Senkron Relüktans Motor (SynRM) sağlam ve basit yapı, düşük maliyetli üretim, birim hacim başına yüksek moment imkânı, kontrol basitliği, alan zayıflatma kabiliyeti ve rotor sargılarının bulunmaması nedeniyle azalan kayıplar gibi birçok avantaja sahiptir. Bu yüzden, bu motorlar çok sayıda endüstriyel ve otomotiv uygulamalar için ilgi çekici hale gelmeye başlamıştır. Düşük çap ve düşük gerilime sahip bir motor ile yüksek moment üretilmesi oldukça zordur. Bu makalede; fotovoltaik (PV) panellerin ürettiği düşük gerilim seviyesiyle çalışabilen bir SynRM tasarımı amaçlanmıştır. Bu motor iyi bir dinamiğe sahip, yüksek kalkış momentli ve yüksek verimli bir motor olarak tasarlanmıştır. Motor, akım başına düşen maksimum moment (MTPA) kontrol algoritması ile kontrol edilmiştir. Ayrıca panellerden maksimum güç elde edilebilmesi için Maksimum Güç Noktası İzleme (MPPT) algoritması kullanılmıştır. Bu algoritma motorun hız-referans bilgisini otomatik olarak değiştirerek sistemin maksimum verimde çalışmasını sağlamıştır. Bu çalışmada, geleneksek sistemlere göre daha verimli, daha kompakt ve kullanım kolaylığı sağlayan bir sistem elde edilmiştir.
Yenilenebilir Enerji Kaynağı AC Motor Sürücüsü Maksimum Güç Noktası İzleme (MPPT) Senkron Relüktans Motor (SynRM).
TUBİTAK
116E116
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumuna (TUBİTAK)-116E116 nolu proje ile vermiş oldukları finansal destekten dolayı teşekkür ederiz.
SynRMs have many advantages such as robust and simple construction, low
cost production, high torque capability, per unit volume, field weakening
capability, reduced power losses due to lack the of the rotor windings.
Therefore, these motors have become interesting for many industrial and
automotive applications. In this paper, it is aimed that design of the
synchronous reluctance motor (SynRM) which can operate with low voltage level
produced by photovoltaic (PV) panels. It is very difficult to produce high torque
with a low voltage. For this reason, SynRM was designed as having a good
dynamic, high starting torque and high efficiency. The MTPA control algorithm
was used in order to obtain maximum torque per current from the motor in the
motor drive. Additionally, Maximum Power Point Tracking (MPPT) algorithm was
used to obtain maximum power from the panels. This algorithm has automatically
adjusted the speed-reference information of the motor and provided operating at
the maximum efficiency of the system. Thus, a system having more efficient,
more compact and ease of use was obtained in this paper.
Renewable Energy AC Motor Drive Maximum Power Point Tracking (MPPT) Synchronous Reluctance Motor (SynRM)
116E116
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MBD |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 116E116 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 32 Sayı: 1 |