Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 99 - 105, 30.12.2006

Öz




Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görev süreleri ile çatışma
yaşadıkları taraflar, çatışma konusu ve çatışma nedenlerine ilişkin görüşleri arasındaki
ilişkiyi belirlemektir. Bu araştırma betimsel yön-temle tarama modelinde
yapılmıştır. Araştırma evrenini, Gaziantep ilindeki resmi ilköğretim okulu
öğretmen-leri (N=4710) oluşturmaktadır. Örneklem, araştırma evreninden küme
örnekleme yoluyla rasgele seçilmiştir (Bayan 416, Erkek 354). Veri toplama araçları olarak;
araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmenlerin
Okullarda Yaşadıkları Çatışmalara İlişkin Anket” kullanılmıştır.




 




Araştırma
sonucunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin yaşadıkları çatışmalar ile çatışma
yaşadıkları taraf, çatışma nedeni ve konusu arasında anlamlı farklılıklar
bulunmuştur.




Kaynakça

  • 1. Bilgen, H. (1990). Örgüt İklimi: Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu. TODAİE Yayınları No: 235, Ankara, s.2.
  • 2. Kaya, O. (1998). İlköğretim Okulu Yöneticile-rinin Öğretmenlerle Aralarında Çıkan Çatışmaları Yönetme Biçimleri. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü-sü, Bolu, s.2–31.
  • 3. Kılınç, T. (1985). Örgütlerde Çatışma, Mahiyeti ve Nedenleri. İstanbul Üniversitesi İşletme Fak. Dergisi, Cilt: 14, sayı:1. İstanbul, :103–123.
  • 4. Paknadel, C. (1995). Örgütsel İklim ve İş Doyu-mu. Çağdaş Eğitim Derisi, 21( 206):29–33.
  • 5. Saygı, E. B. (2003). Örgütlerde Kişilerarası Gruplararası Çatışmalar. http://www.TurkStüdent. net, (04.05.2005).
  • 6. Schein, E. (1978). Örgüt Psikolojisi. Çev. M. To-sun, TODAİE Yayınları, Ankara, s.11.
  • 7. Taştan, S. (Nisan, 2005). Örgütsel Çatışma ve Çatışma nedenleri. http://www.humanresourcesfo cus.com.(4.04.2005).
  • 8. Yıldırım, A. (2003). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Empatik Eğilimleri ve Empatik Becerileri ile Çatışma Yönetimi Stratejileri Arasındaki İlişki. Doktora Tezi, Ankara Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, s.42.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Habib Özgan

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özgan, H. (2006). İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(1), 99-105.
AMA Özgan H. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (DAD). Aralık 2006;5(1):99-105.
Chicago Özgan, Habib. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 1 (Aralık 2006): 99-105.
EndNote Özgan H (01 Aralık 2006) İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 1 99–105.
IEEE H. Özgan, “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, (DAD), c. 5, sy. 1, ss. 99–105, 2006.
ISNAD Özgan, Habib. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/1 (Aralık 2006), 99-105.
JAMA Özgan H. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (DAD). 2006;5:99–105.
MLA Özgan, Habib. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 1, 2006, ss. 99-105.
Vancouver Özgan H. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN GÖREV SÜRELERİNİN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (DAD). 2006;5(1):99-105.