Bu araştırmayla Tokat ilinde ve ilçelerinde
ilköğretim okullarında çalışmakta olan okul müdürü, müdür yar-dımcısı,
öğretmen, ilköğretim müfettişinin bireysel farklılığı olan öğrenme stilleri
ortaya koyulmaktadır. Bireylerin öğrenme stillerinin ortaya çıkarılması onların
güçlü ve zayıf yanlarının belirlenmesi bireysel yönden; öğrenme tercihlerinin ortaya çıkarılması da
hayat boyu öğrenme ve hizmet-içi eğitim programlarını planlama açısından önemli
görülmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kolb (1984) tarafından geliştirilen ve Aşkar
ve Akkoyunlu (1983) tarafından güvenirlik çalışması yapılan “Öğrenme Stili
Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre eğitim çalışanlarının
öğrenme stilinin “Yerleştiren” ve “Ayrıştı-ran”, öğrenme yollarının da “yaparak
öğrenme” olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç, eğitim çalışanlarının hizmet-içi
çalışmalarında dikkate alınması çalışmanın etkiliğini artıracağı
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |