Öz
Sağlık hizmetleri, insan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin arttırılmasında büyük bir önem teşkil etmektedir. Sağlık kurumları etkin ve verimli bir sağlık hizmeti sunmak için bir takım yeni stratejik yönetim tekniklerinden yararlanmaktadır. Bu yönetim tekniklerinden biri de dış kaynak kullanımıdır. Sağlık kurumları son yıllarda dış kaynak kullanım stratejisini, hasta memnuniyetini sağlamak, kaliteyi arttırmak, işletmenin performansını artırarak ihtiyaçlara kısa zamanda cevap verebilmek için sıklıkla kullanmaktadır.
Dış kaynak kullanımı, kurumların temel yetenekleri dışında kalan faaliyetlerini başka bir firmaya yaptırmasıdır. Dış kaynak kullanımı ile sağlık işletmeleri gerekli kalite standartlarına en uygun şekilde ulaşmayı sağlayarak, sağlık hizmetlerinin verimli ve düşük maliyetle verilmesini amaçlamaktadır. Sağlık kurumları dış kaynaklardan yararlanırken sunulacak olan hizmetin kalitesini artırmayı hedeflemektedir. Sunulacak olan hizmetlerin kaliteli olması hem kurum hem de hizmet kullanıcıları için önem taşımaktadır. Bu çalışmada, sağlık hizmetlerinde çağdaş bir yönetim stratejisi olan dış kaynak kullanımının hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmaların yer bulduğu literatür araştırması yapılması amaçlanmaktadır. Dış kaynak kullanımı, stratejik bir yönetim modeli olarak işletmelerde uygulanmaktadır. İşletmeler temel yetenekleri ve görevleri dışındaki işlerini, dış kaynaklara devrederek maliyetleri azaltıp, ortaya çıkabilecek riskleri paylaşarak işletmelerdeki kaliteyi de geliştirmeye çalışmışlardır.