Dünya
ekonomisindeki teknolojik gelişmeler ile birlikte, önemli değişim ve dönüşümler
yaşanmıştır. Ekono-mideki gelişmelerin getirdiği yenilikler spor sektöründe
önemli değişimlere yol açmıştır. Spor, ekonomideki gelişmeleri yakından takip
ederek, kurumsal yapıyı, yeni ekonominin kurallarına uygun şekilde düzenlemek
zorundadır.
İnsan ihtiyaçlarının giderilmesi açısından
önemli bir işleve sahip olan spor; bu
günkü yapısal özelliği ile eko-nomik bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır.
Spor, sosyo-ekonomik ve toplumsal özellikleri ile ekonomik dönüşümün en önemli
aktörleri içerisinde yer almaya devam etmektedir. Toplumlar sporun bu ekonomik
ya-pısal özelliğinden fayda sağlayacakları tedbirler almaktadırlar. Spor
hizmetleri; bireysel, kurumsal, organi-zasyon şeklinde, spor ekonomisinin
içerisinde yer almakla birlikte, çeşitli hizmetlerinin üretimi ve tüketimi açısından
önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada, sporun hizmetlerinin üretimi, tüketimi,
dönüşümü ve paylaşımı gibi ekonomi kavramları ile olan ilişkisi üzerinde
durulmuş, spor hizmetlerinin genel ekonomi içerisindeki görünümüne değinilmiştir.
Spor harcamalarının genel ekonomiler içerisindeki yeri belirtilerek,
Türkiye’deki spor hizmetlerinin üretimi ve tüketimi sayısal veriler ışığında
değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 2 |