Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 29 - 34, 30.04.2011

Öz




Kavramlar
arası ilişkileri kurmak ve öğrencilere yardımcı olmak amacıyla tasarlanan
kavram haritaları fen bilgisi eğitiminde önemli bir yer tutmaktadır. Bu
doğrultuda ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin
fen öğretimde kavram haritalarının kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek
amacıyla Elazığ ve Diyarbakır İl merkezlerinde bulunan Milli Eğitim’e bağlı
ilköğretim okullarında görev yapan ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve
teknoloji dersi öğretmenlerinin görüşlerine dayanılarak yapılmış olan bu
araştırma tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Çalışma
sonunda elde edilen verilerin analizinde ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve
teknoloji dersi öğretmenlerinin kavram haritalarını genel olarak kullandıkları
ve kazanımlara ulaştırmada etkili olduğu belirlenmiştir.




Kaynakça

  • 1. Akgün, Ş. (2001). Fen Bilgisi Öğretimi, Pegem Yayıncılık, 7. Baskı, Sayfa: 102-114, Giresun.
  • 2. Atasoy, B. (2002). Fen Öğrenimi ve Öğretimi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • 3. Cansügü, Ö. ve Bal, Ş. (2000). İlköğretim Öğrencilerinin Işık Hakkındaki Yanlış Kavram-ları Oluşturma Şekilleri Üzerine Bir Araştırma, 4. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, MEB Ya-yınevi, Ankara.
  • 4. Driver, R. (1989). Students’ conceptions and the learning of science. International Journal of Science Education, 11, Special Issue, s. 481-490.
  • 5. Kaptan, F. (1998). Fen Öğretiminde Kavram Haritası Yönteminin Kullanılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 95-99, Ankara.
  • 6. Kaptan,F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • 7. Novak, J. D. ve Gowin, D. B. (1984). Learning How to Learn, Cambride University Press, New York.
  • 8. Senemoğlu ,N. (2001). Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi Ankara.
  • 9. Yener, N. (2006). İlköğretim 7. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde ‘Çevremizde Hangi Ekosistemler Var ve Buralarda Neler Oluyor?’ Konusunun Kavram Haritaları İle İşlenmesinin Öğrenci Başarı ve Tutumu Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Raşit Zengin

Sinan Polat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zengin, R., & Polat, S. (2011). KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 9(2), 29-34.
AMA Zengin R, Polat S. KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). (DAD). Nisan 2011;9(2):29-34.
Chicago Zengin, Raşit, ve Sinan Polat. “KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9, sy. 2 (Nisan 2011): 29-34.
EndNote Zengin R, Polat S (01 Nisan 2011) KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9 2 29–34.
IEEE R. Zengin ve S. Polat, “KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”, (DAD), c. 9, sy. 2, ss. 29–34, 2011.
ISNAD Zengin, Raşit - Polat, Sinan. “KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9/2 (Nisan 2011), 29-34.
JAMA Zengin R, Polat S. KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2011;9:29–34.
MLA Zengin, Raşit ve Sinan Polat. “KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 2, 2011, ss. 29-34.
Vancouver Zengin R, Polat S. KAVRAM HARİTALARININ FEN ÖĞRETİMİNDE KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ – DİYARBAKIR İLLERİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2011;9(2):29-34.