Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) tarafından organize edilen Formula Student yarışmaları dünyadaki en prestijli öğrenci yarışması olarak her sene çeşitli ülkelerde düzenlenmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de ilk defa Fırat Üniversitesi’nde Fırat Racing Formula Student Takımı tarafından üretilen elektrikli, 4 tekerden tahrikli ve 4 çekiş sistemine sahip bir Formula Student yarış aracının süspansiyon sistemine ait dinamik simülasyonu MSC Adams Car yazılımında yapılmış ardından araç tekerlek sistemine ait taşıyıcı parçasına zeminden gelen kuvvet doğrultusunda Sonlu Elemanlar Analizi uygulanmıştır. Dinamik simülasyon için önce Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ortamında tasarlanan süspansiyon sistemine ait bağlantı noktaları, parçalar ve mafsal bilgileri Adams Car yazılımında Hardpoint adı verilen bağlantı noktalarına ait koordinatlar kullanılarak modellenmiş sonrasında ise tekerlek sisteminin simülasyonu yapılarak tekerlek merkezine zeminden kuvvet 2960.9 N olarak bulunmuştur. Bulunan bu kuvvet değeri ANSYS Mechanical Academic yazılımında Sonlu Elemanlar Analizi yöntemi kullanılarak alüminyum 7075 T6 malzemesine sahip taşıyıcı parçasının dayanımı analiz edilmiştir.
Elektrikli araçlar Formula Student taşıt dinamiği süspansiyon Sonlu Elemanlar Analizi
Fırat Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (FÜBAP)
MF.20.29
Formula Student competitions, organized by the Society of Automotive Engineers (SAE), are held each year in various countries as the most prestigious student competition across the world. In this study, the dynamic simulation of the suspension system of four-wheel-drive electric Formula Student racing vehicle was carried out in MSC Adams Car software, and then Finite Element Analysis to the carrier part of the vehicle wheel system was applied in the direction of the force coming from the ground which is produced by Fırat Racing Formula Student Team at Fırat University for the first time in Turkey, for dynamic simulation, firstly the connection points, parts, and joint information of the suspension system designed in the Computer-Aided Design (CAD) environment were modeled by using the coordinates of the attachment points called Hardpoint in Adams Car software, and then the wheel system was simulated and the force from the ground to the wheel center was found to be 2960.9 N. This force value and the strength of the upright part with aluminum 7075 T6 alloy material were analyzed by using the Finite Element Analysis method in Ansys Mechanical Academic software.
Electric vehicles Formula Student vehicle dynamics suspension Finite Element Analysis
MF.20.29
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MBD |
Yazarlar | |
Proje Numarası | MF.20.29 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 34 Sayı: 1 |