Bu çalışmanın amacı Ankara’nın önemli üniversitelerinden biri olan Ankara Üniversitesi, Hacı Bayram Veli Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitelerinin İşletme bölümünde eğitim gören, son sınıf öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesi ve bu üniversitelerde eğitim gören öğrencilerin demografik yapılarının finansal okuryazarlık seviyeleri üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Yapılan bu çalışmada; hisse çeşitlendirilmesi, faiz oranı ve tahvil fiyatı arasındaki ilişkiye dair bilgiyi ölçmek amacıyla sorulmuş olan soruların demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği belirtilmiştir. Yapılan bu çalışmada ayrıca finansal okuryazarlık düzeyini ölçmek için öğrencilere sorulan sorulardan öğrencilerin en başarılı olduğu konunun temel faiz bilgisi; en başarısız olduğu konunun ise uzun vade getirisi olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak bu çalışmada, çalışmaya katılan öğrencilerin sorulardaki başarı oranlarında cinsiyete göre belirgin bir fark bulunmadığı; finansal okuryazarlık düzeyini, not ortalaması ve aylık hane halkı geliri değişkenlerinin belirgin bir şekilde etkilediği, fakat anne ve babanın eğitim düzeyinin belirgin bir etkisinin olmadığı yapılan bu çalışmada ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |