Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği)

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 79 - 84, 30.12.2006

Öz




Bilginin hızla arttığı, daha kısa zamanda daha fazla
bilgiye ulaşma zorunluluğunun bulunduğu günümüz eği-tim ortamlarında internet
kullanımı zorunlu hale gelmiştir. Eğitimin başarısında öğretmenler sistemin en
temel unsuru olarak görülmektedir. Öğretimin niteliğinin arttırılması ile
öğretmenlerin mesleki açıdan kendi-lerini geliştirmeleri arasında doğru orantı
olduğu bilinen bir gerçektir. İnternet, öğretmenlerin mesleki geli-şimlerine
katkı sağlayan, en yeni bilgilere, en kısa zamanda ulaşmalarını kolaylaştıran
oldukça önemli bir araçtır. Bu çalışmayla öğretmenlerin internet kullanmaya
yönelik tutumlarının meslekî gelişimleri üzerindeki etkisi belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket Elazığ
ili merkezindeki 12 ortaöğretim kurumunda uygulanmıştır. Verilerin analizinde
öğretmenlerin internet kullanmaya yönelik tutumları arasında cinsiyet, branş,
kıdem ve düzenli olarak gazete okuma alışkanlığı değişkenlerine göre anlamlı
bir fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmış; ayrıca, internet kullanan
öğretmenlerin meslekî geli-şimleri, kişisel gelişimleri, dersi sunma
becerileri, öğrencilere örnek davranış modeli oluşturabilmeleri açısından
kendilerini yeterli bulup bulmadıkları ve okulun eğitim seviyesi ile okul
kaynaklarını yeterli bulup bulmadıkları incelenmiştir.




Kaynakça

  • 1. Akpınar, Y. (2004), “Eğitim Teknolojisiyle İlgili Öğrenmeyi Etkileyebilecek Bazı Et-menlere Karşı Öğretmen Yaklaşımları”.
  • 2. The Turkish Online Journal of Educational Tec-hnology - TOJET July 2004 ISSN: 1303-6521 Volume 3, Issue 3, Article 15(Erişim Tarihi: 02.05.2006)www.tojet.net/articles/3315.htm
  • 3. Balcı, B.(2006), “Öğretmen Yetiştirmeden Teknoloji Kullanımı”, (Erişim Tarihi: 02.05. 2006)
  • 4. www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF /Teknoloji/Bildiri/t323d.pdf
  • 5. Büyüköztürk, Ş. (2003), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 6. Demiraslan Y., Koçak Usluel, Y., (2006) “Bil-gi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme Öğ-retme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmen-lerin Durumu” The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET July 2005 ISSN: 1303-6521 Volume 4, Issue 3, Article 15 (Erişim Tarihi: 02.05.2006) http://www.tojet. net/articles/4315.htm
  • 7. Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yönte-mi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.
  • 8. Karasar, Ş., (2006) “Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri (İnternet ve Sanal Yüksek Öğ-retim)”, The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET October 2004 ISSN: 1303-6521 Volume 3, Issue 4, Article 16, (Erişim Tarihi: 02.05.2006)
  • 9. http://www.tojet.net/articles/3416.htm
  • 10. Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). “Öğrencilere Bilgi Okuryazarlığı Becerileri-nin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21: 81-88.
  • 11. Seferoğlu, S. S. (2001). Elementary school teachers perceptions of professional develop-ment (Sınıf Öğretmenlerinin Meslekî Geli-şimle İlgili Algıları), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, s. 117-125.
  • 12. Seferlioğlu, S.S. (2004); “Öğretmen Yeterlik-leri ve Meslekî Gelişim”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı:58. http:// yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi58/seferoglu.htm
  • 13. Şişman, M. (2002a). Eğitimde Mükemmellik Arayışı (Etkili Okul). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 14. Şişman, M.(2002b). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • 15. Tarcan, A. ve Diğerleri (2005). İnternet ve Toplum. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 16. Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları
  • 17. Töremen, F. (2001). Öğrenen Okul. Ankara: Nobel Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Gezer Şen

Yelda Sevim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gezer Şen, B., & Sevim, Y. (2006). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(1), 79-84.
AMA Gezer Şen B, Sevim Y. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği). (DAD). Aralık 2006;5(1):79-84.
Chicago Gezer Şen, Burcu, ve Yelda Sevim. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 1 (Aralık 2006): 79-84.
EndNote Gezer Şen B, Sevim Y (01 Aralık 2006) ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 1 79–84.
IEEE B. Gezer Şen ve Y. Sevim, “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği)”, (DAD), c. 5, sy. 1, ss. 79–84, 2006.
ISNAD Gezer Şen, Burcu - Sevim, Yelda. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/1 (Aralık 2006), 79-84.
JAMA Gezer Şen B, Sevim Y. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği). (DAD). 2006;5:79–84.
MLA Gezer Şen, Burcu ve Yelda Sevim. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 1, 2006, ss. 79-84.
Vancouver Gezer Şen B, Sevim Y. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İNTERNET KULLANIMLARININ MESLEKÎ GELİŞİMLERİNE ETKİSİ (Elazığ İli Örneği). (DAD). 2006;5(1):79-84.