Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 3, 164 - 167, 15.06.2007

Öz




Bu
çalışma, yeni ilköğretim birinci kademe programları temel niteliklerinin
öğretim yöntem ve tekniklerine göre değerlendirmesini yapmak amacıyla yapılmıştır.
Bu amaca ulaşmak için, yeni ilköğretim birinci kademe programlarının temel
niteliklerinden olan yeni programların öğeleri, öğrenme-öğretme durumlarına
ilişkin bakış açısı ve kazandırmayı amaçladığı ortak beceriler incelenmiş olup
problem çözme, proje, işbirlikli öğ-renme, laboratuar, tartışma, rol oynama,
soru-cevap ve örnek olay yöntemleri ile beyin fırtınası, münazara ve grup
çalışması tekniklerinin yeni ilköğretim birinci kademe programları için uygun
olduğu tespit edilmiştir.




Kaynakça

  • 1. Baytekin, Ç. (2004). Öğrenme Öğretme Tek-nikleri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 2. Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kade-me Programlarının Uygulamadaki Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Te-zi, ELAZIĞ
  • 3. Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliş-tirme. Pegem Yayıncılık. ANKARA.
  • 4. Demirel, Ö. ve diğerleri. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 5. ERG, (2005). Yeni Öğretim Programlarını İn-celeme ve Değerlendirme Raporu http://www. erg.sabanciuniv.edu/docs/mufredat_raporu.doc. Erişim Tarihi: 18. 04. 2006
  • 6. Gündoğar, A. (2006). Yeni İlköğretim Progra-mına Genel Bakış. Yayınlanmamış Y.Lisans Semineri, ELAZIĞ.
  • 7. Gömleksiz, N. (2004). Öğretimde Strateji Yön-tem ve Teknikler. (Editör: Mehmet GÜROL) Öğretimde Planlama Uygulama Değerlendirme. Üniversite Kitabevi. ELAZIĞ.
  • 8. İşler, A. (2004). Sanat Eğitiminde Disiplinlera-rası-Tematik Yaklaşım. Milli Eğitim Dergisi. Sayı.163,http://www.yayim.meb.gov.tr/dergiler/163/isler.htm. Erişim Tarihi: 20.04.2006
  • 9. MEB (2005a). İlköğretim 1–5. Sınıf Program-ları, http://www.iogm.meb.gov.tr/files/io1-5si nifprogramlaritanitimkit.doc. Erişim Tarihi: 24.04.2006.
  • 10. MEB, (2005b).Programların Yaklaşımı. http:// www.programlar.meb.gov.tr/program_giris/yaklasim. Erişim Tarihi: 24.04.2006
  • 11. Taşpınar, M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Üniversite Kitabevi. ELAZIĞ.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Etem Yeşilyurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, E. (2007). YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(3), 164-167.
AMA Yeşilyurt E. YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). Haziran 2007;5(3):164-167.
Chicago Yeşilyurt, Etem. “YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 3 (Haziran 2007): 164-67.
EndNote Yeşilyurt E (01 Haziran 2007) YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 3 164–167.
IEEE E. Yeşilyurt, “YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, (DAD), c. 5, sy. 3, ss. 164–167, 2007.
ISNAD Yeşilyurt, Etem. “YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/3 (Haziran 2007), 164-167.
JAMA Yeşilyurt E. YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). 2007;5:164–167.
MLA Yeşilyurt, Etem. “YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 3, 2007, ss. 164-7.
Vancouver Yeşilyurt E. YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI TEMEL NİTELİKLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). 2007;5(3):164-7.