Bu
araştırmanın amacı; ilköğretim okulu müdürlerinin, öğretmenleri güdüleme
rollerini gerçekleştirme dü-zeylerini öğretmen ve müdür görüşleriyle ortaya
çıkarmak, araştırmanın bulgularına dayanarak önerilerde bulunmaktır. Araştırmada
“Motivasyon Anketi” adlı anket, veri toplama aracı olarak kullanıldı. Anket 71
maddedir ve Likert ölçeği tipindedir. Araştırmanın evrenini, Tokat il
merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler ve okul müdürleri
oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde okulların bulundukları sosyo-ekonomik çevre
dikkate alınmış ve 195 öğretmen, 23 müdür anketi cevaplandırmıştır. Araştırmada
elde edilen verilerin çözümlenmesinde, Ortalama, Uyum İyiliği Testi (Goodness
of fit test), Man Whitney U, Kuruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmada
şu bulgulara ulaşılmıştır: İlköğretim okulu öğretmenlerinin, okul müdürlerinin
güdüleyici davranışları gösterme derecelerine yönelik görüşleri onların
çalıştıkları okulun sosyo ekonomik durumuna göre önemli bir fark
göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 2 |