Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE KOBİ’LERİN ELEKTRONİK TİCARETE UYUMU

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 29 - 50, 11.06.2020

Öz

Bilgi toplumunun geleceğimizi şekillendirdiği günümüzde, teknolojik gelişmelerin etkisiyle ekonomimiz de dönüşmektedir. Bu kapsamda Türkiye ekonomisine önemli bir yere sahip olan KOBİ’lerin her türlü gelişmeye ayak uydurması zorunludur. Türkiye gibi gelişen ekonomilerin en önemli sorunu ise sürdürülebilir ekonomik büyümedir. Büyümenin sürdürülebilir olmasının en önemli şartı ise gelişen teknolojilere hızla uyum sağlamaktır. Özellikle son yıllarda internetin hızla yaygınlaşması, elektronik ticareti, ticari işlemlerin yürütülmesinde yeni ve çok etkin bir araç haline getirmiştir. Elektronik ticaret dünyadaki ekonomik sistemin serbestleşmesi ile birlikte son otuz yılda yaşanan ve bilgi iletişimini kolaylaştıran teknolojik gelişmelerin bir ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Bu teknolojik gelişmeler sayesinde küresel pazarlara açılmak daha kolay hale gelmiştir. Bu çalışmada KOBİ’lerin, e-ticaret ile birlikte artan rekabet gücü konusu incelenmiş ve teknolojiye hızlı bir şekilde adapte olan KOBİ’lerin hem rekabet gücünün arttığı hem de ticari hayattaki varlığının devam ettiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, M. (2014). E-Ticaret Pazar Performansını Artırmaya Yönelik Başlıca Stratejiler, Meta Yayınları, İzmir.
  • Altınok, R. A. (2008). “Elektronik Ticaretin KOBİ’ler Açısından Uygulanabilirliği: Ankara Örneği”, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
  • Bakırtaş, H. ve Tekinşen, A. (2006). “E-ticaretin Girişimcilik üzerindeki Etkileri” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:16, ss.125-138.
  • Bayülken, Y. ve Kütükoğlu, C. (2012). Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmeleri (KOBİ’ler), TMMO, Yayın Numarası: YMMO/583, 4. Baskı, Ankara.
  • Bucaklı, T. A. (2007). “Elektronik Ticaret”, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Canpolat, Ö. (2001). Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, E-Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler, Yayın No: 89, Ankara.
  • Cansız, M. (2008). Türkiye’de KOBİ’ler ve KOSGEB, Devlet Planlama Teşkilatı, Yayınlanmış Uzmanlık Tezi, Ankara.
  • Çatal, M. F. (2007). “Bölgesel Kalkınmada Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ) Rolü”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, ss.333-352.
  • Erbaşlar, G. ve Dokur, Ş. (2016). Elektronik Ticaret E-Ticaret, 2. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Erdoğan, Z. B. (2011). Girişimcilik ve KOBİ’ler: Teorik ve Uygulama, 2. Baskı, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa.
  • Kağnıcıoğlu, H. C. (2014). Üretimde Yeni Bir Yaklaşım E-Üretim, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • Kalaycı, C. (2008). “Elektronik Ticaret ve KOBİ’lere Etkileri”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı:1, ss. 140-150.
  • Kantarcı, Ö., Özalp, M., Sezginsoy, C., Özaşkınlı, O. ve Cavlak, C. (2017). “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret”, Yayın No: TÜSİAD-T/2017, 04-587, İstanbul.
  • Kaya, A. (2017). Bilişim İletişim Çağında Girişimcilik ve Kobi Yönetimi, 3. Baskı, Eğitim Yayınevi, İstanbul.
  • Kılıçer, T. (2013). “KOBİ’ler İçin Girişimci Pazarlamanın Anahtarı: Pazarlama İlişki Ağları”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Sayı:2, ss. 141-166.
  • Koç, T. (2007). “Avrupa Birliği ve Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Finansmanı”, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Koçer, M. (2012). “Elektronik Ticaretin Pazarlama Stratejilerine Etkileri”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Memioğlu, Y. (2017). “Türk Kooperatifçiliğinin Dönemsel Analizi (1950-1960 Dönemi)”, 3.Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Sayı: Özel, ss.897-921.
  • Nikonova, A. (2010). “Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde Pazarlama Etkeni Olarak E-Ticaret”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Örücü, E., Kılıç, R. ve Savaş, A. (2011). “KOBİ’lerde İnovasyon Stratejileri ve İnovasyon Yapmayı Etkileyen Faktörler: Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Sayı: 12. ss. 58-73.
  • Özdemir, S., Parlak, Z. ve Aykaç, M. (2008). “Küreselleşme Sürecinde Rekabet Gücünün Artırtılması ve Türkiye’de KOBİ’ler”, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul.
  • Paksoy, T., Ürkmez, G., N. ve Arıcıoğlu, A., M. (2003). “E-Ticaretin KOBİ’ler Tarafından Algılanışı ve Rekabette Bir Araç Olarak Kullanımı: Konya Tarım Makineleri Sanayisinde Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:9, ss. 539-558.
  • Saatçioğlu, C. (2005). “Yeni Ekonomi ve Finansal Piyasalar Üzerindeki Etkisi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Sayı: 1, ss.151-165
  • Şahin, A. ve Demir, H., M. (2003). “Bilgi-İşlem Teknolojilerindeki Gelişmelerin Lojistik Yönetimi Üzerindeki Etkileri Tedarik Zincirleri Yönelimli Teorik Bir Analiz”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sayı:3, ss.27-48.
  • Torlak, M. (2010). “E-Ticaret El Kitabı”, Erişim: http://melihtorlak. com/tag/elkitabi (Erişim Tarihi: 01.06.2019).
  • Türkoğlu, M. (2002). “Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ’ler) in Bölgesel Kalkınmaya Etkileri ve Bölgesel Kalkınmada KOBİ Temelli Stratejiler”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:1, ss. 277-300.
  • Uslu, Ş., Uygun, M. (2002). “Yeni Rekabet Koşullarında KOBİ’lerin Değişen Pazarlama Stratejileri ve Pazarlama Sorunları: Konya Örneği”, 21. Yüzyılda KOBİ’ler: Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri Sempozyumu.
  • Yazıcı, A. (2008). “Yeni Kara Para Aklama Yöntemleri Olarak Akıllı Kartlar ve İnternet”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:2, ss. 153-168.
  • Yurttadur, M. (2015). KOBİ Yönetimi ve Büyüme, 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Zengin, B. ve Güngördü, A. (2013). “Elektronik Ödeme Sistemlerinin Olası Etkileri Üzerine Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:3, ss. 129-150.
  • Zeren, A. (2009). “KOBİ’lerin Üstün Yönleri, Büyük İşletmelerin Bu Üstünlükleri İçermesi”, İstanbul Teknik Bilimler Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Eray Yılmaz Bu kişi benim

Abdunnur Yıldız 0000-0002-6068-3363

Yayımlanma Tarihi 11 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 21 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A. E., & Yıldız, A. (2020). KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE KOBİ’LERİN ELEKTRONİK TİCARETE UYUMU. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 29-50.