Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 59 - 80, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • ACAR D., (2005). ''Küresel Rekabette Maliyet Yönetimi ve Yaklaşımları '' Tekstil Sektörü ile İlgili Bir Araştırma, Asil Yayın Dağıtım, Şubat, Isparta.
  • BARNEY, J. (1991), “Firm Resources and Sustained Competitive Advantage” Journal of Management, 17 (1), 99-120
  • BİLLİNGS, L.L., THİESSEN, M. and WİTWİCKİ, N., (2004). “Value Chain Guidebook, A Process for Value Chain Development”, Agriculture and Food Council of Alberta Value Chain Initiative, Canada,114p.
  • BLOCKER E. J., CHEN K. H., LIN T. W., (2002). “Cost Management, A Strategic Emphasis”, Boston, Mc Graw Hill.
  • BOOTH, R., (1997). "Appreciating The Yalue Before Counting the Cost," Management Accounting: Magazine for Chartered Management Accountants (January).
  • BRUNS, W. J. (1999). “Accounting for Managers Text and Cases”, South-Western College Publishing: Boston.
  • BURSAL N., ERCAN Y., (1999). “Maliyet Muhasebesi İlkeler ve Uygulama”, Der Yayınları No: 103, 7. Tıpkı Basım, İstanbul.
  • CMA M., (1996). "Yalue Chain Analysis For Assessing Competitive Advantage," CMA Magazine, Yol: 70, Issue: 6 (Jul/ Aug).
  • COOOPER R., KAPLAN R.. S. (1991). “Profit Priorties from Activity- Baset Costing”, Harvard Business Review May-June s.130
  • COOPER R., SLAGMULDER R., (1999). “Stategic Cost Management”, Accouting and Tax Periodicals, vol. 80, no. 8, February, 20-21.
  • ÇALIK Ç. (2016). Değer Zinciri Analizi Nedir? https://www.kariyer.net/ik-blog/deger-zinciri-analizi-nedir/, 03.09.2019 Tarihinde Erişildi.
  • DENİZHAN D., (2014). “Tam Zamanında Muhasebe Sisteminin Muhasebe Açısından İncelenmesi ve Bir Uygulama’’, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe Finansman Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.

MODERN MALİYETLEME SÜRECİNDE DEĞER ZİNCİRİ YAKLAŞIMI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 59 - 80, 31.12.2019

Öz

Günümüzde artan rekabet, teknolojideki hızlı gelişmeler ve farklılaşan talep işletmeleri rekabetçi çevrede varlıklarını sürdürmesi ve rekabet avantajı elde etmesi için değer zinciri maliyetlerini stratejik açıdan ele almaya yöneltmiştir. Küresel rekabet ortamında işletmelerin rekabet güçlerini artırmaları ürettikleri ürün ve hizmetlerin kalite düzeyinin müşteri beklentilerini karşılamasına bağlıdır. Bu amaçla birçok işletme değer zinciri analizi yapmaya başlamıştır. Değer zinciri bir ürün veya hizmetin kavramsal gelişim noktasından başlayarak, geçtiği tüm üretim süreçlerini kapsayan, son tüketiciye ulaşana ve kullanım sonrasına kadar, parçası olduğu tüm operasyonları açıklayan bir modeldir. Değer zinciri sayesinde işletmeler verimliliklerini artırır, maliyetlerini azaltır, müşteri tatmini ve karlılık gibi amaçlara ulaşır. Bu çalışmada, turizm işletmesinin turistik tesislere ait değer zinciri analizi incelenmiştir. Geleneksel maliyet yaklaşımında maliyet değerleri ve varlıkları ele alınmıştır.

Kaynakça

  • ACAR D., (2005). ''Küresel Rekabette Maliyet Yönetimi ve Yaklaşımları '' Tekstil Sektörü ile İlgili Bir Araştırma, Asil Yayın Dağıtım, Şubat, Isparta.
  • BARNEY, J. (1991), “Firm Resources and Sustained Competitive Advantage” Journal of Management, 17 (1), 99-120
  • BİLLİNGS, L.L., THİESSEN, M. and WİTWİCKİ, N., (2004). “Value Chain Guidebook, A Process for Value Chain Development”, Agriculture and Food Council of Alberta Value Chain Initiative, Canada,114p.
  • BLOCKER E. J., CHEN K. H., LIN T. W., (2002). “Cost Management, A Strategic Emphasis”, Boston, Mc Graw Hill.
  • BOOTH, R., (1997). "Appreciating The Yalue Before Counting the Cost," Management Accounting: Magazine for Chartered Management Accountants (January).
  • BRUNS, W. J. (1999). “Accounting for Managers Text and Cases”, South-Western College Publishing: Boston.
  • BURSAL N., ERCAN Y., (1999). “Maliyet Muhasebesi İlkeler ve Uygulama”, Der Yayınları No: 103, 7. Tıpkı Basım, İstanbul.
  • CMA M., (1996). "Yalue Chain Analysis For Assessing Competitive Advantage," CMA Magazine, Yol: 70, Issue: 6 (Jul/ Aug).
  • COOOPER R., KAPLAN R.. S. (1991). “Profit Priorties from Activity- Baset Costing”, Harvard Business Review May-June s.130
  • COOPER R., SLAGMULDER R., (1999). “Stategic Cost Management”, Accouting and Tax Periodicals, vol. 80, no. 8, February, 20-21.
  • ÇALIK Ç. (2016). Değer Zinciri Analizi Nedir? https://www.kariyer.net/ik-blog/deger-zinciri-analizi-nedir/, 03.09.2019 Tarihinde Erişildi.
  • DENİZHAN D., (2014). “Tam Zamanında Muhasebe Sisteminin Muhasebe Açısından İncelenmesi ve Bir Uygulama’’, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe Finansman Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceylan Alphan Bu kişi benim

Özcan Demir

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alphan, C., & Demir, Ö. (2019). MODERN MALİYETLEME SÜRECİNDE DEĞER ZİNCİRİ YAKLAŞIMI. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 59-80.