Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 35 - 37, 30.04.2011

Öz



İdeal
koşullarda Akıllı Öğretim Sistemlerinde öğrenci modeli, öğrencinin performans
ve öğrenimini etkileyebilecek tüm davranış ve bilgileri kapsamalıdır. Bu
nedenle, öğrenci modelinin oluşturulması oldukça zordur. Ancak eğitimde son yapay
zeka uygulamaları, önemli gelişmelerle sonuçlanmıştır. Bu çalışmada, öğrencinin
öğretim aktivitelerine karşı olası tepkilerinin belirlenmesine yardımcı olmak
amacıyla Gizli Markov modeli önerilmekte ve önerilen
yapının avantajları irdelenmektedir.

Kaynakça

  • 1. Albrecht, D.W., Zukerman, I. and Nicholson, A. E. (1999). Bayesian Models for Keyhole Plan Recognition in an Adventure Game. User Modeling and User-Adapted Interaction, 8(1-2), 5-47.
  • 2. Conati, C., Gertner, A.S. and VanLehn, K. (2002). Using Bayesian Networks to Manage Uncertainty in Student Modeling, User Modeling and User-Adapted Interaction. 12(4), 371–417.
  • 3. Freyberger, J., Heffernan, N.T. and Ruiz, C., (2004). Using Association Rules to Guide a Search for Best Fitting Transfer Models of Student Learning. Proc. Workshop Analyzing Student-Tutor Interaction Logs to Improve Educational Outcomes at the 7th Ann. Intelligent Tutoring Systems Conf.
  • 4. Huang, X., Yong, J., Li, J. Ve Gao, J. (2008). Prediction of Student Actions Using Weighted Markov Models. Proceedings of 2008 IEEE International Symposium on IT in Medicine and Education.
  • 5. Uslu, E. (2007). Gizli Markov Modeli ile Geniş Sözlüklü Sürekli Konuşma Tanıma. Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 6. Mayo, M. and Mitrovic, A. (2001). Optimizing ITS Behavior with Bayesian Networks and Decision Theory. Int’l J. AI and Education, 12, 124–153.
  • 7. Öz, E. ve Erpolat, S. (2010). Çok Değişkenli Markov Zinciri Modeli ve Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 29(2), 577-590.
  • 8. Sison. R., Shimura. M. (1998). Student Modeling and Machine Learning. Int’l J. AI and Education. 9, 128–158.
  • 9. Suebnukarn, S. and Haddawy, P. (2006). A Bayesian Approach to Generating Tutorial Hints in a Collaborative Medical Problem-Based Learning System. Artificial Intelligence in Medicine. 38, 5–2.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müzeyyen Bulut Özek

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bulut Özek, M. (2011). DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 9(2), 35-37.
AMA Bulut Özek M. DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ. (DAD). Nisan 2011;9(2):35-37.
Chicago Bulut Özek, Müzeyyen. “DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9, sy. 2 (Nisan 2011): 35-37.
EndNote Bulut Özek M (01 Nisan 2011) DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9 2 35–37.
IEEE M. Bulut Özek, “DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ”, (DAD), c. 9, sy. 2, ss. 35–37, 2011.
ISNAD Bulut Özek, Müzeyyen. “DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 9/2 (Nisan 2011), 35-37.
JAMA Bulut Özek M. DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ. (DAD). 2011;9:35–37.
MLA Bulut Özek, Müzeyyen. “DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 9, sy. 2, 2011, ss. 35-37.
Vancouver Bulut Özek M. DOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ İÇİN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ MARKOV MODELİ İLE BELİRLENMESİ. (DAD). 2011;9(2):35-7.