Sosyal yenilikçilik, bir sosyal probleme daha etkili, verimli, sürdürülebilir yeni bir çözüm bulmak, var olan çözümlerden yola çıkılarak bireylerden ziyade öncelikle toplum geneli için değer oluşturmak, finansal, ekonomik, sosyal ve çevreyle ilgili konularda sorunlara çözüm üretmektir. Dünyada yaşamı sürdürülebilir yapmak için; kültürel, ekonomik, çevresel, sosyal konulara odaklanan ve bunlarla ilgili sorunları toplumun çıkarlarını ön planda tutarak yeni metotlarla çözmektir. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyal yenilikçilik düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla Elazığ Fırat Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden 405 kişilik örneklem gruba yüz yüze bir anket uygulaması yapılmıştır.
Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin sosyal yenilikçilik seviyesi beş üzerinden ortalama 3,62 puan aldıkları, yani oldukça iyi seviyede oldukları yorumu yapılmıştır. Araştırmaya katılan bayan öğrencilerin sosyal yenilikçilik düzeyinin erkeklere göre daha iyi olduğu, sosyal yenilikçilikle ilgili faaliyet ve etkinliklere katılanların, konuyla ilgili herhangi bir ders veya kurs alanların, sosyal yenilikçilik farkındalık düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için sosyal içerikli yeni ürünler geliştirmek istedikleri, sosyal dayanışma ve katılımı artırmanın yollarının aranması gerektiği fikrine katıldıkları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |