Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması

Yıl 2023, , 761 - 770, 01.09.2023
https://doi.org/10.35234/fumbd.1254249

Öz

Dünya nüfusu her geçen gün daha hızlı bir şekilde artmakta ve kırsal kesimdeki insanların kentlere olan göçleri de buna paralel devam etmektedir. Kentlerdeki bu hızlı nüfus artışı beraberinde çözülmesi gereken ulaşım, barınma, eğitim gibi birçok problemi de beraberinde getirmektedir. Kentlerdeki trafik ve ulaşım problemi bu problemlerin en başında gelmektedir. Trafikte yaşanan problemler eğitim, ekonomi, sağlık, çevre kirliliği gibi birçok yaşam alanını da doğrudan ya da dolaylı olarak etkilemektedir. Her geçen gün artan trafikten dolayı insanların trafikte geçirdiği süre artmakta, trafik yoğunluğuna bağlı olarak sürücülerin hızlanma ve yavaşlamalarında çok büyük bir değişkenlikler olabilmektedir. Ayrıca, yapılan araştırmalarda trafik yoğunluğunun az olduğu saatlerde aşırı hızlanma ve yavaşlamaya bağlı kazaların daha fazla olduğu görülmektedir. Araç sürücülerinin trafikte konforlu ve güvenli sürüş yapabilmeleri, beraberinde birçok avantaj getirebilmektedir. Sürüş güvenliğinden yakıt tüketimine, çevre kirliliğinden konfora kadar birçok parametre sürüş kontrolü ile sağlanabilmektedir. Literatürde yapılan çalışmaların büyük bir kısmının simülasyon ortamında yapıldığı görülmektedir. Bu çalışmada, trafik ışıklarına bağlı olarak sürüş kontrolünün sağlayacağı avantajlara yönelik deneysel çalışmalar yapılmış ve sonuçları tartışılmıştır. Aynı zamanda, bu sürüş kontrolünü sağlayacak bir sistem de çalışmada önerilmektedir.

Kaynakça

  • Türkiye İstatistik Kurumu. Motorlu Kara Taşıtları. Türkiye İstatistik Kurumu, Mayıs 2022.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, 2021.
  • Pace RD, Fiori C, Pariota L, Storani F. Centralised Traffic Control and Green Light Optimal Speed Advisory Procedure in Mixed Traffic Flow: An Integrated Modelling Framework Transportation Systems for Smart, Sustainable, Inclusive and Secure Cities. Intechopen. 2020. pp. 145 – 160.
  • Guardiola C, Pla B, Pandey V, Burke R. On the potential of traffic light information availability for reducing fuel consumption and NOx emissions of a diesel light-duty vehicle. Proc Inst Mech Eng, Part D: J. Automob Eng. 2019. pp. 981-991.
  • Mellegård N, Reichenberg F. The Day 1 C-ITS Application Green Light Optimal Speed Advisory—A Mapping Study. Transp Res Procedia. 2020, pp. 170 – 182.
  • Cabannes T, Li J, Wu F, Dong H, Bayen M. A Learnıng Optımal Traffıc Routıng Behavıors Usıng Markovıan Framework in Mıcroscopıc Sımulatıon. 99th annual meeting of the Transportation Research Board. Washington D.C. 2020.
  • Boz C, Gülgen F. Sumo Trafik Simülasyonu Kullanılarak Trafik Düzenlemelerinin Etkilerinin Gözlenmesi. VII. Uzaktan Algılama-CBS Sempozyumu (UZAL-CBS 2018). Eskişehir, 2018.
  • Anany H. Effectiveness of a Speed Advisory Traffic Signal System for Conventional and Automated Vehicles in a Smart City. Norrköping: master thesis. Linköping Üniversitesi, 2019.
  • Colombaroni C, Fuscoa G, Isaenkoa N. A Simulation-Optimization Method for Signal Synchronization with Bus Priority and Driver Speed Advisory to Connected Vehicles. Transp Res Procedia. 2019, pp. 890 – 897.
  • Thorin K. Optimal Speed Controller in the Presence of Traffic Lights. Tez. Uppsala Universit, 2017.
  • Xu B, Chen X, Li K, Hu M, Bian Y, Yu Q, Wang J. Double-layer speed optimization for reducing fuel consumption with vehicle-to-infrastructure communication. Int J Intell Transp Syst Res , 2019. pp. 513 – 524.
  • Stevanovic A, Stevanovic J, Kergaye C, Green Light Optimized Speed Advisory Systems Impact of Signal Phasing Information Accuracy, Proc Inst Mech Eng, Part D: J Automob Eng, 2013. pp. 53 – 59.
  • Ford Otosan. Ford Fiesta Owner's Manual. Ford Motor Company, 2012.
  • Ford Otosan. Ford Fiesta Owner's Manual. Ford Motor Company, 2013.
  • Volkswagen. Golf Kullanım Klavuzu. Volkswagen, 2012.

Driving Control Application for Smart Cities and Traffic Safety

Yıl 2023, , 761 - 770, 01.09.2023
https://doi.org/10.35234/fumbd.1254249

Öz

With the rapid increase in the world population daily, the migration of people from rural areas to cities is also increasing rapidly. This rapid population growth in cities brings many problems such as transportation, accommodation and education that need to be solved. Traffic and transportation problems in cities are at the forefront of these problems. Due to the increasing traffic day by day, the time people spend in traffic is increasing, and depending on the traffic density, there can be great variability in the acceleration and deceleration of the drivers. In addition, studies have shown that accidents due to excessive acceleration and deceleration are more common at times when traffic density is low. The fact that vehicle drivers can drive comfortably and safely in traffic can bring many advantages. Many parameters, from driving safety to fuel consumption, from environmental pollution to comfort, can be provided by driving control. It is seen that most of the studies in the literature are done in the simulation environment. In this study, experimental studies were carried out on the advantages of driving control depending on traffic lights and the results were discussed. At the same time, a system that will provide this driving control is also suggested in the study.

Kaynakça

  • Türkiye İstatistik Kurumu. Motorlu Kara Taşıtları. Türkiye İstatistik Kurumu, Mayıs 2022.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, 2021.
  • Pace RD, Fiori C, Pariota L, Storani F. Centralised Traffic Control and Green Light Optimal Speed Advisory Procedure in Mixed Traffic Flow: An Integrated Modelling Framework Transportation Systems for Smart, Sustainable, Inclusive and Secure Cities. Intechopen. 2020. pp. 145 – 160.
  • Guardiola C, Pla B, Pandey V, Burke R. On the potential of traffic light information availability for reducing fuel consumption and NOx emissions of a diesel light-duty vehicle. Proc Inst Mech Eng, Part D: J. Automob Eng. 2019. pp. 981-991.
  • Mellegård N, Reichenberg F. The Day 1 C-ITS Application Green Light Optimal Speed Advisory—A Mapping Study. Transp Res Procedia. 2020, pp. 170 – 182.
  • Cabannes T, Li J, Wu F, Dong H, Bayen M. A Learnıng Optımal Traffıc Routıng Behavıors Usıng Markovıan Framework in Mıcroscopıc Sımulatıon. 99th annual meeting of the Transportation Research Board. Washington D.C. 2020.
  • Boz C, Gülgen F. Sumo Trafik Simülasyonu Kullanılarak Trafik Düzenlemelerinin Etkilerinin Gözlenmesi. VII. Uzaktan Algılama-CBS Sempozyumu (UZAL-CBS 2018). Eskişehir, 2018.
  • Anany H. Effectiveness of a Speed Advisory Traffic Signal System for Conventional and Automated Vehicles in a Smart City. Norrköping: master thesis. Linköping Üniversitesi, 2019.
  • Colombaroni C, Fuscoa G, Isaenkoa N. A Simulation-Optimization Method for Signal Synchronization with Bus Priority and Driver Speed Advisory to Connected Vehicles. Transp Res Procedia. 2019, pp. 890 – 897.
  • Thorin K. Optimal Speed Controller in the Presence of Traffic Lights. Tez. Uppsala Universit, 2017.
  • Xu B, Chen X, Li K, Hu M, Bian Y, Yu Q, Wang J. Double-layer speed optimization for reducing fuel consumption with vehicle-to-infrastructure communication. Int J Intell Transp Syst Res , 2019. pp. 513 – 524.
  • Stevanovic A, Stevanovic J, Kergaye C, Green Light Optimized Speed Advisory Systems Impact of Signal Phasing Information Accuracy, Proc Inst Mech Eng, Part D: J Automob Eng, 2013. pp. 53 – 59.
  • Ford Otosan. Ford Fiesta Owner's Manual. Ford Motor Company, 2012.
  • Ford Otosan. Ford Fiesta Owner's Manual. Ford Motor Company, 2013.
  • Volkswagen. Golf Kullanım Klavuzu. Volkswagen, 2012.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm MBD
Yazarlar

Yıldıray Yiğit 0000-0001-8953-9405

Murat Karabatak 0000-0002-6719-7421

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 21 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yiğit, Y., & Karabatak, M. (2023). Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 35(2), 761-770. https://doi.org/10.35234/fumbd.1254249
AMA Yiğit Y, Karabatak M. Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Eylül 2023;35(2):761-770. doi:10.35234/fumbd.1254249
Chicago Yiğit, Yıldıray, ve Murat Karabatak. “Akıllı Şehirler Ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 35, sy. 2 (Eylül 2023): 761-70. https://doi.org/10.35234/fumbd.1254249.
EndNote Yiğit Y, Karabatak M (01 Eylül 2023) Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 35 2 761–770.
IEEE Y. Yiğit ve M. Karabatak, “Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması”, Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 35, sy. 2, ss. 761–770, 2023, doi: 10.35234/fumbd.1254249.
ISNAD Yiğit, Yıldıray - Karabatak, Murat. “Akıllı Şehirler Ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 35/2 (Eylül 2023), 761-770. https://doi.org/10.35234/fumbd.1254249.
JAMA Yiğit Y, Karabatak M. Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2023;35:761–770.
MLA Yiğit, Yıldıray ve Murat Karabatak. “Akıllı Şehirler Ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 35, sy. 2, 2023, ss. 761-70, doi:10.35234/fumbd.1254249.
Vancouver Yiğit Y, Karabatak M. Akıllı Şehirler ve Trafik Güvenliği için Sürüş Kontrolü Uygulaması. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2023;35(2):761-70.