Bu çalışma, Gaziantep’teki
ortaöğretim kurumlarında görevli yöneticilerin ve öğretmenlerin, okullarındaki
yönetimsel uygulamaları Toplam Kalite Yönetimi (TKY) açısından
değerlendirmelerini ortaya koymak ama-cıyla gerçekleştirilmiştir. Bu
doğrultuda, çalışanların konuya ilişkin görüşlerini belirlemek için, TKY’nin
alt boyutları ile ilgili maddelerle kişisel bilgiler içeren bir anket
geliştirilip, geçerlik ve güvenirliği sağlandıktan sonra da örneklemi oluşturan
okullarda uygulanmıştır. Verilerin analizleri yapılarak, deneklerin görüşleri
ve bağımsız değişkenlere göre görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı ortaya konmaya
çalışılmıştır.
Analizler, katılımcıların yönetimsel uygulamaları “süreçlerin
iyileştirilmesi-insan kaynaklarının geliştirilme-si” boyutunda en yüksek;
“müşteri memnuniyeti” boyutunda ise en düşük düzeyde yeterli bulduklarını gös-termektedir.
‘Cinsiyet’ değişkenine göre, katılımcıların değerlendirmelerinde bir farklılık
oluşmazken; ‘yaş’ değişkeni ise, sadece ‘katılımcı yönetim’ boyutunda
öğretmenlerin değerlendirmeleri arasında anlamlı bir farklılaşmaya yol
açmaktadır. Ayrıca, görev bağımsız değişkenine göre, deneklerin değerlendirmeleri
arasın-da anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Örneğin, müdür yardımcıları
okullarındaki yönetimsel uygulamaları müdürlerden ve öğretmenlerden daha
yeterli bulmaktadır. Benzer bir farklılık da özel genel liselerde görevli
katılımcılar ile resmi genel ve mesleki-teknik liselerde görevli katılımcılar
arasında gözlenmektedir.
TKY Eğitimde TKY Orta Öğretim Kurumları Yönetsel Uygulamalar Okul Yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3 |