Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BELEDİYELERDE HİZMET PAZARLAMASI: KABİL (AFGANİSTAN) BELEDİYESİ HİZMETLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 45 - 62, 21.12.2021

Öz

Bulunduğu bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel refahını arttırmaya çalışan belediyeler bunları yaparken halkın memnuniyetini de ayrıca gözetmek zorundadırlar. Bu çalışmanın amacı, Afganistan’ın başkenti Kabil Belediyesi’nin sunmuş olduğu hizmetlerin kalitesini ve tüketicilerin bu hizmetlerden memnun olma düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla Kabil il merkezinde yaşayan 419 seçmenin görüşlerine başvurulmuş ve bu seçmenlere araştırmacı tarafından oluşturulan anket formu uygulanmıştır. Anket formlarından elde edilen veriler lisanslı SPSS paket programına aktarılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda Kabil halkının, belediyenin sunmuş olduğu toplu taşıma hizmetleri ve doğal afetler sonrasında barınabilecekleri alanların oluşturulması hizmetlerini yeterli buldukları; cadde, sokak ve tabela işaretlemeleri, caddelerin genişletilmesi, cadde ve sokak aydınlatmaları, kaldırım hizmetleri, park-bahçe ve yeşil alan hizmetleri ve yaşam alanlarını güzelleştirmeye ve iyileştirmeye yönelik hizmetlerini ise yetersiz buldukları tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan diğer bir sonuçta ise; Kabil Belediyesi’nin esnaf, pazar, fiyat, seyyar satıcı, asansör ve temizlik denetimlerinin halk tarafından yeterli bulunmadığı; çöp toplama, ilaçlama, temizlik, doğal afetlere yönelik önlem alma, umuma açık alanların denetimi, alt yapı hizmetleri, katı ve sıvı atık depolama hizmetleri, içme suyu sağlama ve yol yapım-bakım hizmetleri gibi uygulamalarının yetersiz olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Araştırmada Kabil halkının genel olarak belediye hzimetlerinden memnun olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ardıç, K., Yüksel, F., Çevik, O. (2004). Belediyelerde Hizmet Kalitesinin (Vatandaş Tatmininin) Ölçülmesi: Tokat Belediyesinde Bir Uygulama, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 13(3), 63-81.
  • Aslan F. (2014). Şehir Pazarlaması: Kars İli Örneği, Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Doğan, Y. (2016). Belediyelerde Hizmet Pazarlamasi: Muş Belediyesi Hizmetleri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Duman, T., Yüksel F. (2008). Belediyelerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü: Mersin Büyükşehir Belediyesi Örneği, Çağdaş Yerel Yönetimler, 17(1), 43-57.
  • Ersoy Yıldırım, A. (2014). Hizmet Pazarlamasinda Kalite Algilamasi (Malatyapark AVM Örneği), Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Farnham, D., Horton, S. (1996). Managing Private and Public Organizations, Managing The New Public Service, (Eds. D. Farnham, S. Horton), Second Ed.. McMillan. London.
  • Göküş, M., Alptürker, H. (2011), Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 121-133.
  • Güler, Y. B., Gürer, A. (2014). Yerel Katılımın Belediyelerde Hizmet Pazarlamasına Etkisi: Kırıkkale İli Örneği, AKÜ İİBF Dergisi, 16(1), 125-142.
  • Gümüşoğlu, Ş., Erdem, S. Kavrukkoca, G., Özdağoğlu, A. (2003). Belediyelerde Beklenen Algılanan Hizmet Kalitesinin Servqual Modeli ile Ölçülmesi ve Muğla İlinde Bir Uygulama, 3.Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Kara, M. ve Gürcü, M. (2010). Belediye Hizmetlerinde Halkın Memnuniyetinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 79-86.
  • Sarıyer, N. (2008). Gloval Ölçeği ile Belediye Hizmetlerinde Müşterinin Algıladığı Değerinin Belirlenmesi-Kayseri Büyükşehir Örneği, Gazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(3), 163-185.
  • Usta, R., Memiş, L. (2010). Belediye Hizmetlerinde Kalite: Giresun Belediyesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 333-355.
  • Yücel, N., Yücel, A., Gülter, E., Ak, M. (2012). Belediyelerde Hizmet Pazarlamasi: Elaziğ Belediyesi Örneği, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 150-164.

Service Marketing In Municipalities: An Application On Municipal Services In Kabul (Afghanistan)

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 45 - 62, 21.12.2021

Öz

Municipalities that are trying to increase the economic, social and cultural well-being of the region in which they are located must also take into account the satisfaction of the public when doing so. The purpose of this study is to determine the level of satisfaction of citizens with the services provided by the Kabul Municipality, the capital of Afghanistan. For this purpose, the survey method was used and the data obtained were analyzed and interpreted by transferring them to a licensed SPSS package program.
As a result of research; and by the municipality of Kabul, the people of public transport services in the aftermath of natural disasters, areas where they can survive the creation of the services they found enough; streets and markups signage, street widening, street lighting, paving services, park and garden services, they identified a lack of services and to improve and enhance the beauty of your living space. Another conclusion reached in the research is; The trades of the municipality of Kabul, market place, price, a traveling salesman, a lift and controls by the people of cleaning is not enough; garbage collection, spraying, cleaning, taking precautions against natural disasters, the control of public space, infrastructure services, solid and liquid waste storage services, providing drinking water and road construction applications such as maintenance services, they determined that was insufficient. In the study, it was concluded that the people of Kabul are generally dissatisfied with their municipal government.

Kaynakça

  • Ardıç, K., Yüksel, F., Çevik, O. (2004). Belediyelerde Hizmet Kalitesinin (Vatandaş Tatmininin) Ölçülmesi: Tokat Belediyesinde Bir Uygulama, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 13(3), 63-81.
  • Aslan F. (2014). Şehir Pazarlaması: Kars İli Örneği, Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Doğan, Y. (2016). Belediyelerde Hizmet Pazarlamasi: Muş Belediyesi Hizmetleri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Duman, T., Yüksel F. (2008). Belediyelerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü: Mersin Büyükşehir Belediyesi Örneği, Çağdaş Yerel Yönetimler, 17(1), 43-57.
  • Ersoy Yıldırım, A. (2014). Hizmet Pazarlamasinda Kalite Algilamasi (Malatyapark AVM Örneği), Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Farnham, D., Horton, S. (1996). Managing Private and Public Organizations, Managing The New Public Service, (Eds. D. Farnham, S. Horton), Second Ed.. McMillan. London.
  • Göküş, M., Alptürker, H. (2011), Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 121-133.
  • Güler, Y. B., Gürer, A. (2014). Yerel Katılımın Belediyelerde Hizmet Pazarlamasına Etkisi: Kırıkkale İli Örneği, AKÜ İİBF Dergisi, 16(1), 125-142.
  • Gümüşoğlu, Ş., Erdem, S. Kavrukkoca, G., Özdağoğlu, A. (2003). Belediyelerde Beklenen Algılanan Hizmet Kalitesinin Servqual Modeli ile Ölçülmesi ve Muğla İlinde Bir Uygulama, 3.Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • Kara, M. ve Gürcü, M. (2010). Belediye Hizmetlerinde Halkın Memnuniyetinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 79-86.
  • Sarıyer, N. (2008). Gloval Ölçeği ile Belediye Hizmetlerinde Müşterinin Algıladığı Değerinin Belirlenmesi-Kayseri Büyükşehir Örneği, Gazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(3), 163-185.
  • Usta, R., Memiş, L. (2010). Belediye Hizmetlerinde Kalite: Giresun Belediyesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 333-355.
  • Yücel, N., Yücel, A., Gülter, E., Ak, M. (2012). Belediyelerde Hizmet Pazarlamasi: Elaziğ Belediyesi Örneği, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 150-164.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mohammad Hussien Rahımı Bu kişi benim 0000-0003-2217-8523

Atilla Yücel 0000-0002-8052-3236

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Rahımı, M. H., & Yücel, A. (2021). BELEDİYELERDE HİZMET PAZARLAMASI: KABİL (AFGANİSTAN) BELEDİYESİ HİZMETLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 5(2), 45-62.