Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 3, 106 - 113, 15.06.2007

Öz




Bu çalışma, Gaziantep’teki
ortaöğretim kurumlarında görevli yöneticilerin ve öğretmenlerin, okullarındaki
yönetimsel uygulamaları Toplam Kalite Yönetimi (TKY) açısından
değerlendirmelerini ortaya koymak ama-cıyla gerçekleştirilmiştir. Bu
doğrultuda, çalışanların konuya ilişkin görüşlerini belirlemek için, TKY’nin
alt boyutları ile ilgili maddelerle kişisel bilgiler içeren bir anket
geliştirilip, geçerlik ve güvenirliği sağlandıktan sonra da örneklemi oluşturan
okullarda uygulanmıştır. Verilerin analizleri yapılarak, deneklerin görüşleri
ve bağımsız değişkenlere göre görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı ortaya konmaya
çalışılmıştır. 




 



Analizler, katılımcıların yönetimsel uygulamaları “süreçlerin
iyileştirilmesi-insan kaynaklarının geliştirilme-si” boyutunda en yüksek;
“müşteri memnuniyeti” boyutunda ise en düşük düzeyde yeterli bulduklarını gös-termektedir.
‘Cinsiyet’ değişkenine göre, katılımcıların değerlendirmelerinde bir farklılık
oluşmazken; ‘yaş’ değişkeni ise, sadece ‘katılımcı yönetim’ boyutunda
öğretmenlerin değerlendirmeleri arasında anlamlı bir farklılaşmaya yol
açmaktadır. Ayrıca, görev bağımsız değişkenine göre, deneklerin değerlendirmeleri
arasın-da anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Örneğin, müdür yardımcıları
okullarındaki yönetimsel uygulamaları müdürlerden ve öğretmenlerden daha
yeterli bulmaktadır. Benzer bir farklılık da özel genel liselerde görevli
katılımcılar ile resmi genel ve mesleki-teknik liselerde görevli katılımcılar
arasında gözlenmektedir.

Kaynakça

  • 1. Crosby, P. 1979. Quality is Free. McGraw-Hill. New York.
  • 2. Çelik, V. 2000. Eğitimsel Liderlik. Pegem Yayıncılık. 2.Baskı. Ankara.
  • 3. Deming, W. E. 1986. Out of Crises. MIT Press. Cambridge.
  • 4. Doğan, Elife. 2002. Eğitimde Toplam kalite Yönetimi. Ankara:ACADEMYPLUS Yayınevi.
  • 5. Ensari, H. 2002. 21 Yüzyıl Okulları İçin Top-lam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık. 3. Bas-kı. İstanbul.
  • 6. Ersun, Haldun. 1997. Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi, Verimli Olmanın Yolu, 2. Baskı. İstanbul.
  • 7. Feigenbaum, A. V. 1991. Total Quality Control. McGraw-Hill. New York.
  • 8. Gedikoğlu, T. 1993. “Bilgi Çağında Eğitim ve Öğretimin Niteliği ve Kalite Sorunu” Vol. 3 Number 1-2, Gaziantep: Journal Of Social Sciences
  • 9. Ishikawa, K. 1995. Toplam Kalite Kontrol. Ka-lite Derneği Yayınları. İstanbul.
  • 10. Juran, J. M. 1988. Juran on Planning for Quality. Free Press. New York
  • 11. Sallis, Edward. 1996. Total Quality Manage-ment in Education.
  • 12. Özden, Y. 1997. Öğrenme ve Öğretme. Pegem Yayıncılık. Ankara.
  • 13. Taylor, John. 1993. The Conference Board of Canada. Total Qualıty ın the Schools: Preleminary Findings. Ottowa
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Yaşar Bu kişi benim

Tokay Gedikoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yaşar, M., & Gedikoğlu, T. (2007). ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(3), 106-113.
AMA Yaşar M, Gedikoğlu T. ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). Haziran 2007;5(3):106-113.
Chicago Yaşar, Mehmet, ve Tokay Gedikoğlu. “ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 3 (Haziran 2007): 106-13.
EndNote Yaşar M, Gedikoğlu T (01 Haziran 2007) ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 3 106–113.
IEEE M. Yaşar ve T. Gedikoğlu, “ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ)”, (DAD), c. 5, sy. 3, ss. 106–113, 2007.
ISNAD Yaşar, Mehmet - Gedikoğlu, Tokay. “ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/3 (Haziran 2007), 106-113.
JAMA Yaşar M, Gedikoğlu T. ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2007;5:106–113.
MLA Yaşar, Mehmet ve Tokay Gedikoğlu. “ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 3, 2007, ss. 106-13.
Vancouver Yaşar M, Gedikoğlu T. ORTAÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİMSEL UYGULAMALARININ TOPLAM KALİTE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2007;5(3):106-13.