Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 2, 35 - 39, 30.03.2007

Öz




Bu çalışmanın amacı, Grafik Teknikerliği Programlarının
(GTP) etkililiğini öğrenci görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Bu amaçla 201
öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmada şu bulgulara ulaşılmıştır: GTP, amaç
ve içerik bakımından öğrenci beklentilerini karşılamaktan uzaktır. Bu okullarda
teknik donanım yeter-siz ve öğretim sunuş yoluyla sürdürülmektedir. Öğretim
elemanları mesleki yönden yeterli iken, pedagojik açıdan yetersizdirler. Öğrenciler,
proje tabanlı bir öğretim yaklaşımı ile bilgisayar ve yabancı dil derslerine
ağırlık verilmesini istemektedirler.




Kaynakça

  • 1. Açıkgöz, K.Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğret-me. Kanyılmaz Matbaası, İzmir
  • 2. Ayhan, A. (2002). Dünden Bugüne Türkiye’de Bilim-Teknoloji ve Geleceğin Teknolojileri. İs-tanbul: Beta Basım ve Dağıtım.
  • 3. Becer, E. (2002). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
  • 4. Demir, R.(1996). Üniversitenin Bugünü ve Yarı-nı-Sorunlar, Sorumlular, Çözüm Önerileri. An-kara: Palme Yayıncılık.
  • 5. Doğramacı, İ. (2000). Türkiye’de ve Dünyada Yükseköğretim Yönetimine Bir Bakış. Ankara: Meteksan A.Ş.
  • 6. Ensari, H. (2001). 21. Yüzyıl İçin Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı: Toplam Kalite Yönetimi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sedar Yayıncılık.
  • 7. Güney, M.Ş. (2004). Mühendislik Eğitiminde Laboratuar Çalışmalarının ve Teknik İngilizce-nin Önemi. I.Ulusal Mühendislik Kongresi 20-21 Mayıs, İzmir.
  • 8. Habakuk, M. (1985). Diognostic Analysis of Courses, Efficiency in Higher Education, Publis-hed By: European Center For Higher Education, Capes-Unesco.
  • 9. Hedberg, T. (2001). The Role of the Global Engineer- A European View. Kluwer Academic Publishers. http://site.ebrary.com.
  • 10. İnan, K. (2005). Mühendislik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar ve Türkiye. http://egitim.emo.org.tr/ bildiriler/bildiri_20.doc (Erişim: 12.03. 2005).
  • 11. Karakaya, Ş. (2003). Modernizim Postmoder-nizm ve Öğretmen Çalışma Kültürü. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 12. Karasar, N. (1981). Ön Lisans Eğitimi ve Teknik Eğitime Uygulanabilirliği. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimler Fakültesi Yayınları No: 106.
  • 13. ÖSS. (2005). Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuz Kitabı. Ankara: ÖSYM Başkanlığı.
  • 14. Özdemir, S. (1997). Eğitimde Kalite Ne Anlama Geliyor? Türkiye, Türk Cumhuriyetleri ve Asya Pasifik Ülkeleri Uluslar arası Eğitim Sempoz-yumu, Elazığ.
  • 15. Şahinel, M. (2003). Etkin Öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 16. Şenatalar, B. (2004). Öğretim Etiği, Araştırma Etiği ve Yönetim Etiği. (Editör: C.C. Aktan). İs-tanbul: Değişim Yayınları.
  • 17. Teker, U. (2002). Grafik Tasarım ve Reklam. İz-mir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • 18. Uysal, Ö. (2004). Çözüm Mühendisliği. I.Ulusal Mühendislik Kongresi 20-21 Mayıs, İzmir.
  • 19. Üstündağ, T. (2002). Yaratıcılığa Yolculuk. An-kara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Mehmet Önal Bu kişi benim

Burhan Akpınar

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önal, F. M., & Akpınar, B. (2007). GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(2), 35-39.
AMA Önal FM, Akpınar B. GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). Mart 2007;5(2):35-39.
Chicago Önal, Fatih Mehmet, ve Burhan Akpınar. “GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 2 (Mart 2007): 35-39.
EndNote Önal FM, Akpınar B (01 Mart 2007) GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 2 35–39.
IEEE F. M. Önal ve B. Akpınar, “GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, (DAD), c. 5, sy. 2, ss. 35–39, 2007.
ISNAD Önal, Fatih Mehmet - Akpınar, Burhan. “GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/2 (Mart 2007), 35-39.
JAMA Önal FM, Akpınar B. GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). 2007;5:35–39.
MLA Önal, Fatih Mehmet ve Burhan Akpınar. “GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 2, 2007, ss. 35-39.
Vancouver Önal FM, Akpınar B. GRAFİK TEKNİKERLİĞİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). 2007;5(2):35-9.