Yabancı dil öğretimi alanında yapılan bu
araştırmanın esas amaçlarından biri, öğrencilerin yeni bilgileri nasıl bir süreçten
geçirdiklerini ve bilgiyi anlamak öğrenmek ve hatırlamak için ne tür
stratejiler kullandıklarını belirlemektir. Ayrıca, İngilizce öğrenen
öğrencilerin başarısında öğrenme stratejilerinin kullanımını önemli bir faktör
olarak değerlendirip açıklamaya çalışmaktadır. Türk üniversitelerinde Eğitim fakültelerinde
okuyan öğrencilerin/öğretmen adayların
dil öğrenme stratejilerinin üzerinde yapılan araştırmaların az sayıda olması
araştırmacıyı aşağıdaki sorular ışığında bu stratejileri araştırmayı yapmaya
teşvik etmiştir. 1.Öğretmen aday-ların yabancı dil öğrenirken en çok
kullandıkları stratejiler nelerdir? 2. Cinsiyete göre strateji kullanımında
önemli bir farklılık var mıdır? 3.Branşlara göre kullanılan stratejilerde
önemli bir fark var mıdır? Araştırma-ya
katılan öğrencilerin; cinsiyet, bölüm değişkenleriyle öğrencilerin yabancı dil
öğrenmede kullandıkları stratejiler
arasında bir ilişkinin olup olmadığına bakılmıştır.
Araştırma, 2006-2007 öğretim yılında İnönü
Üniversitesi Eğitim fakültesi ilköğretim alan öğretmenliği bölü-mü matematik,
fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, İngilizce Öğretmenliği öğrencileri üzerinde
yapılmıştır. Bölüm-lerde İngilizce dersi alan öğrencilerin çoğuna ulaşılmaya
çalışılmış ve ayrıca örneklem alma yoluna gidilme-miştir. Böylelikle, çalışma
grubu 218 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada tarama modeli benimsenmiş olup
elde edilen veriler istatistik yöntemlerle analiz edilmiştir. SPSS
istatistiksel paket programı kullanılmıştır.
Veri toplama aracı olarak, Nunan (1989),
Richards (1990), Skehan (1990), Richards ve lockhart (1994) tara-fından adapte
edilen ve Şire (1999) tarafından birtakım düzenlemeler yapılarak ortaya çıkan
Dil Öğrenme Stratejisi (LLS) anketi kullanılmıştır. Ölçme aracı 28 maddeden
oluşmaktadır.
Dil Öğrenme Stratejileri Bilgiyi Kullanma Stratejisi Bilişsel Strateji Sosyo/Duyuşsal Strateji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3 |