Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 31 Sayı: 2, 381 - 390, 27.09.2019
https://doi.org/10.35234/fumbd.510334

Öz

Kaynakça

  • Adorno, T.W. (2012), Kültür Endüstrisi, Çev. N.Ülner, M.Tüzel, E.Gen, 7.Baskı, İletişim Yay., İstanbul.
  • Ahlava, A. (2002), Architecture in Consumer Society. The University of Art and Design. Ylioppistopaino. Helsinki. Finland.
  • Bell, D. & Valentine, G. (1997), Consuming Geographies. London; New York: Routledge.
  • Han, H., & Ryu, K. (2009). The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 33(4), 487–510.
  • Harvey, D. (2013), Sosyal Adalet ve Şehir, Çev.: Moralı, Metis Yay., İstanbul.
  • Heung, V. & Gu, T. (2012), Influence of restaurant atmospherics on patron satisfaction and behavioral intentions. International Journal of Hospitality Management, 31, 1167-1177.
  • Jencks, C. (1987), What is Post Modernism? New York: Academy Edition.
  • Kivela, J.J. (1997), Restaurant marketing: selection and segmentation in Hong Kong. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 9(3), 116-123.
  • Mansvelt, J. (2005), Geographies of Consumption, SAGE Publications Ltd. London.
  • Öncü, A. & Weyland, P. (2013). Mekân, Kültür, İktidar-Küreselleşen Kentlerde Yeni Kimlikler, İletişim Yay., İstanbul.
  • Sloan, D. (2004), Culinary taste: Consumer Behaviour in the International Restaurant Sector, Routledge.
  • Sözen, M. & Tanyeli, U. (1986), Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Evrim Matbaacılık, İstanbul.
  • Ryu, K. (2005). Dinescape, emotions and behavioral intentions in upscale restaurants. Kansas State University.
  • Ryu, K., & Jang, S. (2008). DINESCAPE: A scale for customers’ perception of dining environments. Journal of Foodservice Business Research, 11(1), 2-22.
  • Urry, J. (1995), Consuming Places. London and New York: Routledge.
  • Wakefield, K.L. & Blodgett, J.G. (1996). The effect of the servicescape on customers’ behavioral intentions in leisure service settings. Journal of Services Marketing, 10(6), 45-61. Missippi, USA.
  • Toffler, A. (1970), Future Shock. Toronto: Bantam Book

Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House

Yıl 2019, Cilt: 31 Sayı: 2, 381 - 390, 27.09.2019
https://doi.org/10.35234/fumbd.510334

Öz


Sosyal yaşam için mekân düzenleme çeşitliliklerine alternatif olarak planlanan kafeteryalar, toplumsal hayata sunduğu etkileşim ve iletişim ortamlarıyla önemli katkı sunmaktadır. Her toplumun bulunduğu coğrafya, gündelik yaşam talepleri, kültürel ve sosyal yapıya bağlı olarak biçimlenen kafeler açık ve kapalı mekân alternatifleriyle hemen her yaş grubu için sosyal yaşamımızın her seviyesinde toplumsal yaşamımızın ayrılmaz parçalarıdır. Çalışma konumuz olan kafeteryaların üniversite kampüslerinde pek çok kültür, etnik yapı ve düşünceye sahip genç yaş grubunun sosyal hayatını yakından etkileme kapasitesi nedeniyle incelenmiş olup, Fırat Üniversite kampüsü için projelendirilmiş ve uygulanmıştır. Kampüs içinde doğal çevresiyle birlikte tasarlanması gereken gündelik yaşamda etkileşim, karşılaşma ve kaynaşma araçsallarından olan kafeteryaların, kampüsün doğal çevresine saygılı, kampüs kullanıcılarının taleplerini karşılayabilecek proje sunumuyla konuya katkı sağlamak hedeflenmiştir.Sosyal yaşam için mekân düzenleme çeşitliliklerine alternatif olarak planlanan kafeteryalar, toplumsal hayata sunduğu etkileşim ve iletişim ortamlarıyla önemli katkı sunmaktadır. Her toplumun bulunduğu coğrafya, gündelik yaşam talepleri, kültürel ve sosyal yapıya bağlı olarak biçimlenen kafeler açık ve kapalı mekân alternatifleriyle hemen her yaş grubu için sosyal yaşamımızın her seviyesinde toplumsal yaşamımızın ayrılmaz parçalarıdır. Çalışma konumuz olan kafeteryaların üniversite kampüslerinde pek çok kültür, etnik yapı ve düşünceye sahip genç yaş grubunun sosyal hayatını yakından etkileme kapasitesi nedeniyle incelenmiş olup, Fırat Üniversite kampüsü için projelendirilmiş ve uygulanmıştır. Kampüs içinde doğal çevresiyle birlikte tasarlanması gereken gündelik yaşamda etkileşim, karşılaşma ve kaynaşma araçsallarından olan kafeteryaların, kampüsün doğal çevresine saygılı, kampüs kullanıcılarının taleplerini karşılayabilecek proje sunumuyla konuya katkı sağlamak hedeflenmiştir.


Kaynakça

  • Adorno, T.W. (2012), Kültür Endüstrisi, Çev. N.Ülner, M.Tüzel, E.Gen, 7.Baskı, İletişim Yay., İstanbul.
  • Ahlava, A. (2002), Architecture in Consumer Society. The University of Art and Design. Ylioppistopaino. Helsinki. Finland.
  • Bell, D. & Valentine, G. (1997), Consuming Geographies. London; New York: Routledge.
  • Han, H., & Ryu, K. (2009). The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 33(4), 487–510.
  • Harvey, D. (2013), Sosyal Adalet ve Şehir, Çev.: Moralı, Metis Yay., İstanbul.
  • Heung, V. & Gu, T. (2012), Influence of restaurant atmospherics on patron satisfaction and behavioral intentions. International Journal of Hospitality Management, 31, 1167-1177.
  • Jencks, C. (1987), What is Post Modernism? New York: Academy Edition.
  • Kivela, J.J. (1997), Restaurant marketing: selection and segmentation in Hong Kong. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 9(3), 116-123.
  • Mansvelt, J. (2005), Geographies of Consumption, SAGE Publications Ltd. London.
  • Öncü, A. & Weyland, P. (2013). Mekân, Kültür, İktidar-Küreselleşen Kentlerde Yeni Kimlikler, İletişim Yay., İstanbul.
  • Sloan, D. (2004), Culinary taste: Consumer Behaviour in the International Restaurant Sector, Routledge.
  • Sözen, M. & Tanyeli, U. (1986), Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Evrim Matbaacılık, İstanbul.
  • Ryu, K. (2005). Dinescape, emotions and behavioral intentions in upscale restaurants. Kansas State University.
  • Ryu, K., & Jang, S. (2008). DINESCAPE: A scale for customers’ perception of dining environments. Journal of Foodservice Business Research, 11(1), 2-22.
  • Urry, J. (1995), Consuming Places. London and New York: Routledge.
  • Wakefield, K.L. & Blodgett, J.G. (1996). The effect of the servicescape on customers’ behavioral intentions in leisure service settings. Journal of Services Marketing, 10(6), 45-61. Missippi, USA.
  • Toffler, A. (1970), Future Shock. Toronto: Bantam Book
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MBD
Yazarlar

Hasan Polat 0000-0002-4935-0111

Nihal Arda Akyıldız 0000-0003-1948-188X

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 8 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 31 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Polat, H., & Akyıldız, N. A. (2019). Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 31(2), 381-390. https://doi.org/10.35234/fumbd.510334
AMA Polat H, Akyıldız NA. Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Eylül 2019;31(2):381-390. doi:10.35234/fumbd.510334
Chicago Polat, Hasan, ve Nihal Arda Akyıldız. “Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 31, sy. 2 (Eylül 2019): 381-90. https://doi.org/10.35234/fumbd.510334.
EndNote Polat H, Akyıldız NA (01 Eylül 2019) Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 31 2 381–390.
IEEE H. Polat ve N. A. Akyıldız, “Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House”, Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 31, sy. 2, ss. 381–390, 2019, doi: 10.35234/fumbd.510334.
ISNAD Polat, Hasan - Akyıldız, Nihal Arda. “Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 31/2 (Eylül 2019), 381-390. https://doi.org/10.35234/fumbd.510334.
JAMA Polat H, Akyıldız NA. Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019;31:381–390.
MLA Polat, Hasan ve Nihal Arda Akyıldız. “Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House”. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 31, sy. 2, 2019, ss. 381-90, doi:10.35234/fumbd.510334.
Vancouver Polat H, Akyıldız NA. Sosyal Etkileşim Alanı Olarak Üniversite Kampüsünde Tasarlanan Kafeterya; Green House. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019;31(2):381-90.