, 1999, s:11.
  • 2. BIZANS, G., Futbol Öğretim Planı, Çev: Ö. Özmen, T.F.F. Eğitim Yayınları: 6, Arbas Matbaacılık, 1991, s:13.
  • 3. BOMPA, T., Theory and Methodology of Training, Kendall&Hunt Publishing Company, USA, 1994, s:29.
  • 4. ÇİLENTİ, K., Eğitim Teknolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1979, s:13.
  • 5. DÜNDAR, U., Antrenman Teorisi, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000, s:23.
  • 6. ERDEN, M., Eğitimde Program Değerlendir-me, Pegem Yayın No:6, Ankara, 1993, s:8.
  • 7. GAVCAR, E., İstatistik Yöntemler I, Muğla Üniversitesi Basımevi, Muğla, 2000.
  • 8. KOCAOLUK, F. ve KOCAOLUK, M. Ş., 1999 -2000 İlköğretim Okulu Programları, Koca-bıyık Yayıncılık, Tarsus, 1999, s:1349.
  • 9. LUXBACHER, J. A., Soccer, Leisure Press, Champaign, Illionis, USA, 1991, s:96-111.
  • 10. LUXBACHER, J. A. ve KLEIN, G., The Soccer Goalkeeper, Human Kinetics Publis hers, Champaign, USA, 1993, s:47-107.
  • 11. MACHNIK, J. ve HOEK, F., So Now You Are A Goalkeeper, Phoenix Press, New Haven, USA, 1991, s:29-113.
  • 12. M.E.B., Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışmaları Rehberi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2000, s:163.
  • 13. M.E.B. İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi O-kullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Prog-ramları, Milli Eğitim Basımevi, Ankara,1988, s:9.
  • 14. ÖZÇELİK, D. A., Eğitim Programları ve Öğ-retim, ÖSYM Eğitim Yayınları 8, Ankara, 1989, s:73.
  • 15. PHILLIPS, L., Soccer Goalkeeping, Masters Press, Illionis, USA, 1996, s:21-60.
  • 16. SUNAY, H., “Spor Eğitimi Altyapısında Beden Eğitimi Öğretmeni ve Antrenörün Önemi”, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Ankara, 1998, s:43-50.
  • 17. THISSEN, G. ve RÖLLGEN, K., Goalkeeping Drills, Reedswain Inc., Spring City, Pennsylva-nia, USA, 2000, s:2.
  • 18. WELSH, A., The Soccer Goalkeeping Hand book, Master Press, Illionis,USA,1999,s:19-71.
  • 19. YENAL, T. H., ÇAMLIYER, H. ve SARAC-OĞLU, A.S.“İlköğretim İkinci Devre Çocukla-rında Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin Motor Beceri ve Yetenekler Üzerine Etkisi”, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bi-limleri Dergisi, Ankara, 1999, s:15-24.
  • 20. YILDIZ, S.M., Futbolda Kaleci, Nobel Yayın-cılık, Ankara, 2002.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Murat Yıldız Bu kişi benim

Sabahattin Deniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, S. M., & Deniz, S. (2005). İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 4(1), 56-62.
AMA Yıldız SM, Deniz S. İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ. (DAD). Aralık 2005;4(1):56-62.
Chicago Yıldız, Süleyman Murat, ve Sabahattin Deniz. “İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Aralık 2005): 56-62.
EndNote Yıldız SM, Deniz S (01 Aralık 2005) İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4 1 56–62.
IEEE S. M. Yıldız ve S. Deniz, “İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ”, (DAD), c. 4, sy. 1, ss. 56–62, 2005.
ISNAD Yıldız, Süleyman Murat - Deniz, Sabahattin. “İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4/1 (Aralık 2005), 56-62.
JAMA Yıldız SM, Deniz S. İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ. (DAD). 2005;4:56–62.
MLA Yıldız, Süleyman Murat ve Sabahattin Deniz. “İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2005, ss. 56-62.
Vancouver Yıldız SM, Deniz S. İLKÖĞRETİM OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ DERS PROGRAMINDA YER ALAN FUTBOL ÜNİTESİNİN İNCELENMESİ. (DAD). 2005;4(1):56-62.