Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci ve ikinci
kademede görev yapan öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerini
belirlemektir. Araştırmaya katılan öğretmenlere Semerci (2007) tarafından
geliştirilen Yansıtıcı Düşünme Eğilimi ölçeği uygulanmıştır. Ölçek sürekli ve
amaçlı düşünme, açık fikirlilik, sorgulayıcı ve etkili öğretim, öğretim
sorumluluğu ve bilimsellik, araştırmacı, öngörülü ve içten olma, mesleğe bakış
adını taşıyan yedi faktörden oluşmaktadır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar
t testi ile tek yönlü varyans analizi kulla-nılmıştır. Yapılan analiz
sonucunda, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre daha açık fikirli ve melse-ğe
daha olumlu baktıkları belirlenmiştir. Mesleki kıdemi fazla olan öğretmenlerin
yansıtıcı düşünme eğilim-lerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Eğitim
Fakültesinden mezun olan öğretmenlerin, diğer fakülte-lerden mezun olan
öğretmenlere göre mesleğe daha olumsuz baktıkları ortaya konmuştur. Ayrıca
araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bir kısmının yansıtıcı düşünme ile
ilgili herhangi bir hizmet-içi eğitim almadıkları da belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |