Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 3, 65 - 69, 30.07.2006

Öz




Bu çalışma Fen
Bilgisi öğretmen adaylarının enzimlerle ilgili kavram yanılgılarını belirlemek
amacıyla yapıl-mıştır.
Çalışmaya Fırat
Üniversitesi Eğitim Fakültesinden toplam 63 öğrenci katılmıştır. Çalışmada öğrenci-lerin kavram yanılgılarını belirlemek
amacıyla 20 doğru yanlış testi ve 3 tane de açık uçlu soru kullanılmıştır.
Sonuçlar
öğrencilerin enzimlerle ilgili benzer kavram yanılgılarına sahip olduklarını
göstermiştir.




Kaynakça

  • 1. Aşçı, Z., Özkan, Ş., Tekkaya, C. 2001. Students’ misconceptions about respiration: a cross-age study. (Öğrencilerin solunum konusundaki kav-ram yanılgıları: karşılaştırmalı bir çalışma). Eği-tim ve Bilim (Education and Science) 26 (120), 29-36.
  • 2. Atılboz, N.G. 2004. Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anla-ma düzeyleri ve kavram yanılgılar. G.Ü. Gazi E-ğitim Fakültesi 24 (3), 147-157.
  • 3. Ausubel, D.P. 1968. Educational Physchology. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • 4. Ayas, A., Özmen, H., Coştu, B. 2002. Lise öğren-cilerinin buharlaşma kavramı ile ilgili anlamaları-nın belirlenmesi. Dokuz Eylül Buca Eğitim Fak. Dergisi 14, 74-84.
  • 5. Can, Ş., Harmandar, M. 2004. Fen bilgisi öğret-menliği ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kim-yasal bağlar konusundaki kavramsal yanılgıları. İnönü Üniv. Eğitim Fak. Dergisi 5 (8), 17-32.
  • 6. Cerit, N., Sarıkoç, A. 2005. A study about mis-conceptions of the lycee one students concerning the matter and its features. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, 123-135.
  • 7. Demirsoy, A.1995.Yaşamın temel kuralları(Genel Biyoloji/Genel Zooloji). Meteksan, Ank., 58-61.
  • 8. Dikmen, N. and Özgüven, T. 1998. Harper’in Bi-yokimyası. (Robet K. Murray, Granner, D.K., Mayes, P.A., Rodwell, V.W). Barış Kitabevi, 24. baskı, 68-81
  • 9. Fisher, K.M. 1985. “A misconception in biology: Amino acids and translation”. Journal of Research in Science Teaching 22 (1), 562.
  • 10. Mintzes, J. J. & Wandersee, J. H. 1998. Research in science teaching and learning: A human constructivist view. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. D. Novak (Eds.), Teaching science for understanding: A human constructivist view (pp. 59–92). San Diego, CA: Academic Press.
  • 11. Morrison, J.A. and Lederman, N.G. 2002. Science teachers’ diagnosis and understanding of students’ preconceptions. Sci Ed., 87, 849-867.
  • 12. Odom, A.L. 1995. Secondary and college stu-dent’s misconceptions about diffusion and os-mosis. American Biology Teacher 57, 409-415.
  • 13. Palmer, D.H. 1998. Exploring the link between students’ scientific and nonscientific conceptions. Sci Ed., 83, 639-653.
  • 14. Pashley, M. 1994. A-level students: their prob-lems with gene and allele. Journal of Biological Education 28 (2), 120-127.
  • 15. Selvi, M. ve Yakışan, M. 2004. Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin enzimler konusu ile ilgili kav-ram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2), 173-182.
  • 16. Tekkaya, C. ve Balcı, S. 2003. Öğrencilerin foto-sentez ve bitkilerde solunum konularındaki kav-ram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 101-107.
  • 17. Von Glaserfeld, E. 1993. Questions and answers about radical constructivism. In K. Tobin (Ed.), The practice of constructivism in science education. Washington, DC: American Associati-on for the Advancement of Science.
  • 18. Waheed, T. and Lucas, A.M. 1992. Understan-ding interrelated topics: photosynthesis at age 14. Journal of Biological Education 26 (3), 193-200.
  • 19. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. 2000. Lise öğrencilerin-de oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda gö-rülen kavram yanılgılarının saptanması. Hacette-pe Üniv. Eğitim Fak. Dergisi 18, 185-191.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Emre

Ömer Yılayaz

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Emre, İ., & Yılayaz, Ö. (2006). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 4(3), 65-69.
AMA Emre İ, Yılayaz Ö. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). Temmuz 2006;4(3):65-69.
Chicago Emre, İrfan, ve Ömer Yılayaz. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4, sy. 3 (Temmuz 2006): 65-69.
EndNote Emre İ, Yılayaz Ö (01 Temmuz 2006) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4 3 65–69.
IEEE İ. Emre ve Ö. Yılayaz, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”, (DAD), c. 4, sy. 3, ss. 65–69, 2006.
ISNAD Emre, İrfan - Yılayaz, Ömer. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 4/3 (Temmuz 2006), 65-69.
JAMA Emre İ, Yılayaz Ö. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). 2006;4:65–69.
MLA Emre, İrfan ve Ömer Yılayaz. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 3, 2006, ss. 65-69.
Vancouver Emre İ, Yılayaz Ö. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ENZİMLERLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). 2006;4(3):65-9.