Kavramlar
arası ilişkileri kurmak ve öğrencilere yardımcı olmak amacıyla tasarlanan
kavram haritaları fen bilgisi eğitiminde önemli bir yer tutmaktadır. Bu
doğrultuda ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin
fen öğretimde kavram haritalarının kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek
amacıyla Elazığ ve Diyarbakır İl merkezlerinde bulunan Milli Eğitim’e bağlı
ilköğretim okullarında görev yapan ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve
teknoloji dersi öğretmenlerinin görüşlerine dayanılarak yapılmış olan bu
araştırma tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Çalışma
sonunda elde edilen verilerin analizinde ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve
teknoloji dersi öğretmenlerinin kavram haritalarını genel olarak kullandıkları
ve kazanımlara ulaştırmada etkili olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |