Son yıllarda bilişim teknolojisinde yaşanan hızlı değişimler bu alanda yeni suç işleme potansiyelleri oluşturarak
insanların günlük hayatını olumsuz yönde etkilemektedir. İşlenen bu suçlarla etkin mücadele edebilmek için,
hukuk ve bilişimin kesiştiği alanda insan kaynakları ve laboratuvar altyapılarının geliştirilmesi ve yeni
tanımlamaların yapılması gerekmektedir. Ancak çoğu zaman bu yöndeki çalışmaların geciktiği ve güncel
problemleri çözmede yetersiz kaldığı gözlenmektedir. Bilişim suçlarını tanımlama, algılama, engelleme, suç ispatı
ve delillendirme süreçleriyle ilgili yeni bir bilim dalı tanım süreci bütün gelişmiş ülkelerde başlatılmış ve bunun
için lisansüstü ve lisans müfredat çalışmaları yapılmaktadır. Digital Forensics olarak adlandırılan bu disiplinin
müfredatının bilişim teknolojilerinin sürekli yenilenmesinden dolayı çok dinamik bir yapıda olması
gerekmektedir. Bu çalışmada, dünyadaki benzer ön lisans, lisans, lisansüstü ve özel kurs programları incelenerek
lisans düzeyinde bir müfredat geliştirilmiştir. Eğitimin sağlıklı yürütülebilmesi için gerekli laboratuvar koşulları
ve öğretim sonrasında istihdam alanları da incelenmiştir
Adli Bilişim Eğitimi Adli Bilişim Mühendisliği Müfredat Tasarımı
Digital crimes in the World through the development of IT have increased and have had negative impact on the
social life. We have to educate human resources, set up a new substructure, and develope new identifications on
this area law come across with IT to struggle with them (digital crimes). Although, most of the time, the studies
relevant to this issue are observed, which are delayed and insufficient. A new discipline has been defined relevant
to the process of identification, detection, preventing, be considered as a crime, and recording of evidence for
digital crimes in all the developed countries, and also researchers have studied to develope a curriculum for
undergraduate and graduate programs. The curriculum of this discipline called digital forensics must be had also
a very dynamic structure caused of state of the art information technologies. In this study, a new curriculum for
digital forensics graduate program was developed for the Turkish Higher Education System, while similar
undergraduate and graduate programs at the top educational institutions of the world and course programs are
taken as reference. The employment area after this curriculum and laboratories needed have been researched for
the education good can be implemented.
Digital Forensic Education Digital Forensics Curriculum Curriculum Development
Diğer ID | JA94UV63NG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 28 Sayı: 2 |