Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 13 - 17, 30.04.2011

Öz




Bu
araştırmada, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmen adaylarının Problem Çözme Becerileri
karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Elazığ Fırat Üniversitesi Eğitim
Fakültesi İlköğretim Bölümünde 2008–2009 yıllarında öğrenim gören toplam 245
öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri
arasında bölüm, yaş ve cinsiyet açısından anlamlı farklılık bulunmamıştır. Anne
öğrenim durumu açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, baba öğrenim
durumunda kaçıngan boyutunda öğrenim durumu üniversite olan öğrenciler
lehinedir.




Kaynakça

  • 1. Bingham, A., 1998. Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi (Çev. Ferhan Oğuzkan), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, No: 3130, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • 2. Heppner, P., Krauskopf K., 1987. An Infromation Processing Apporach to Personal Problem Solving, The Caunselling Psychologist.
  • 3. Kabadayı, R., 1992. Problem Çözme Süreci, Gereği ve Eğitimdeki Boyutları, Nüve Matbaacılık, Ankara.
  • 4. Korkut, F., 2002. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23.
  • 5. Oğuzkan, F., 1989. Orta Dereceli Okullarda Öğretim, Emel Matbaa, Ankara.
  • 6. Şahin, N., Şahin, N. H., Heppner, P.P., 1993. Psychometric Properties of the Problem Solving Inventory in a Group of the Turkish University Students, Cognitive Therapy and Research.
  • 7. Savaşır, I., Şahin, N.H., 1997. Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme:Sık Kullanılan Ölçekler, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
  • 8. Şahin, C., 1999. Yurt Dışı Yaşantısı Geçiren ve Geçirmeyen Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikriye Kırbağ Zengin

Raşit Zengin

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kırbağ Zengin, F., & Zengin, R. (2011). İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 9(2), 13-17.
AMA Kırbağ Zengin F, Zengin R. İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (DAD). Nisan 2011;9(2):13-17.
Chicago Kırbağ Zengin, Fikriye, ve Raşit Zengin. “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9, sy. 2 (Nisan 2011): 13-17.
EndNote Kırbağ Zengin F, Zengin R (01 Nisan 2011) İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9 2 13–17.
IEEE F. Kırbağ Zengin ve R. Zengin, “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, (DAD), c. 9, sy. 2, ss. 13–17, 2011.
ISNAD Kırbağ Zengin, Fikriye - Zengin, Raşit. “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9/2 (Nisan 2011), 13-17.
JAMA Kırbağ Zengin F, Zengin R. İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (DAD). 2011;9:13–17.
MLA Kırbağ Zengin, Fikriye ve Raşit Zengin. “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 2, 2011, ss. 13-17.
Vancouver Kırbağ Zengin F, Zengin R. İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (DAD). 2011;9(2):13-7.