Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 277 - 308, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • ADELEKE, Titus “The effects of gender and gender role on the financial literacy of college students (Master’s thesis”, Oklahoma StateUniversity), 2013.
  • AKSOYLU, Semra, BOZTOSUN Deviş, ALTINIŞIK, Fatih, BARAZ, Emre Hayri, A Baseline Investigation of Financial Literacy Levels: The Case of Kayseri Province. Journal of Accounting & Finance, 2017.
  • financial literacy and participation in asset markets”. Available at SSRN 1756674, 2011. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1756674 Erişim Tarihi: 20.09.2017
  • ALMENBERG, Johan; DREBER, Anna. “Gender, stock market participation and financial literacy”. Economics Letters, 2015, 137: 140-142.
  • ANSONG, Abraham; GYENSARE, Michael Asiedu. “Determinants of university working-students' financial literacy at the University of Cape Coast, Ghana”. International Journal of Business and Management, 2012, 7.9: 126.
  • ANTEPLI, Ali. Determinants of the financial literacy levels among employees. Journal of Hospitality, 2019, 1.2: 106-120.
  • ANTEPLİ, Ali; KILINÇ, Erhan. ÜNİVERSİTE Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyleri Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Beyşehir Aa İşletme Fakültesi Örneği A Study On The Determınatıon Of Fınancıal Lıteracy Levels Of Unıversıty Students: Beyşehir Aa Business Faculty Sample. Journal Of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 2018, 5.29: 3620-3629.
  • ATKINSON, Adele; MESSY, Flore-Anne. “Measuring financial literacy”, 2012. http://dx.doi.org/10.1787/5k9csfs90fr4-en Erişim Tarihi: 21.09.2017
  • BAY, Charlotta; CATASÚS, Bino; JOHED, Gustav. Situating financial literacy. Critical Perspectives on Accounting, 2014, 25.1: 36-45.

İŞLETME BÖLÜMÜ SON SINIF ÖĞRENCİLERİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİ (ANKARA-HACI BAYRAM VELİ-HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 277 - 308, 31.12.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı Ankara’nın önemli üniversitelerinden biri olan Ankara Üniversitesi, Hacı Bayram Veli Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitelerinin İşletme bölümünde eğitim gören, son sınıf öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesi ve bu üniversitelerde eğitim gören öğrencilerin demografik yapılarının finansal okuryazarlık seviyeleri üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Yapılan bu çalışmada; hisse çeşitlendirilmesi, faiz oranı ve tahvil fiyatı arasındaki ilişkiye dair bilgiyi ölçmek amacıyla sorulmuş olan soruların demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği belirtilmiştir. Yapılan bu çalışmada ayrıca finansal okuryazarlık düzeyini ölçmek için öğrencilere sorulan sorulardan öğrencilerin en başarılı olduğu konunun temel faiz bilgisi; en başarısız olduğu konunun ise uzun vade getirisi olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak bu çalışmada, çalışmaya katılan öğrencilerin sorulardaki başarı oranlarında cinsiyete göre belirgin bir fark bulunmadığı; finansal okuryazarlık düzeyini, not ortalaması ve aylık hane halkı geliri değişkenlerinin belirgin bir şekilde etkilediği, fakat anne ve babanın eğitim düzeyinin belirgin bir etkisinin olmadığı yapılan bu çalışmada ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • ADELEKE, Titus “The effects of gender and gender role on the financial literacy of college students (Master’s thesis”, Oklahoma StateUniversity), 2013.
  • AKSOYLU, Semra, BOZTOSUN Deviş, ALTINIŞIK, Fatih, BARAZ, Emre Hayri, A Baseline Investigation of Financial Literacy Levels: The Case of Kayseri Province. Journal of Accounting & Finance, 2017.
  • financial literacy and participation in asset markets”. Available at SSRN 1756674, 2011. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1756674 Erişim Tarihi: 20.09.2017
  • ALMENBERG, Johan; DREBER, Anna. “Gender, stock market participation and financial literacy”. Economics Letters, 2015, 137: 140-142.
  • ANSONG, Abraham; GYENSARE, Michael Asiedu. “Determinants of university working-students' financial literacy at the University of Cape Coast, Ghana”. International Journal of Business and Management, 2012, 7.9: 126.
  • ANTEPLI, Ali. Determinants of the financial literacy levels among employees. Journal of Hospitality, 2019, 1.2: 106-120.
  • ANTEPLİ, Ali; KILINÇ, Erhan. ÜNİVERSİTE Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyleri Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Beyşehir Aa İşletme Fakültesi Örneği A Study On The Determınatıon Of Fınancıal Lıteracy Levels Of Unıversıty Students: Beyşehir Aa Business Faculty Sample. Journal Of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 2018, 5.29: 3620-3629.
  • ATKINSON, Adele; MESSY, Flore-Anne. “Measuring financial literacy”, 2012. http://dx.doi.org/10.1787/5k9csfs90fr4-en Erişim Tarihi: 21.09.2017
  • BAY, Charlotta; CATASÚS, Bino; JOHED, Gustav. Situating financial literacy. Critical Perspectives on Accounting, 2014, 25.1: 36-45.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahan Yenilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yenilmez, B. (2019). İŞLETME BÖLÜMÜ SON SINIF ÖĞRENCİLERİN FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYİ (ANKARA-HACI BAYRAM VELİ-HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 277-308.