Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 1, 79 - 84, 28.10.2010

Öz




Öğrenme
ortamlarının belli niteliklere sahip olmaması durumunda öğrenen sağlığını ve
öğrenme verimini olumsuz etkilediği bilinmektedir.  Sıcaklık, nem, gürültü gibi değişkenlerin
yanı sıra öğrenci başına düşen alan ve pencere alanı gibi değişkenlerin de
öğrenme ortamından beklenen öğrenme düzeyini olumsuz etkileyebileceği çeşitli
araştırmalarda dile getirilmiştir. Bu duruma başlangıçta okul için inşa
edilmemesine rağmen okul olarak kullanılmaya başlanan ve zaman içinde çeşitli
tadilatlarla niteliklerinin bir bölümünü daha kaybeden yapılarda öğretime devam
edilmesi eklendiğinde sorun daha ciddi bir boyut kazanmaktadır. Bu araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında yapılan ölçümlerde pek çok
sınıfın niteliklere uygun olmadığı, alan büyüklüğü-öğrenci sayısı-pencere alanı
gibi karşılaştırmalarda yetersizlikler olduğu görülmüştür.  Bunun yanında araç-gereç dağılımı bakımından
da okullar arasında ciddi fark olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle okul aile
birliklerinin güçlendirilerek araç-gereç eksikliğinin giderilebileceği,
sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılması veya sınıf mevcudu sınıf alanı
karşılaştırmasına göre sınıf tahsisinin yapılmasının yarar getireceği
düşünülmektedir. Ayrıca okul yönetimi ve öğretmenlerin öğrenme ortamı-öğrenme
arasındaki ilişki konusunda bilgilendirilmesi gerekmektedir.




Kaynakça

  • 1. Aksakal, N., Vaizoğlu, S., A.&Güler, Ç. (2005). Mobilyalardaki Kimyasallar ve Sağlık Etkileri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, Cilt 14, sayı 12.
  • 2. Alkan, C.(1992).Eğitim Ortamlarının Düzenlen-mesi. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • 3. Başar, H. (2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 4. Barker, L. (1982). Communication in the Classroom. Prentice Hall Inc., Englewood Cliff.
  • 5. Bery, M.A. (2002). Healty School Environment and Enhanced Educational Performance: The Case of Charles Young Elementary School Washington DC. www.carpet-health.org/pdf/ CharlesYoungElementary.pdf
  • 6. Bulgurcu, H., İlten, N. & Coşgun, A. (2003). Okullarda İç Hava Kalitesi Problemleri ve Çözümler. VI.Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi ve Sergisi, 15-18 Ekim, İZMİR. 7. Celep, C. (2002).Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 8. Crandell, C.C. & Smaldino, J.J. (2000). Classroom Acoustics for Children With Normal Hearing and With Hearing Impairment. Language, Speech, and Hearing Services In Schools. Vol 31, 362-370.
  • 9. Daggett, W.R., Cobble, J.E. & Gertel, S.J. (2008). Color in an Optimum Learning Environment. International Center for Leadership in Education. www.leadered. com/pdf/ Color%20white%20paper.pdf
  • 10. Gelişli, Y. (2007). Öğretim Teknolojisi Kullanı-mı Açısından Bir Öğretim Kurumunun Değer-lendirilmesi (Red Cedar İlköğretim Okulu). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Kış 2007, 5(1), 49-68.
  • 11. Gök, H. & Gürol, M. (2002). Zaman ve Ekono-mik Açıdan İlköğretim Okul Binalarının Kulla-nım Durumu (Elazığ İli Örneği). Fırat Üniver-sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, 263-273.
  • 12. Griffin, T. (1990). The Physical Environment of the College Classroom and its Effects on Students. Campus Ecologist, 8, 1. Retrieved November 10, 2002. http://isu.indstate.edu/ wbarratt/dragon/ce/v8n1.htm.
  • 13. Karaçalı, A. (2006). Sınıf Yönetimini Etkileyen Fiziksel Değişkenlerin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, 145-155.
  • 14. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 15. Kazanasmaz, Z.T. (2009). Binaların Doğal Ay-dınlatma Performanslarının Değerlendirilmesi. http://www.emo.org.tr/ekler/69de2344203534f_ek.pdf
  • 16. Koszarny, Z. (1978). Effects of Aircraft Noise on the Mental Functions od School Childreen. Archives of Acoustics, 3, 85-86.
  • 17. Küçükoğlu, A.&Özerbaş, M., A. (2004). Eğitim Ergonomisi Ve Sınıf İçi Fiziksel Değişkenlerin Organizasyonu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 4, Sayı 2.
  • 18. Lei, S., A. (2010). Classroom Physical Design Influencing Student Learning and Evaluations of College Instructors: A Review Literature. Education, Fall(2010).
  • 19. (MEB, 2011). Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi. http://meb.gov.tr
  • 20. (MEB, 2002). Özel Öğretim Kurumlarına Ait Standartlar Yönergesi. http://meb.gov.tr
  • 21. Moreno, N.P., Tharp, B.Z. &Dresden, J.H. (2010). About Air. The Science of Air Teacher’s Guide. http://www.k8science.org/
  • 22. (New Jersey Schools Construction Corporation, 2004). 21 st Century School Design Manuel. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/
  • 23. Niemeyer, D. (2003). Hard Facts on Smart Classroom Design. Lanham, MD: Scarecrow.
  • 24. Özyürek, M. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • 25. Papadotas, S.P. (1973). Color Them Motivated-Color's Psychological Effects On Students. National Association of Secondary School Principals Bulletin, 57, 370.
  • 26. Parlak, N. (2003). Neden Eğitim Ergonomisi?. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt 36, Sayı 1.
  • 27. Polat, S. & Kırıkkaya, E., B. (2004). Gürültünün Eğitim-Öğretim Ortamına Etkileri. XIII. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • 28. Safer, A. M., Farmer, L.S.J., Segalla, A., ve Elhoubi, A.F.(2005). Does The Distance From The Teacher Influence Student Evaluations? Educational Research Quarterly, 28(3), 28-35.
  • 29. Uludağ, Z. & Odacı, Z. (2002). Eğitim Öğretim Faaliyetlerinde Fiziksel Mekân. Milli Eğitim Dergisi, sayı 153-154.
  • 30. Varış, F. (1998). Eğitim Bilimine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • 31. Veltri, S., Banning, J.H., & Davis, T.G. (2006). The Community College Classroom Environment: Student Perceptions. College Student Journal, 40(3), 517-527.
  • 32. Walker, R. (2007). Peak Physical Conditions : Environmental Ingredients for Learning. Http://www.teachingexpertise.com/files/Physical%20classroom.pdf
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Tuncer

Kürşat Balcı Bu kişi benim

Ender Özeren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuncer, M., Balcı, K., & Özeren, E. (2010). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 9(1), 79-84.
AMA Tuncer M, Balcı K, Özeren E. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). Ekim 2010;9(1):79-84.
Chicago Tuncer, Murat, Kürşat Balcı, ve Ender Özeren. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9, sy. 1 (Ekim 2010): 79-84.
EndNote Tuncer M, Balcı K, Özeren E (01 Ekim 2010) ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9 1 79–84.
IEEE M. Tuncer, K. Balcı, ve E. Özeren, “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, (DAD), c. 9, sy. 1, ss. 79–84, 2010.
ISNAD Tuncer, Murat vd. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9/1 (Ekim 2010), 79-84.
JAMA Tuncer M, Balcı K, Özeren E. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). 2010;9:79–84.
MLA Tuncer, Murat vd. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 1, 2010, ss. 79-84.
Vancouver Tuncer M, Balcı K, Özeren E. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DERSLİKLERİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (DAD). 2010;9(1):79-84.